Stránka 1 z 3
ELM 327
Napsal: 19 zář 2006, 06:47
od Package
zdar borci..prave som dostaval interface s cipom ELM327.aky najlepsi program by som mal pouzit na diagnostikovanie cez tento chip??co odporucate??pojde aj vag-com??ma niekto skusenosti???dikes
Napsal: 19 zář 2006, 15:38
od P.TAZZ
Prej by měl fungovat DigiMoto nebo AutoTap,ale nevim nemam odskoušený (nebylo zatim na čem)
Napsal: 19 zář 2006, 16:41
od radekVW
ja mam ty programy

Napsal: 19 zář 2006, 16:42
od P.TAZZ
radekVW píše:ja mam ty programy

No a já taky.

Napsal: 19 zář 2006, 20:24
od vagus
ELM327 je interpret pro komunikaci ve standardu OBDII, který používá pro řízení AT-příkazy podobně jako modem. Výborně se pro něj píšou programy, protože komunikaci s autem si "hlídá" interface sám, zatímco program mu jen posílá dotazy a přijímá "předkousané" zprávy.
VAG-COM <409 používá obyčejný hloupý kabel, ve kterém je jen převodník napěťových úrovní. VAG-COM >409 používá kabely HEX, ve kterých je sice také jednočip, který obstarává komunikaci sám, ale jedná se o vlastní řešení, navíc oficiálně nedokumentované.
Z toho vyplývá, že ELM327 s žádným programem VAG-COM nefunguje.
Naproti tomu ELM327 disponuje podporou všech současných pěti standardů, které OBDII zná, takže nezávisle na obsluze umí jak americké, tak evropské značky a dokonce i akuální CAN-Bus.
Softu je dost. Doporučuji mrknout na
www.motordiag.cz - a to jednak do popisu ELM327, který tam mají moc pěkně pospaný a jednak na stránku
http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/software/ - kde jsou mj. odkazy na ELMovský software.
Osobně bych vybíral z:
ScanTool 1.13
verze pro Windows:
http://scantool.net/download/scantool_net113win.zip
verze pro DOS:
http://scantool.net/download/scantool_net113dos.zip
verze pro Linux (Gentoo Library) :
http://scantool.net/download/scantool.bin
EasyOBD II ver. 2
http://www.kds-online.com/Downloads/OBD ... II_v20.exe
ScanMaster OBD-II for ELM
http://www.wgsoft.de/modules.php?name=D ... etit&lid=7
wOBD by OBD2Crazy 1.50
http://www.werner-digital.com/obd/bFULwOBD.ZIP
Napsal: 19 zář 2006, 21:21
od maniacdewil
panebože ty jsi chodící encyklopedie

,ty musíš byt velkej fanda,vidˇ ale je to super jsem rad ,že jsou tací lidé jako ty
ELM 327
Napsal: 20 zář 2006, 05:28
od Package
dakujem vagusovi za vycerpavajucu odpoved...takze uz viem co mozem skusat..ale predsa mi este neda sa spytat.existuje nejaky soft na vw-group ktory by vedel aj airbagy,budiky a ostatne riadiacky s tymto cipom?
alebo treba zohnat len origo hex-ovy kabel na vag-com?
Napsal: 20 zář 2006, 22:15
od P.TAZZ
Jó vagus je fakt kolik,v tohle ohledu se na něj můžu vždy spolehnout.
Jinak ScanMaster je fakt good je to přehledný a viděl sem ho i v češtině,ale škoda že jenom demo.
Re: ELM 327
Napsal: 21 zář 2006, 07:33
od mattock
Package píše:zdar borci..prave som dostaval interface s cipom ELM327.aky najlepsi program by som mal pouzit na diagnostikovanie cez tento chip??co odporucate??pojde aj vag-com??ma niekto skusenosti???dikes
mohol by si poskytnut odkazy na schemy na stavbu toho interface s ELM 327 a u koho si ten cip objednal?
diky
ELM 327
Napsal: 21 zář 2006, 11:45
od Package
vsetko najdete na strankach
www.kike.sk v sekcii aotodiagnostika.
treba si najst cip ELM327 a pri nom je aj datasheed.podla neho som to staval.dalsi datasheed je na strankach origo vyrobcu ELM chipov.
Napsal: 21 zář 2006, 11:58
od Package
este som zabudol tiez nieje zle sa pozriet na stranku http://www.elmelectronics.com,tam je uz uplne vsetko
Napsal: 21 zář 2006, 13:20
od mattock
diky
Napsal: 22 zář 2006, 21:07
od maniacdewil
chci se zeptat jak je to tedy s komunikací přes elm 327 s autem ,co to vlastně umí slyšel jsem ,že mužu diagnostikovat jen motor,jako číst chyby a mazat je,jak jsem to pochopil OBD II je vlastně protokol ,ktery vznikl jen kvuli hlidaní emisí,takže jen motor.Nebo zaleží na použitym softu pakliže ano je nějaky soft,ktery umí komunikovat i s jinymy RJ v autech,třeba vaky ,abs,komfort? Mohl by mi to někdo osvětlit?Dík

Napsal: 22 zář 2006, 22:26
od vagus
maniacdewil píše:chci se zeptat jak je to tedy s komunikací přes elm 327 s autem ,co to vlastně umí slyšel jsem ,že mužu diagnostikovat jen motor,jako číst chyby a mazat je,jak jsem to pochopil OBD II je vlastně protokol ,ktery vznikl jen kvuli hlidaní emisí,takže jen motor.Nebo zaleží na použitym softu pakliže ano je nějaky soft,ktery umí komunikovat i s jinymy RJ v autech,třeba vaky ,abs,komfort? Mohl by mi to někdo osvětlit?Dík

To je velmi dobrý dotaz! OBDII (v Evropě EOBD) vznikl opravdu především za účelem sjednocení standardů efektivní diagnostiky funkčních celků, které mají vliv na emise.
Nicméně řídící systémy v moderních autech jsou už dnes velmi komplexní, a proto vliv na emise může mít nejen ř.j. motoru, ale rovněž převodovky, systémového busu, atd.
OBDII se také neomezuje jen na načtení a mazání chybových hlášení. Vedle toho umožňuje čtení hodnot z řady důležitých čidel, podporuje funkci freeze-frame-data (uložení hodnot všech klíčových čidel v okamžiku prvního výskytu závady, která se ukládá v paměti závad), dále monitorování signálů lambda sond, atd. Bohužel ne všechny tyto funkce jsou povinné, a proto je ne všechna auta podporují.
Nespornou výhodou OBDII/EOBD je, že je již nějakou dobu povinně podporováno všemi výrobci, a proto diagnostik stejným přístrojem zjistí to nejdůležitější i u naprostých exotů. Z tohoto důvodu stanoví nějakou dobu např. evropské směrnice podmínku, že stanice měření emisí musí být vybavené EOBD (OBDII) diagnostickým přístrojem pro čtení chybových kódů a u příslušných aut provést vedle měření škodlivin též seriovou diagnostiku alespoň v tomto rozsahu (u nás zákon č. 56/2001 Sb.).
Nevýhodou OBDII/EOBD bezesporu je, že nepředpokládá možnost změny, nastavování či programování nějakých hodnot. Lidově řečeno - jen umí číst, ne zapisovat. Za výjimku by bylo možné považovat snad jen zmíněné mazání chyb z paměti. I z tohoto důvodu by přístup na ostatní jednotky (komfort, vaky, ...) trochu postrádal smysl. Navíc zde chybí nějaký sjednocující standard.
Jde-li o motor, pro základní diagnostiku, zejména benzínových aut, OBDII dobře vyhoví a díky své univerzalitě by příslušný nástroj neměl chybět v žádné dílně. Jde-li o práci s ostatními jednotkami, nezbývá než se poohlédnout po firemní, specifické diagnostice, jako je např. VAG-COM pro VW-Group.
Napsal: 22 zář 2006, 23:35
od maniacdewil