OI - hluk - chroupání od přední nápravy
Napsal: 16 črc 2009, 15:49
Prosím o radu s následujícím problémem:
OI 1,8T combi, r.v. 2001, najeto cca 120.000. Při jízdě se ozývá přerušované "chroupání" od přední nápravy. Zvuk bych možná přirovnal ke dření, má různou intenzitu, od nepostřehnutelné až po jasně slyšitelnou třeba i při běhu větráku topení. Frekvence přerušování je přitom shodná s frekvencí otáčení kol (po určitou část otáčky dře, pak ztichne). Nejvíc se projevuje při přímé jízdě na neutrál (nebo s plynem tak, aby motor ani nezabíral, ani nebrzdil); jakmile přidám nebo i jen nepatrně přibrzdím (motorem nebo nožní brzdou), zvuk zmizí. Stejně tak zmizí při zatáčení (už při malé výchylce volantu). "Chroupání" je v okamžiku svého projevu malinko cítit i ve volantu.
Nezáleží přitom na rychlosti jízdy, chroupání se ozývá od vyšších rychlostí až do zastavení (popojíždím-li bez motoru krokem - nejlépe z malého kopce - je krásně slyšet).
Předtím jsem už delší dobu pozoroval lehké vibrace v řízení, jak při normální jízdě, tak i (a to výrazněji) při brzdění. To se nyní po objevení se toho "chroupání" paradoxně zlepšilo.
Dnes byl vůz na zvedáku u automechanika - ten po předchozí zkušební jízdě mluvil o převodovce (diferenciálu), vizuální prohlídkou nápravy nikde nic nenašel. V autorizovaném servisu při následné konzultaci (ve voze nejeli, pouze ústní popis odpovídající tomu výše) pak zase nejvíc zmiňovali stejnoběžný kloub. Já s ohledem na předchozí vibrace v řízení spojené s brzděním zase pořád podezřívám přední brzdy. Je fakt, že kotouče mají trochu "mapy" z důlkové rzi (moc nejezdím), ale na druhou stranu na zvedáku se vše (poháněné rukama) točilo naprosto potichu a bez odporu.
Mechanikovi byla podezřelá údajně větší vůle v diferenciálu při protiběžném pootáčení předními koly...
Díky za rady a odborné názory.
OI 1,8T combi, r.v. 2001, najeto cca 120.000. Při jízdě se ozývá přerušované "chroupání" od přední nápravy. Zvuk bych možná přirovnal ke dření, má různou intenzitu, od nepostřehnutelné až po jasně slyšitelnou třeba i při běhu větráku topení. Frekvence přerušování je přitom shodná s frekvencí otáčení kol (po určitou část otáčky dře, pak ztichne). Nejvíc se projevuje při přímé jízdě na neutrál (nebo s plynem tak, aby motor ani nezabíral, ani nebrzdil); jakmile přidám nebo i jen nepatrně přibrzdím (motorem nebo nožní brzdou), zvuk zmizí. Stejně tak zmizí při zatáčení (už při malé výchylce volantu). "Chroupání" je v okamžiku svého projevu malinko cítit i ve volantu.
Nezáleží přitom na rychlosti jízdy, chroupání se ozývá od vyšších rychlostí až do zastavení (popojíždím-li bez motoru krokem - nejlépe z malého kopce - je krásně slyšet).
Předtím jsem už delší dobu pozoroval lehké vibrace v řízení, jak při normální jízdě, tak i (a to výrazněji) při brzdění. To se nyní po objevení se toho "chroupání" paradoxně zlepšilo.
Dnes byl vůz na zvedáku u automechanika - ten po předchozí zkušební jízdě mluvil o převodovce (diferenciálu), vizuální prohlídkou nápravy nikde nic nenašel. V autorizovaném servisu při následné konzultaci (ve voze nejeli, pouze ústní popis odpovídající tomu výše) pak zase nejvíc zmiňovali stejnoběžný kloub. Já s ohledem na předchozí vibrace v řízení spojené s brzděním zase pořád podezřívám přední brzdy. Je fakt, že kotouče mají trochu "mapy" z důlkové rzi (moc nejezdím), ale na druhou stranu na zvedáku se vše (poháněné rukama) točilo naprosto potichu a bez odporu.
Mechanikovi byla podezřelá údajně větší vůle v diferenciálu při protiběžném pootáčení předními koly...
Díky za rady a odborné názory.