topení eberspacher

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sid666
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10 zář 2006, 20:50
Odpovědi: 0
Bydliště: cv

topení eberspacher

Příspěvek od sid666 »

ahoj,chtěl bych se zeptat,mám vw sharan 97.někde jsem tu vyčetl,že nezávislé topení by mělo fungovat tak,že pokaždé když nastartuju motor a jeho teplota je nižší než 75 stupňů celsia,tak se automaticky nastartuje bufík.chtěl bych se zaptat,odkud počítač snímá teplotu.jestli je to jen z hlavy motoru,nebo jestli využívá i snímač vnější teploty.auto je po bouračce a dal jsem ho dohromady.jen prostě neznám tu správnou funkci topení.má tu někdo nějaké zkušenosti??? děkuju za radu
Naposledy upravil(a) sid666 dne 05 říj 2006, 21:27, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Taky nevim přesně, ale topení se zapne, pokud je venku tuším pod 7 stupňů a teplota vody pod těch 75 . Já mám klimatronic, ten si to asi řídí, kdy topit. Občas to topí i když je teplejc a občas to netopí i když je dost zima. Asi i záleží na nastavené teplotě uvnitř auta.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
MAX
Přispěvovatel
Příspěvky: 862
Registrován: 23 led 2006, 20:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od MAX »

Snímač teploty vody má v sobě vlastní a snímač teploty vzduchu je někde venku pod nárazníkem.
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Odpovědi: 0
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

čidlo na bufika je v motorové části před řidičem pod mechanismem stěračů.Já k němu mám připojený vypínač a spínám si ho sám,ale motor musím mít nastartovaný .
laurin.clement
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2006, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od laurin.clement »

to-lp.Chtěl jsem se zeptat jak to čidlo máš vyřešený.To máš přerušenej jeden drát a mezi něj máš napojený vypínač.A ještě jednu otázku co na to ŘJ jednotka nehází pořád chybu čidla.Mě to vadí,když je venku teplo a zapne mě bufík i když si nemyslí,že by musel.Ještě mě nejde do hlavy jak toto čidlo vlastně funguje,pokud ho odpojíš neběží bufík pořád,nemyslí si ŘJ třeba,že je venku zima,když nemá signál z čidla?
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Odpovědi: 0
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

Čidlo funguje jako spínací při teplotě nižší než 5 stupňů C sepne bufíka ,takže pokud ti spíná když je teplota vyšší než 5 tak je vadné.Mám to zapojené tak že jsem na dráty vedoucí do čidla (jsou dva) napojil dráty + vypínač do kabiny.Řídící jednotka chybu nehlásí-teda mě.Jestli tobě to nevím.
laurin.clement
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2006, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od laurin.clement »

Tak jestli jsem to dobře pochopil místo čidla máš napojen vypínač.
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Odpovědi: 0
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

Ne vypínačem jenom když chci dřív, aby mi topil bufík spojím dráty za čídlem.
laurin.clement
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2006, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od laurin.clement »

Tak spínání topení máme vyřešeno a ještě mi řekni jedno tajemství tedy pokud ho budeš vědět a nebo někdo na tomto foru.Jaké čidlo dá ŘJ povel k vypnutí bufíka,ten přeci neběží celou dobu,ale než dosáhne motor určitou teplotu tak se buf vypíná.Zajímá mě to z toho důvodu,jelikož jsem už zůstal stát v zimě na dálnici a jak auto stálo tak se motor ochladil a byla v něm po chvilce zima a tak bych chtěl vyřešit nějak manuální zapínání bufíka a tím si trochu přitopit,kdybych se dostal zase někdy do takové situace a jelikož hodně jezdím tak věřím,že se do ní dostanu a tak bych chtěl být na tuto možnost připraven.Dík za rady
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

ŘJ nemá s přihřívačem nic společnýho. Potřebuje pro start 30, pokyn od čidla(15) a D+ po nastartování motoru. Vypíná se sám když teplota vody dosáhne 75 stupňů.Starší modely mají teplotu spínání čidla 6-8stupňů, novější 10-12stupňů.Dá se poměrně jednoduchým způsobem dodělat nezáv. topení.
Sharan ASZ
Octavia AGR
laurin.clement
Přispěvovatel
Příspěvky: 225
Registrován: 30 led 2006, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od laurin.clement »

To-daniel.987 Dodělání toho topení.Můžeš mi to poslat na SZ a nebo to dej veřejně určitě nejsem sám koho to zajímá.Dá se k tomu použít stávající topení co je už v autě namontováno?
Stříbrná Alhambra 2.0 CR,
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Jestli máš starší model tak pravděpodobně musíš přidat vodní čerpadlo, který topení v sobě nemá(některý sharany údajně měli). Já jsem použil pumpu z novějšího modelu PD.PDčka je mají standartně. To zapojení je v němčině, zkusím to najít a dát do fóra.Orig. sada pro rozšíření stojí u nás asi 11000kč.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak taky prosím o to schema (mám 2001,s čerpadlem) Přemýšlel jsem o té sadě na nezáv. topení, ale mě by bohatě stačilo si umět bufika zapnout manuálně, ale aby nemusel běžet motor. Jak jsem pochopil, tak by stačilo sepnout čidlo (POKUD JE TEPLEJC) a pak přivést napětí na 30 a D+ a měl by topit. Bufik jsem měl rozdělaný (měnil jsem žhavicí svíčku) a má v sobě 2 čidla na teplotu vody, asi měří vstup a výstup a asi podle toho umí i regulovat svůj výkon.

A ještě dotaz, to čerpadýlko si bufik spíná sám?
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
Tkevlar
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 23 led 2006, 17:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tkevlar »

Zdravím, na kolik vyjde takováto sranda? Nic nového a ne do VW. Díky
AR 155 1.8TS
ex. Fiat Tipo 1.7D
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Když to budeš kupovat po dílech, tak 2-6000 přihřívač, cca1500 vodní čerp., cca 1000 naft.čerp. Pak nějaký hadice, kabely, relátka. Když dobře koupíš, tak se to dá komplet pořídit třeba i za 4000. Zbývá už jen zapojit.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“