Auto mi netopi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Auto mi netopi
Ahoj potrebuju poradit. Mam Octavii 1.9 Tdi 81kw r.v. 2003 a zda se mi, ze se spatne ohriva. Mam to do prace sice jen 7 km, ale i tak neni mozny, abych to dostal max na 70 stupnu. Kdybych auto nechal jen tak klapat{coz se pry nema} tak bych ho neohral nikdy. Nevim co mam delat. Original termostat za 2.500,- kc se mi tam jen tak davat nechce a v autorizovanych servisech dokonce tvrdi, ze to tim neni, ze pry je to normalni. Me to teda normalni neprijde. Navic, kdyz zastavim na krizovatce, tak mi hned teplota klesne. Poradte mi prosim. Dekuju
Re: Auto mi netopi
mam stejnej motor a buď v klidu sem na tom stejně kvuli tomu sem chtěl auto s vyhřívanýma sedačkama jediná rada je nezávyslý topení jen to stojí víc než by člověk chtělDEETROID píše:Ahoj potrebuju poradit. Mam Octavii 1.9 Tdi 81kw r.v. 2003 a zda se mi, ze se spatne ohriva. Mam to do prace sice jen 7 km, ale i tak neni mozny, abych to dostal max na 70 stupnu. Kdybych auto nechal jen tak klapat{coz se pry nema} tak bych ho neohral nikdy. Nevim co mam delat. Original termostat za 2.500,- kc se mi tam jen tak davat nechce a v autorizovanych servisech dokonce tvrdi, ze to tim neni, ze pry je to normalni. Me to teda normalni neprijde. Navic, kdyz zastavim na krizovatce, tak mi hned teplota klesne. Poradte mi prosim. Dekuju
Tak tomu zkus víc šlapat na krk. Já vim že u studenýho motoru je to trochu problém, ale myslim že to dost pomůže. Jezdí ke mě dost TDi ke kterejm se majitelé chovaj jak k benzínum tzn. že sotva nastartujou tak tomu dávaj napít a maj najeto statisíce km a bez problémů.DEETROID píše:No jo jenze ja mam v praci dalsi tri kolegy a oni maji to same auto a ohrejou to. Hlavne i kdyz mam 90 stupnu, tak to fouka tak nejak vlazny. Teply to fouka, az kdyz na automaticky klimatizaci dam 26 a vic stupnu. Jo tak se neda nic delat, ale diky za radu.
Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
jsou to žhavicí svíčky takže proměřit jestli nejsou KO jde a nebo je postupně vyndat a zkoušet jinak dneska sem pozoroval u auta do práce teplotu a po 6ti minutách začínám topit a po 6km mam max 70°C 90°C mam až kolem 8-9kmDEETROID píše:Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
Tak sis v podstatě odpověděl sám. Karton ti nepomůže, prostě ten motor má málo zbytkovýho tepla. To neni benzín. Zkus použít tlačítko Hledat a najdeš tady za jakejch podmínek se spouští el. příhřev. Je to jen tak na okraj teplota pod -5st., dostatek energie dodávané z alternátoru.........DEETROID píše:Da se nejak poznat jestli ten elektrickej prihrev funguje? Teda krome toho, ze to necham napojit na pocitac. Zkousel jsem dat jeste pred chladic karton, ale vubec zadna zmena. Slapat tomu nema smysl pac po meste 7 km do prace to riskovat nebudu. Ale jinak jedu celou dobu 70 tkou. Ja si myslim, ze termostat je furt trosku pootevrenej. Mel jsem pred tim Mazdu 323f-tu jsem rano v mrazu nastartoval a nez jsem seskrabal skla{max 5 minut} tak jsem tam mel 70 stupnu. Tohle muzu nechat klapat klidne 10 minut a nehne se to z 50 tky.
Je to tak. Turbodiesel s priamym vstrekom produkuje malo odpadoveho tepla. A pri 70km/hod ten motor je zatazovany minimalne. Predpokladam, ze pri tej 70-tke tam mas zaradeny 4. prevodovy stupen, takze otacky nic moc. Mne sa rucka teploty pohne z miesta snad po 10 km a to motor musi tahat 2 tony.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex