Katalyzátor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Katalyzátor

Příspěvek od shvellan »

Mám dotaz slyšel jsem že se dá jezdit i bez katalyzátoru a prej to jde procpat i přes technickou tak se chci zeptat jestli je to možný?
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Odpovědi: 0
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

diesel, alebo benzin?
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže se jedná o dieselový motor, tak tam lze říci, že klidně bez KATu můžeš jezdit a nikdo to nepozná. Měření emisí u naftových motorů totiž spočívá v měření kouřivosti - emise se neměří.
U benzinových motorů to tak snadné není, protože tam se to na emisích pozná, navíc absence KATu může v některých případech negativně ovlivnit chod motoru a spotřebu paliva.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Příspěvek od shvellan »

mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
Uživatelský avatar
este
Aktivista
Příspěvky: 4920
Odpovědi: 0
Registrován: 19 zář 2007, 15:34
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od este »

shvellan píše:mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
ne i přes emise projdeš když to udelas sikovne .úú)
VW T5 GP 103 KW long
Uživatelský avatar
brankar30
Aktivista
Příspěvky: 1282
Odpovědi: 0
Registrován: 06 led 2009, 16:45
Bydliště: Vranov nad Topľou,SK

Příspěvek od brankar30 »

daj nerezovu raru a mas pokoj... ;) auto ozije v otackach.na ek mi na nic neprisli.a na stk uvidel ruru tak som dal 5 eur a uz bol slepy... (noteeth)
AUDI A4 AVANT 3,0TDI QUATTRO EX golf IV TDI 188ps 402nm...
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Příspěvek od shvellan »

este píše:
shvellan píše:mam TDi a tam by to ovlivnilo chod motoru?
ne i přes emise projdeš když to udelas sikovne .úú)
jak šikovně myslíš? A jak hodně to ožije asi ho vyhodim páč asi bude zanesenej mam auto po ženský která s tím asi jezdila opatrně protože turbo bylo zanesený auto jak z fabryky takže ho asi šetřila to je dobře, ale až vykopu montážní jámu tak budu dělat turbo vstřiky a asi vyhodim i ten katalysátor.
3copsi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2008, 16:22
Bydliště: Ruzomberok

dd

Příspěvek od 3copsi3 »

jasne ze ho vyhod pojde to lepsie a na emisne vyndu bez neho lepsie emisie ako snim a stk neni problem zalep mechanikovi oci
Golf 3 TDI 66kw, trysky p5O2, 12mm hlava,kat off,egr.off, IC vacsi, turbo gt 1749 Va, sanie PD 130, jednohmota pritlacak VR6, Vyfuk 55mm, soft by Drapek,
seat leon top sport arl 150 hp, vc turbo + soft
Skoda octavia 4x4 combi Gt1749 VB +AL + soft
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Re: dd

Příspěvek od shvellan »

3copsi3 píše:jasne ze ho vyhod pojde to lepsie a na emisne vyndu bez neho lepsie emisie ako snim a stk neni problem zalep mechanikovi oci
a co takhle ten katalysátor vykuchat a dát ho tam spátky.
3copsi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2008, 16:22
Bydliště: Ruzomberok

d

Příspěvek od 3copsi3 »

aj to je riesenie alebo sa to da tak vyriesit ako to mam ja mam tam ruru na rychlo spojky a ked chodim na stk tak ho prehodim na 1 den ale to sa mi nechce uz
Golf 3 TDI 66kw, trysky p5O2, 12mm hlava,kat off,egr.off, IC vacsi, turbo gt 1749 Va, sanie PD 130, jednohmota pritlacak VR6, Vyfuk 55mm, soft by Drapek,
seat leon top sport arl 150 hp, vc turbo + soft
Skoda octavia 4x4 combi Gt1749 VB +AL + soft
shvellan
Přispěvovatel
Příspěvky: 256
Odpovědi: 0
Registrován: 06 črc 2009, 11:30

Příspěvek od shvellan »

A jakej to má vliv na spotřebu lepší nebo horší???
3copsi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 533
Odpovědi: 0
Registrován: 06 lis 2008, 16:22
Bydliště: Ruzomberok

d

Příspěvek od 3copsi3 »

je to to iste iba ide laksie motor nic ho nedusi mozno aj sa troska znizi to je ako keby si bezal do kopca s plnynovou maskou tak sa sprava motor s katakom a bez neho lepsie sa mu dycha
Golf 3 TDI 66kw, trysky p5O2, 12mm hlava,kat off,egr.off, IC vacsi, turbo gt 1749 Va, sanie PD 130, jednohmota pritlacak VR6, Vyfuk 55mm, soft by Drapek,
seat leon top sport arl 150 hp, vc turbo + soft
Skoda octavia 4x4 combi Gt1749 VB +AL + soft
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Na emisích se u naftových motorů nepozná nic, protože se neměří emise, ale kouřivost (a tam je KAT stejně zbytečný). Ve vyšších otáčkách se zlepší průběh točivého momentu, tudíž i výkon. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o řízený motor, moc to nepoznáš.

U nás to jeden dělal - odstraňoval KAT na dieselu - vymlátil jeho obsah a když to měl prázdné, strčil dovnitř rouru, kterou na přírubách přivařil k obalu. Říkal, že když se tam ta trubka nestrčí a jenom se vymlátí, výfuk potom rezonuje.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Odpovědi: 0
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Marek77 píše:Na emisích se u naftových motorů nepozná nic, protože se neměří emise, ale kouřivost (a tam je KAT stejně zbytečný). Ve vyšších otáčkách se zlepší průběh točivého momentu, tudíž i výkon. Ale vzhledem k tomu, že se jedná o řízený motor, moc to nepoznáš.

U nás to jeden dělal - odstraňoval KAT na dieselu - vymlátil jeho obsah a když to měl prázdné, strčil dovnitř rouru, kterou na přírubách přivařil k obalu. Říkal, že když se tam ta trubka nestrčí a jenom se vymlátí, výfuk potom rezonuje.
Blbost,mam ho vykuchany,bez rury a nic nerezonuje.A Alfa uz ma katik.Jeho dlzka je cca 50 cm a priemer cca 15-17 cm v ovale.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

Dal jsem místo něj trubku pozoruju následující. Jde víc slyšet turbo, smrdí to jak starej náklaďák, rozdíl ve výkonu nepozorovatelný, pocitově ale hůř táhne nad 4tis.ot., spotřeba šla při stejné jízdě o cca 0,5l nahoru. Takže příště do toho půjdu zas... (LOL) :D
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“