Stránka 1 z 2

padajuce budiky na OCTAVII

Napsal: 23 říj 2009, 13:04
od Peter Kocsis
zlepsovak na chladenie cipu.pripajkoval som cca 1mm hruby medeny plech(sluzi ako chladic). slape my to uz tyzden bez problemu. a pozdravujem vsetkych ktory na tom chcu zbohatnut!!! vid fotoObrázek

Napsal: 23 říj 2009, 13:12
od misoVW
chyba asi nebyva v chladeni, ale v studenych spojoch. Fotit si to mal na Macro.

v tom mas pravdu

Napsal: 23 říj 2009, 13:36
od Peter Kocsis
ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.

Napsal: 23 říj 2009, 13:37
od misoVW
jj, ok. Kazdy si to nevie opravit, to musis uznat. A kto to nevie, musi zaplatit.

Napsal: 23 říj 2009, 13:44
od Peter Kocsis
kto to nevie spravit nech plati to je pravda lebo inu moznost nema , ale ak jeden druhemu vie poradit preco pyta za to peniaze ,vsak aj on niekedy bude potrebovat radu.

Napsal: 23 říj 2009, 15:16
od kevino
ja som uz zarobil ;)

Re: v tom mas pravdu

Napsal: 24 říj 2009, 19:19
od holy
Peter Kocsis píše:ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.
A jak jsi přišel na to že studeňák vzniká při "přehřátí"....? Větší kravinu jsem za 30 let praxe neslyšel (rofl)
Studeňák vznikne už při výrobě, pokud pájka špatně přilne na pájený v ývod...buď z důvodu nízké teploty pájky, nebo z důvodu malého množství pájedla, nebo z důvodu špatné technologické přípravy pájených materiálů. Většina "studěňáků" vzniká za běžných provozních podmínek. Teplota tání standardní pájky je kolem 210°C - při týhle teplotě jsou už všechny polovodiče dávno po smrti...ti nejodvážnější dokáží přežít max. 100°C....Takže tvoje teorie je naprosto mimo...

Napsal: 26 říj 2009, 11:00
od Peter Kocsis
odpoved. lebo som tiez elektrotechnik, a za mojich 22 rokov skusenosti som sa stretol stakymi problemami. ja take pripadi som riesil prakticky a nie teoreticky ako sa to uci na vyskach.

Napsal: 26 říj 2009, 14:01
od Atlan
zaujimave 98 % vznikne z dovodu mechanickeho posobenia.....a v tomto pripade ked sa nemylim je to z dovodu tepelnej roztaznosti materialu.

Napsal: 26 říj 2009, 15:51
od Peter Kocsis
tak preco ma kazdy problem zo studenakom v palubovke ? nepresvedcajte ma ze je to vada v pajkovani pri vyrobe. studenak sa uz mal prejevit hned po vyrobe a nie po 10 rokoch. a za dialsie preco do novych uz dali chladenie na ten prislusny spominany chip. dalej ja osobne som netvrdil ze sa cin roztavil na plochaci, ale posobnost vissej teploty a mechanicke vplyvy mozu negativne posobit na pajkovane spoje( vznikne studenak).

Napsal: 26 říj 2009, 16:04
od chudik
Hlavne ze si krvopotne odhalil zavadu :)

Napsal: 26 říj 2009, 16:28
od Peter Kocsis
uprimne povedane uz ma nebavy sa debatovat co je studenak. ale chcel som vam vzdielat moj napad na dorobenie prislusneho chladenia. ;)

Napsal: 26 říj 2009, 16:32
od tomiisp
Peter Kocsis píše:tak preco ma kazdy problem zo studenakom v palubovke ? nepresvedcajte ma ze je to vada v pajkovani pri vyrobe. studenak sa uz mal prejevit hned po vyrobe a nie po 10 rokoch. a za dialsie preco do novych uz dali chladenie na ten prislusny spominany chip. dalej ja osobne som netvrdil ze sa cin roztavil na plochaci, ale posobnost vissej teploty a mechanicke vplyvy mozu negativne posobit na pajkovane spoje( vznikne studenak).
studenak naozaj nevznikne teplotou :) vzdy ide o nekvalitnu pajku/nedostatocne prehriatie pri pajkovani - tie palubky sa urcite pajku cez Reflow a staci aby spajk.pasta bola nanesena menej alebo je na hranici zivotnosti alebo ju to len tak ofuklo a studenak je na svete, a u aut musis ratat aj s vlhkostou, kolisanim teplot a vibraciami :) toto vsetko sa na tom podpisuje :) urcity cas to drzi a potom to proste odpadne :) a niekedy to nemusi byt ani nekvalitny spoj, ale len vplyv prostredia a vibracie :)
netrpia tym len octy, aj ine auta ale tam je MTBF radovo aj viac ako 10-15rokov :)

Napsal: 26 říj 2009, 18:02
od Slavkov
jj, hlavně ty kvalitní bezolovnaté pájky... v rámci ekologizace (LOL)

Re: v tom mas pravdu

Napsal: 26 říj 2009, 18:07
od Deivid
holy píše:
Peter Kocsis píše:ok mas pravdu ze bol tam studenak, ale ako vznikol tam studenak? jedine ak sa to prehrialo. a foto som robil pomocou mobilu za to sa ospravedlnujem.
A jak jsi přišel na to že studeňák vzniká při "přehřátí"....? Větší kravinu jsem za 30 let praxe neslyšel (rofl)
Studeňák vznikne už při výrobě, pokud pájka špatně přilne na pájený v ývod...buď z důvodu nízké teploty pájky, nebo z důvodu malého množství pájedla, nebo z důvodu špatné technologické přípravy pájených materiálů. Většina "studěňáků" vzniká za běžných provozních podmínek. Teplota tání standardní pájky je kolem 210°C - při týhle teplotě jsou už všechny polovodiče dávno po smrti...ti nejodvážnější dokáží přežít max. 100°C....Takže tvoje teorie je naprosto mimo...
Jakožto člověk z oboru jsem chtěl napsat něco podobného,předběhl jsi mě.Taky mě to rozesmálo.Ale snažil se sám vyřešit závadu a to se cení,že nezná teorii je věc vedlejší.