Stránka 1 z 1

Můžou shořet lopatky na turbu u turbodiesela?

Napsal: 15 říj 2009, 18:14
od Bosis
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat nějakého odborníka,jestli se někdy sešel s tímto problémem,že díky "chycení sazí" nebo z jiné příčiny, došlo k uhoření lopatek na výfukové turbíně či lopatek VTG(naklápěčky) u turbodieselového motoru?
Děkuji za případnou odpověď.

Napsal: 15 říj 2009, 18:27
od Ladas
ještě jsem to neviděl spíš se ulámou ale neschoří přeci jen nafta má nižžší teploty než benzín...

Napsal: 15 říj 2009, 18:47
od Bosis
Jojo díky.
Ještě jeden dotaz bych měl.Když je motor příliš zanešen sazemi vlivem "ježdění na spotřebu",nemůže dojít k destrukci dílů v motoru či výfuku při tzv. chytnutí sazí?
Děkuji.

Napsal: 15 říj 2009, 18:51
od Huml
spíš než saze chytne olej, kterej se shromažďuje v cooleru a jak tomu dáš hrkne ti to do motoru

Napsal: 18 říj 2009, 19:51
od váha
Huml píše:spíš než saze chytne olej, kterej se shromažďuje v cooleru a jak tomu dáš hrkne ti to do motoru
A to je pak větší kalup než s nitrem...ale jen chvíli (LOL)

Napsal: 18 říj 2009, 20:22
od origoš
To teda je. Viděl jsem Espace, u kterého odešlo turbo a kde se pán zalekl, utekl z auta a koukal z povzdálí, dokud to nepřestalo. Zajímavý byl výpis chyb z ECU motoru. Škoda, že jsem to nezkopíroval. Bylo to pěkně seřazeno překroční max otáček, synchronizace snímače otáček kliky a vačky atd.

Napsal: 18 říj 2009, 20:43
od Andre
Můžou se upálit i u diesela, a je to docela častá závada, když bude čas, tak můžu dát i nějaký fotky.
Příčinou většinou vadné vstřikovače, čerpadla - třeba u 2,5 V6 TDI hodně často.

Napsal: 18 říj 2009, 20:43
od 1pavel
spíš ti odloupnutý karbon poškodí lopatky roztočenýho turba

Napsal: 18 říj 2009, 21:30
od Fantik
už jsem taky viděl turbo z 2.5 kde byly utavené konce vyfukové vrtulky a zdeformované konce lopatek naklápění.

Napsal: 19 říj 2009, 08:32
od Bosis
Andre píše:Můžou se upálit i u diesela, a je to docela častá závada, když bude čas, tak můžu dát i nějaký fotky.
Příčinou většinou vadné vstřikovače, čerpadla - třeba u 2,5 V6 TDI hodně často.
To by byla paráda ty fotky.
Jako závada na vstřikovacím čerpadle konkrétně jaká?
Děkuji.

Napsal: 19 říj 2009, 08:54
od lt.kubosh
Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)

Napsal: 19 říj 2009, 09:00
od Bosis
lt.kubosh píše:Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)
Takový ALS u diesela. :-)

turbo

Napsal: 19 říj 2009, 09:12
od RR
Třeba tento renault má 300000km a pán chtěl jen vyčistit turbo že se mu už nejede jak to jezdívalo :o :o :o Mimo jiné trysky kapaly!!!! Div že to přežili písty!!!
Obrázek

Tady zase počátek u MANU Taky kapající Vstřik+ pořádné přetěžování motoru.
Obrázek

Napsal: 19 říj 2009, 19:19
od bombastiq
Bosis píše:
lt.kubosh píše:Já slyšel o teorii, že něco podobného může nastat, když odborný "chiptuner" prodlužuje délku vstřiku až za otevření výfukovejch ventilů a nafta hoří ještě na turbíně. Tak nevím. (hm)
Takový ALS u diesela. :-)
jj jeden takovej s fleškáblem tady na okrese taky lítá

a když sem byl u něj na dílně tak měl pod ponkem asi tak 6 turb
a říkal že repasy nic nevydrží (všechny měly zlomený osky )