Stránka 1 z 2

VW SHARAN-žhavení

Napsal: 30 srp 2009, 13:52
od ATIS
Na tomhle voze mám problém ze žhavením.Žhaviče OK,vytáhnu konektory ze žhavičú připojím voltmetr zapnu klíč a nenameřím žádné napetí(kontrolka jen na sekundu zablikne).Když připojím VAG a zadám akčné členy"kontrola žhavícího relé" , tak mi na konektorech nabíhá 12V a sliším cvakání relé žhavení.Když vytahnu relé žhavení tak v okruhu který ovládá spínání relé nameřím na jedné svorce 12V a na druhé 5,5V což předpokládam je ovládaní ŘJ.Proč mi to cez VAG funguje a cez klíč ne?Řešili jste to nekdo?Meření jsem provádel při teplote vody 36stup.
VW SHARAN 1.9 TDI AFN.
Dík. :?

Napsal: 30 srp 2009, 14:39
od Tomas.cz
Cez klíč to funguje tiež, ale musel bys mít teplotu chladící kapaliny menší než cca 5 stupňů, schválně vytáhni snímač teploty chladící kapaliny, zapni zapalování a na 100% na svíčkých napětí naměříš ( tak nasimuluješ studený motor )

Napsal: 30 srp 2009, 15:48
od ATIS
To mi chceš říct že Sharan žhaví až ked je men jak 5 stupnú.Problem spočívá v tem,že když prídu k autu po dvou hod. (nevychladlý) chytí bez potíží.Ale když prídu po 4-5 hod. dlouho točí,kdyš naskočí hádá se a z výfuku černý kouř.Proto jsem šel po tem žhavení.Já jsu v domení ,že když je motor studený(do50 stup) tak žhaví třeba 5 sekund ale když je teplý tak jen chvilku.

Napsal: 30 srp 2009, 16:39
od Luke
Já mám zato, že TDíčka žhaví až když je teplota pod +5°C. Když odpojíš to čidlo jak zde bylo řečeno, nasimuluješ tím studenej motor a mělo by to žhavit. Tak si schválně zkus po době, kdy ti to blbě startuje mít to čidlo odpojený. Pokud chytí dobře jak píšeš po 4-5hodinách stání a budeš mít odpojený čidlo, tak hledej problém v čidle. Ale jestli ti to kouří černě, tak bych to ve žhavení nehledal.
Napadla mě možná blbost, ale jelikož ty motory teď v létě nežhaví, tak žhavení nebude mít na to hádání vliv. Spíš budeš mít třeba špatný tlaky nebo vstřik, se takhle nedá říct. Ale třeba až odpojíš čidlo a přižhavíš mu, tak půjde líp ale není to řešení.

Napsal: 30 srp 2009, 17:23
od Tomas.cz
Skontroloval bych jestli nepadá nafta, počátek vstřiku ( TDi graf ) a jestli třeba není vymačkaný klínek na klice.

Napsal: 30 srp 2009, 19:36
od ATIS
Jo dík pánové,skusím s tím neco udelat, když tak písnu.

Napsal: 31 srp 2009, 09:36
od Marek77
Pánové ATIS a někteří další.

Docela mě překvapuje, že nevíte, jak funguje žhavení u motorů s přímým vstřikováním nafty - to se tu přemílalo snad tisíckrát.

Pokud jsi měřil žhavení při teplotě vody +36°C, nemohl jsi celkem logicky naměřit nic jiného než NIC, protože žhavení nefunguje. U motorů koncernu VW s přímým vstřikem paliva (tedy i u motoru AFN) totiž žhavení funguje POUZE v případě, že teplota chladicí kapaliny v motoru je nižší než +10°C (některé motory mají dokonce mapy posunuté až na teplotu nižší než +5°C). Takže je-li teplota motoru vyšší než tato teplota, žhavení nefunguje a dá se s nadsázkou říci, že celý systém žhavení s sebou vozíme tak trochu zbytečně :wink:.

Jakmile otočíš klíčkem, kontrolka žhavení pouze problikne - tím dává řidiči najevo, že je funkční (že neprasklo vlákno v kontrolce) a že řídicí jednotka motoru prostřednictvím relé 109 je pod proudem a tudíž komunikuje a motor lze spustit. Jakmile teplota motoru je nižší než +10°C (resp. +5°C), kontrolka žhavení již při zapnutí klíčku svítí déle, protože systém žhaví. Se startem bychom měli počkat do okamžiku, kdy kontrolka zhasne. Čím je nižší teplota motoru, tím déle žhavení probíhá.
Po úspěšném nastartování motoru probíhá ještě tzv. dožhavení. Žhavicí svíčky ještě nějakou dobu žhaví za chodu motoru (maximální čas dožhavení je tři minuty - podle teploty motoru). Dožhavení se vypíná buď po této době nebo po překročení otáček motoru 2500 rpm. Dožhavení není signalizováno kontrolkou, probíhá samočinně a bez vědomí řidiče !!!

Pokud chceš otestovat žhavení, musíš odpojit snímač teploty chladicí kapaliny G70. V paměti závad ŘJ motoru se objeví chyba, kterou lze VAGem samozřejmě potom smazat (nebo se po 50 startech smaže sama). Řídicí jednotka převezme náhradní údaj o teplotě, který u motoru AFN přebírá ze snímače teploty nafty, prodlouží dobu vstřiku a předvstřik. Žhavení je nastaveno na stav nouze, čili probíhá nejdelší možnou dobu (kontrolka svítí déle než 10 sekund).
Budeš-li měřit proud do žhavicích svíček, počítej s odběrem kolem 10-12 Ampér na každou svíčku (podle její teploty), tedy ampérmetr by měl mít rozsah minimálně do 50 Ampér. Proto lepší než měření multimetrem je měření klešťovým přístrojem.



Luke píše:Napadla mě možná blbost, ale jelikož ty motory teď v létě nežhaví, tak žhavení nebude mít na to hádání vliv.
To rozhodně blbost není, je to tak. V letních měsících žhavení nefunguje z důvodů uvedených výše. Takže hledat problém ve žhavení je ztráta času.

Napsal: 31 srp 2009, 22:22
od ATIS
Díky Marku77 za info zase jsem o krok dále.Prosí te ješte jednu odpoved.Jak jsem psal spínaní relátka žhavení ovládá ŘJ kostrou ,pri teplote 36stup. mi RJ kostrila na 5,5V.Je toto referenční napetí a nebo kdyby bylo -5 stup. tak to kostrí 12V?

Napsal: 01 zář 2009, 06:51
od Marek77
Pravděpodobně to tak je.

Napsal: 10 zář 2009, 20:12
od ATIS
Tak pánové vyrešeno.Počátek vstriku uplne mimo tolerance,pri nastavovaní rozvodu na rysky mi prípravek do čerpadla vubec nešel(mimo asi oštvrť díry),tak jsem celý rozvody rozebral a jak psal nekdo predemnou vymačkaný rozvodový kolečko na klice (naštestí jen kolečko ne klika).Montáž novýho kolečka-nastavyt rozvody-serídit predvstrek , vše OK.
Díky za pomoc pánové.

Napsal: 10 zář 2009, 20:13
od Tomas.cz
Super :-D

Napsal: 22 říj 2011, 15:53
od arlie
ahoj chlapci,
mám taky afn a kontrolka žhavení mi po otočení do 2s zhasne, ikdyž to žhaví. To je pořád stejné ikdyž je teplo nebo mráz. V mrazu to zhasne, baterka ukazuje cca 10V (díky odběru žhavičů) a pak cvakne relé a je tam 12V, ale kontrolka po celou dobu sepnutí relé nesvítí. Jakto?

Napsal: 22 říj 2011, 18:00
od MirekX
jak se psalo výše, kontrolka nesouvisí s chodem žhavičů, pouze ukazuje jestli je motor připraven ke startu. Po nastartování ti to žhaví dál třeba více jak minutu a taky už nesvítí

Napsal: 22 říj 2011, 18:11
od slovacek.milos
jak ti píše mirek zhasne kontrolka a to je signál k počátku startu se žhavením to nemá nic společného ;)

Napsal: 22 říj 2011, 18:23
od arlie
slovacek.milos píše:jak ti píše mirek zhasne kontrolka a to je signál k počátku startu se žhavením to nemá nic společného ;)
takže jak zhasne můžu startovat? ikdyž mi ještě neklaplo relé?