rasol

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
medman
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 09 zář 2006, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina(Svk)

rasol

Příspěvek od medman »

Pani mate niekto skusenosti s touto firmou,ale hlavne s ich prerabkami a produktami?
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rasol »

Rád si občas prezriem toto fórum, viac-menej zamerané na osobné autá a slúžiace na výmenu skúseností pri svojpomocných úpravách na olej.
Rasol je názvom produktu, nie názvom firmy. Nechcem, aby tento prispevok vyznel ako akákoľvek forma reklamy, skôr má poslúžiť na zníženie počtu požiadaviek na cenovú ponuku úpravy bežných osobných vozidiel.
Našim nosným programom je úprava veľkoobjemových /aj CR a PD/ motorov nákladných vozidiel, stavebných a lesných mechanizmov, vrátane zabezpečenia nového alebo použitého rastlinného oleja vhodného ako pohonná látka. Majitelia upravených vozidiel, prípadne strojov si /z celkom logického hľadiska/ nepotrpia na akejkoľvek forme prezentácie. V každom prípade však každý potencionálny zákazník si má možnosť prezrieť a vyskúšať typovo príbuzné, prípadne identické vozidlo, resp. stroj.
Osobným vozidlám sa venujeme minimálne a vzhľadom na návratnosť investície, sa obmedzujeme na bezplatné poradenstvo, poskytnutie fotodokumentácie a prípadné zabezpečenie potrebných komponentov s odporúčaním na svojpomocnú montáž.
Svojpomocnou úpravou sa dajú ušetriť peniaze a v niektorých prípadoch je výsledok lepší ako práca niektorých "profesionálnych" firiem, ktoré tak či onak používajú bežne dostupné komponenty.
silver
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 23 zář 2006, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od silver »

Zdravím všetkých, chcem trochu možno pomôcť tím, ktorí sa chystajú jazdiť na olej, pretože moja skúsenosť je pozitívna, ale doporučujem každému kto sa tak rozhodne nech si poriadne preštuduje toto fórum a aj iné zdroje, pretože ja som sa rozhodil ísť do prestavby tak že som si to dal prerobiť a nemal som moc času na získavanie informácií, tak som sa spoľahol po predchádzajúcich telefonátoch na p. Vailinga z Nitry vystupujúceho pod stránkou Rasol, ktorú má spracovanú príťažlivo, nakoľko mám tam aj foto Mondea, ale som nahnevaný, pretože robotu nedokončil a aj nevhodne zapojil, ako som získaval informácie a skúsenosti z tohoto fóra tak som kontroloval zapojenie, najskôr som zistil že prepad mi išiel do výmenníka, preto som mal vysoké tlaky na prepadoch, čiže aj po prepnutí na olej som išiel na studený, potom som ešte zistil že oventrop a trojcestný ventil sú na nesprávnom mieste pretože som po prepnutí na olej ešte išiel možno 10km na studený olej, ktorý bol vo filtry a hadiciach a ventiloch, čo bolo pre čerpadlo katastrofálne ťahať studený olej cez filter. Cena opravy je zatiaľ medzi 40000-50000Sk, pretože odišlo čerpadlo na ktorom natiahlo obal aj dve trisky úplne, ďaľšie dve sa dajú opraviť. Nejdem proti jazde na rastlinný olej, ale chcem vystríhať tích ktorí si budú dávať prestavbu niekomu robiť. Aby vedeli očo ide a mohli prácu aj prekontrolovať. Ak by si niekto myslel že zasa nejaký, čo sa chce na niekom vybúriť, tak nie.
Ford Mondeo 1,8TD Lucas, 50:50 čistý+použitý RO,štart nafta, prestavba VT, oventrop,2x3cest ventil od 7/2006 po 10000km LUCAS KO, Lucas po GO 10000km 50:50 v zime , Posledných 10000km 100% olej
Uživatelský avatar
rasol
Přispěvovatel
Příspěvky: 82
Registrován: 24 zář 2006, 10:45
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rasol »

Nepokladam toto forum za miesto, kde sa maju prepierat nejake problemy a preto napriek tomu, ze poznam Vase plne meno a adresu ho tu neuvadzam. Tak ako deklarujem na stranke Rasol, uprava osobnych vozidiel je len dodanim potrebnych hlavnych komponentov a dalej len vo forme poradenstva.
To plati aj nadalej. Svojpomocnu montaz si musi spravit kazdy sam. Ina vec, ako ste si vysvetlili svojpomocnu montaz, pretoze sa zvrhla na cosi ine. V kazdom pripade je potrebne namiesto upozornenia, ze som si robotu nedokoncil, uviest, ze v prvom rade bolo na Vas, aby ste si montaz spravili sam a ja som od Vas nikdy neplanoval, ani vzal za poradenstvo a pomoc pri montazi ani halier.
Ale ono je to vlastne pravidlom, ze za dobre necakaj dobre.


Zapojenie, ktore je riesene vo Forde Mondeo, je prave pre zamedzenie takzvaneho tepelneho soku v pripade prepinania medzi palivami. Lucas cerpadla su velmi citlive aj na zmeny teplot, preto je nutne paliva roznych teplot do cerpadla davkovat opatrne. Vzhladom k zapojeniu prepadu na kratko sa pri normalnej spotrebe primiesava kazdych v priebehu 10 minut asi liter oleja, ktory sa prepadovou vetvou a cez vymennik tepla dostava spat do cerpadla a da sa povedat, ze v danom okamihu v prepocitani na cas a objem paliva, sa v okruhu cerpadlo-vymennik tepla /30 doskovy!/ dostava mizive percento studeneho oleja, ktore sa vsak dokonale zmiesa v okruhu Oventrop-cerpadlo.

Ina vec vsak je, tak ako napisalo na tomto fore vela ludi, ale zrnul to jednoducho Kuba: "Nedodrzanie elementarnych zasad".

V zasade sa preto pytam: Kde sa zobral studeny olej v palivovom filtri pred cerpadlom a v cerpadle samotnom, ked ste spravili preplach tak, ako sa v ramci ucty k svojmu motoru a jeho vstrekovaciemu cerpadlu patri ? Ved tam mala byt, ak ste preplach systemu naozaj dostatocne spravili, nafta!


Pozrite si svoje prispevky a v nich vlastne zistite, na co ste to doteraz jazdili. Na ozivenie citacia Vasho prispevku:

Zaslal: so listopad 04, 2006 5:12 pm
silver
Sběrač informací
Založen: 23.9.2006
Příspěvky: 27
Oleju zdar, chlapi bol som prekvapený čo som našiel v mojom momentálne nepojazdnom Mondeu. Mal som 4 flaše oleja Olilio a je to ako masť, ani liať sa to nechcelo. Neviem si predstaviť keď mám 50l oleja v nádrži čo tam je. Je síce použitý ale.... Napadlo ma naliať rozpustený horúci olej do nádrže, už to niekto skúsil?

To je zaroven aj odpovedou na zvysenu spotrebu oleja.

Zapojenia tohto typu funguju uspesne aj na inych motoroch s Lucas cerpadlom bez problemov, nebol ste ani prvy, ani posledny a preto je potrebne, aby ste zasadnu chybu hladali najpr u seba a nie sposobom, ktory Vam je doverne znamy zo skolskeho prostredia: "To nie ja, ale on!"
JanDiesel
Přispěvovatel
Příspěvky: 138
Registrován: 29 čer 2006, 15:10
Odpovědi: 0
Bydliště: Zilina

Příspěvek od JanDiesel »

staviam sa na stranu rasol-a je to seriozny pan,ktory vie, o com hovori a ako napisal, pri osobakoch poskytuje iba poradenstvo a pripadne dodanie komponentov.Ked si niekto s jeho spolupracou chce prerobit auto,musi mat v sebe trocha technickeho ducha a vediet co to o problematike, nie iba "ty kokso Jano hovoril, ze ten jeho golf zerie aj olej,ty kokso to chcem aj ja ty kokso"

-ja s nim mam dobru skusenost,ked som potreboval,poradil a to sa ceni chlapci,kiez by bolo viacero takych ako je on aj v inych oblastiach
AGR 66kW seria
delawega
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 24 led 2006, 17:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od delawega »

:worthy: :worthy: :punk: k panovi Vailingovi zatial len pozitivne skusenosti...
Uživatelský avatar
ozi
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 26 úno 2007, 08:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Topolcany, Nitra, Slovenska Republika
Kontaktovat uživatele:

ad: rasol

Příspěvek od ozi »

tiez mam auto upravene s odbornou poradenskou pomocou RASOLu, boli mi ochotne vysvetlene principy prestavby, podmienky a navody. Nie je to ziaden Tesco instatny produkt, ktory hodite do mikrovlnky a auto ide. Princip tkvie ze o vsetkom musite mat znalosti a vediet co ako funguje, svojpomocna montaz je len ceresnickou na torte, aj ja som spravil chyby, za ktore som musel platit a poucit sa s nich aby som ich neopakoval, pri prestavbe (osobnych aut) s takouto poradenskou pomocou je kazdy zodpovedny sam za to aby pochopil, co robi, ako to ma spravit a aby si to spravne urobil a pouzival, to je cesta k spokojnosti

RASOL je skola a encykopedia znalosti, treba sa ucit, ked nieco pokazite tak sa z toho poucte, ale garantujem vam ze ak sa chcete naucit, je sa co ucit a funguje to

RASOLu prajem vela zdaru pri dalsom posobeni
Clio 1991 1.9 D Lucas CAV od 15.4.2007 2x Peveko, oventrop Afriso Flow Control, vymenniky Alu 24 a 30 dosiek, nafta v nerez 25 l, manualne ovladanie spinacov ventilov
petertn
Přispěvovatel
Příspěvky: 54
Registrován: 10 lis 2006, 10:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od petertn »

Malo kde najdete takeho cloveka ako je Rasol, a urcite nie zadarmo. Len dobre skusenosti!!!!!
Ja zatial na olej nejazdim ale to je z casovych dovodou, lebo som si to nestihol este pripravit a namontovat. (wallbash)

Rasol je fakt encyklopedia znalosti!
kartmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 24 led 2006, 06:45
Odpovědi: 0
Bydliště: sever Čech

Příspěvek od kartmen »

Nezavděčíš se lidem všem!
nemám žádné auto na naftu
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“