Auto mi netopi

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

DEETROID
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 19 říj 2009, 20:54

Auto mi netopi

Příspěvek od DEETROID »

Ahoj potrebuju poradit. Mam Octavii 1.9 Tdi 81kw r.v. 2003 a zda se mi, ze se spatne ohriva. Mam to do prace sice jen 7 km, ale i tak neni mozny, abych to dostal max na 70 stupnu. Kdybych auto nechal jen tak klapat{coz se pry nema} tak bych ho neohral nikdy. Nevim co mam delat. Original termostat za 2.500,- kc se mi tam jen tak davat nechce a v autorizovanych servisech dokonce tvrdi, ze to tim neni, ze pry je to normalni. Me to teda normalni neprijde. Navic, kdyz zastavim na krizovatce, tak mi hned teplota klesne. Poradte mi prosim. Dekuju
notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37

Re: Auto mi netopi

Příspěvek od notobi »

DEETROID píše:Ahoj potrebuju poradit. Mam Octavii 1.9 Tdi 81kw r.v. 2003 a zda se mi, ze se spatne ohriva. Mam to do prace sice jen 7 km, ale i tak neni mozny, abych to dostal max na 70 stupnu. Kdybych auto nechal jen tak klapat{coz se pry nema} tak bych ho neohral nikdy. Nevim co mam delat. Original termostat za 2.500,- kc se mi tam jen tak davat nechce a v autorizovanych servisech dokonce tvrdi, ze to tim neni, ze pry je to normalni. Me to teda normalni neprijde. Navic, kdyz zastavim na krizovatce, tak mi hned teplota klesne. Poradte mi prosim. Dekuju
mam stejnej motor a buď v klidu sem na tom stejně kvuli tomu sem chtěl auto s vyhřívanýma sedačkama jediná rada je nezávyslý topení jen to stojí víc než by člověk chtěl
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

No po 7mi kilometrech to neohřeješ ani náhodou. Prostě se s tim smiř že máš auto s hodně velkou účiností motoru, kterej nemá moc zbytkovýho tepla. Takže teplou bundu čepici a rukavice :havaj:
Uživatelský avatar
fajlla
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 06 bře 2008, 17:02
Bydliště: Mladoboleslavsko

Příspěvek od fajlla »

Mám to do práce cca12km a rucička popoleze tak na 70 vyhřejvaný sedačky to jistěj to je pak pohoda v -10 to fouká sotva vlažný.Je to normální neměj strach.Já to nechávám cca 5min vrčet na dvoře to drobek pomuže ale moc ne.
DEETROID
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 19 říj 2009, 20:54

Příspěvek od DEETROID »

No jo jenze ja mam v praci dalsi tri kolegy a oni maji to same auto a ohrejou to. Hlavne i kdyz mam 90 stupnu, tak to fouka tak nejak vlazny. Teply to fouka, az kdyz na automaticky klimatizaci dam 26 a vic stupnu. Jo tak se neda nic delat, ale diky za radu.
Uživatelský avatar
fajlla
Přispěvovatel
Příspěvky: 202
Registrován: 06 bře 2008, 17:02
Bydliště: Mladoboleslavsko

Příspěvek od fajlla »

Mám taky AC chválně to skusím jak moc to topí na ohrátym motoru
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

DEETROID píše:No jo jenze ja mam v praci dalsi tri kolegy a oni maji to same auto a ohrejou to. Hlavne i kdyz mam 90 stupnu, tak to fouka tak nejak vlazny. Teply to fouka, az kdyz na automaticky klimatizaci dam 26 a vic stupnu. Jo tak se neda nic delat, ale diky za radu.
Tak tomu zkus víc šlapat na krk. Já vim že u studenýho motoru je to trochu problém, ale myslim že to dost pomůže. Jezdí ke mě dost TDi ke kterejm se majitelé chovaj jak k benzínum tzn. že sotva nastartujou tak tomu dávaj napít a maj najeto statisíce km a bez problémů.
PavelTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 240
Registrován: 09 črc 2008, 12:29
Bydliště: Brno

Příspěvek od PavelTDi »

A funguje ti elektrickej příhřev? Ty tři žhavičky do vody v přírubě výstupu do topení na konci hlavy . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
DEETROID
Přispěvovatel
Příspěvky: 87
Registrován: 19 říj 2009, 20:54

Příspěvek od DEETROID »

Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
Uživatelský avatar
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

jednoduše dej na žhavičky žárovku a nastartuj ;)
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
notobi
Přispěvovatel
Příspěvky: 231
Registrován: 07 říj 2009, 20:37

Příspěvek od notobi »

DEETROID píše:Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
jsou to žhavicí svíčky takže proměřit jestli nejsou KO jde a nebo je postupně vyndat a zkoušet jinak dneska sem pozoroval u auta do práce teplotu a po 6ti minutách začínám topit a po 6km mam max 70°C 90°C mam až kolem 8-9km
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

DEETROID píše:Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
Tak sis v podstatě odpověděl sám. Karton ti nepomůže, prostě ten motor má málo zbytkovýho tepla. To neni benzín. Zkus použít tlačítko Hledat a najdeš tady za jakejch podmínek se spouští el. příhřev. Je to jen tak na okraj teplota pod -5st., dostatek energie dodávané z alternátoru.........
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

Je to tak. Turbodiesel s priamym vstrekom produkuje malo odpadoveho tepla. A pri 70km/hod ten motor je zatazovany minimalne. Predpokladam, ze pri tej 70-tke tam mas zaradeny 4. prevodovy stupen, takze otacky nic moc. Mne sa rucka teploty pohne z miesta snad po 10 km a to motor musi tahat 2 tony.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Romulus
Přispěvovatel
Příspěvky: 103
Registrován: 25 srp 2007, 12:18
Bydliště: praha

Příspěvek od Romulus »

já mam do práce 9km a těsně před prací jsem na údajnejch 90°C dle budíků nevidim v tom problém předtim jsem měl passata a to samý prostě diesel v zimě :( aspoň že ty sedačky hřejou :D
oIc ASV
Uživatelský avatar
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Romulus píše:já mam do práce 9km a těsně před prací jsem na údajnejch 90°C dle budíků nevidim v tom problém předtim jsem měl passata a to samý prostě diesel v zimě :( aspoň že ty sedačky hřejou :D
Hm a 90 na budíkách je 75 až 105 real. ;)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“