Stránka 1 z 2
					
				Octavia II, 2,0 Tdi, houkání při studeném motoru
				Napsal: 17 říj 2009, 16:22
				od děda
				Prosím o radu. na stará kolena jsem si koupil rok starou O II s motorem 2,0 TDi, kod BKD. Najeto 33 000Km. Od léta pozoruji při jízdě s chladným motorem houkání, jako když v dálce jede a houká sanitka. To trvá do doby než se motor ohřeje, nebo než mu trochu víc přidám. Jinak jezdím skutečně podle předpisů, tedy jako důchodce. Mám dojem, že ten zvuk je stále silnější. Pokud jste tento problém zde již řešili, nasměrujte mne tam. V tom případě se omlouvám ale já jsem to nenašel.
			 
			
					
				
				Napsal: 17 říj 2009, 16:48
				od Huml
				u dost BKD to dělá turbo
			 
			
					
				
				Napsal: 17 říj 2009, 19:27
				od Tomas.cz
				Jedna z našich má 190tis km z toho cca 150tis s ostrým čipem a houká to dost, čím to je je to rozvážený nebo nedostatek těhle turbín?
			 
			
					
				
				Napsal: 17 říj 2009, 20:42
				od Huml
				no to nevím, třeba je nějak nevhodně řešenej filtr a dostávaj naprdel ty náběžný hrany těch lopatek nebo se na nich zvětšujou vůle nějak víc, těžko říct, spíš by se k tomu vyjádřil někdo kdo dělá s turbama, mě se zdá vcelku poddimenzovaný na ten motor
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 09:21
				od mates5
				mě začalo auto houkat po výměně vlnovce
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 12:38
				od Huml
				a nemáš tam někde netěsnost?
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 14:26
				od holy
				Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova 

 
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 16:24
				od kevino
				holy píše:Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova 

 
presne tym to je mas pravdu  

 
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 18:53
				od děda
				Chlapci děkuji. Navedli jste mne k přemýšlení a přišel jsem na to, že začátkem léta jsem měnil vzduchový filtr a potom za nějaký čas se to houkání právě začalo objevovat. Kouknu do airboxu. Dík.
			 
			
					
				
				Napsal: 18 říj 2009, 21:23
				od Andre
				No nevím, tu teorii o poškozených náběžných hranách založil pan Janda alias mr. Cimbu (a mimochodem, to mikro poškození, které ukazuje na fotkách v článku kde o tom píše na svých stránkách, bude mít 99% turbodmychadel v autech po pár desítkách tkm), ale měnili jsme už několik houkajících turbín za funglofky na 2,0 16V a kolikrát byl rotor absolutně bez většího viditelného poškození. A zase naopak občas přijede auto na vyčištění regulace a má kompresor pěkně osekanej a turbo bez výraznějších zvukových projevů.
Co jsem vypozoroval, tak na těch 2,0 16v jsou ty turba slyšet skoro na všech (houkání kolem 1700-2200ot a za studena víc).
Kdyby to bylo osekanýma hranama kompresoru, tak to dělá za tepla i za studena stejně, a hlavně ty 2,0 16v 140HP to dělají skoro všechny, kdežto u jiných motorizací (1,9, 2,0 8v, RS) to až takový problém není a přitom mají všechny stejný filtrbox.
Ten problém je určitě v turbu, nejspíš nějaká deformace lopatek výfukové turbíny, ale určitě ne vadná (přidřená) ložiska nebo nevyvážený rotor.
			 
			
					
				turbo
				Napsal: 19 říj 2009, 08:55
				od RR
				Taky bádám nad tím proč a hlavně kde je problém těhto houkajících turbín.Přikládám se k teorii o možné deformaci lopatek, ale spíš bych řekl že to začne dělat až při mírném znečištění výfukové části.Pač když jsem tento typ turba jen vyčistil tak byl cca měsíc pokoj a pak to houkání začalo znovu.Ted dávám nový komplet rotor a věci s tím souvisejíc a je klid na dobro.Že by moc přesná práce sudruhů rumunsku??? Taky jsem se s tím nesetkal u aut vyrobených po 9\06.Teda zatím ne.Osekané lopatky způsobuji "SVIŠTĚNÍ" né houkání.
			 
			
					
				
				Napsal: 19 říj 2009, 09:41
				od děda
				Dík Andre a Radimovi za námět k přemýšlení. Filtrbox jsem kontroloval a je ( zdá se ) OK. Ještě ta zmínka o možném poškození výfukové části turba, pokud tomu rozumím, tak je i možné třeba zanešení spalinami? Dnes jdu koupit k Shelce jejich lepší naftu a protáhnu Octávku po dálnici v Německu, (důchodci nemají co dělat) potom se ozvu.
			 
			
					
				
				Napsal: 19 říj 2009, 16:42
				od pitukes
				Mne sa to hukanie umlcalo po vycisteni turba.
			 
			
					
				
				Napsal: 25 led 2010, 20:19
				od Matu3
				stare turbo mi hukalo a casom odislo... teraz je tam fungel nove a zda sa mi ze huka este viac ... hukanie je pocut ked motor vytocim a dam nohu z plynu
			 
			
					
				
				Napsal: 25 led 2010, 23:19
				od jurki888
				brat kupil tuto octaviu stym istym motorom a huka mu to tiez ako sanitka 
