Stránka 1 z 3

Transit 98, relé žhavení + elektrika

Napsal: 06 říj 2006, 20:42
od koddet
Máme ve firmě Ford Transit, tuším ročník 98. Potřeboval bych poradit. Odešlo relé žhavení, nové - stejný typ - se už prý nevyrábí, prodají nám nový typ, ale musíme vzít i nový svazek kabelů bla bla bla, zkrátka servis by nám to naúčtoval za 3600,- což se mi zdá na takovou prkotinu moc. Auto parkuje v hale kde nemrzne, ale problém je když občas zůstane stát venku.

Relé z vrakoviště nechci, chtějí za něj 1500-2000,- a nemám jistotu že to neodejde.

Předělal bych to na manuální tlačítko, ale...potřeboval bych vědět jakým způsobem funguje žhavící svíčka, ventil atd...resp. spíš jak je to zapojený elekticky, jak je žhavení dlouhé (nechci aby nějakej idiot spálil svíčku za 700,-) atd...schéma zapojení by bodlo a vysvětlit co probíhá v motoru při startování v zimě ještě víc.

Děkuji za jakoukoliv radu.

Napsal: 06 říj 2006, 21:16
od origoš
Funguje stejně, jako u starý Avie. Na tlačítko to klidně předělej, ta svíčka začne žhavit a bimetal při určité teplotě otevře přívod nafty a ta se vznítí. Do starého Transita, ročník už si nepamatuji ta Aviácká dokonce pasovala.

Napsal: 07 říj 2006, 22:42
od koddet
Děkuji za reakci. Jenom bych ještě potřeboval něco dovysvětlit. Žhavení v Avii (ač jsem s ní 2 roky jezdil :-) ) bohužel neznám.

V transitu je v sacím potrubí žhavící svíčka (aspoň myslím), ke které vede jeden drát (konektor). Zároveň k ní vede hadička od ventilu (tuším) a k tomu ventilu zase 2 dráty (jeden má jakousi fajfku jako zapalovací svíčka, druhý konektor) a hadička od palivového filtru.

Teoreticky chápu, že při žhavení je otevřen ventil, nafta je stříknuta do žhavící svíčky a ta to celý zapálí. Jde mi o načasování. Můžu připojit ten ventil a svíčku na jedno vedení? Bude to nějak fungovat?

Proč pořád otravuju - nechci aby v zimě nastoupil do auta nějakej idiot a držel tlačítko žhavení třeba 5 minut v domění že to potom chytne. To by dle mého asi svíčka nevydržela. V originálním zapojení žhavení ovládá relé a to určuje časy. Vzpomínám si (když to ještě fungovalo) že v létě při startování kontrolka žhavení jenom problikne, ale v zimě svítila nějakou chvilku. Jde mi právě o tu chvilku. Elektricky bych to vyřešil (ochránil) nějakým obvodem, ale neznám to správné časování.

Napsal: 08 říj 2006, 22:08
od origoš
Je potřeba, aby při žhavení byla k disposici nafta, aby to nežhavilo "naprázdno". Ten ventil staré typy Transita neměly, začalo se to montovat proto, aby když ten bimetalventil ve svíčce začal propouštět, aby to nepřisávalo naftu. Pak to víc kouřilo a víc žralo.

Napsal: 17 říj 2006, 19:15
od Kornout
Já se přidám, taky mi transit nehžaví, nevíte někdo, kde to má pojistku, našel jsem to relé (na levo od motoru dole) ale pojistku žádnou. Nejdřív bych to radši zkontroloval, než začnu shánět jiné relé.
Jinak mám rv.97 a k žhavičce mi vede jen jeden drát a přívod nafty, takže starej typ.

Napsal: 17 říj 2006, 22:25
od morose
Kornout píše:Já se přidám, taky mi transit nehžaví, nevíte někdo, kde to má pojistku, našel jsem to relé (na levo od motoru dole) ale pojistku žádnou. Nejdřív bych to radši zkontroloval, než začnu shánět jiné relé.
Jinak mám rv.97 a k žhavičce mi vede jen jeden drát a přívod nafty, takže starej typ.
hmmm neumim nemecky, nemuzu najit zhaveni :x

Napsal: 17 říj 2006, 22:34
od origoš
To relé je ovládáno ve spolupráci s čidlem teploty a tady bude asi zrada.

Napsal: 18 říj 2006, 19:27
od Kornout
origoš píše:To relé je ovládáno ve spolupráci s čidlem teploty a tady bude asi zrada.
Které čidlo, nahoře u termostatu jsem našel 2. Když ho odpojím, bude to stejné jako u VW (-30st)?
Mě se nerosvítí kontrolka ani na chvilku, ale ráno když bylo okolo 0st tak to chtlo normálně, aby to nakonec nebyla jen kontrolka a já tady zbytečně nešaškoval. Na druhou stranu bych byl rád :D

Upraveno

Napsal: 29 říj 2006, 11:23
od koddet
Já bych jen dodal, že jsme to předělali na spínač, a nějak to funguje, ale pořádná zkouška bude až v zimě. Okolo 0 st. to ještě tak nějak nastaruje, ale problém jsme měli když bylo pod -5.

Jinak žhavící svíčka tam skutečně pasuje z avie :-) Ta co jsme zkoušeli dokonce žhavila rychleji než originál Ford, ale to jde zřejmě o různé typy. Nežhaví to zase tak ryhle jak jsem předpokládal, takže pro zničení vlákna by "pachatel" musel držet to tlačítko hodně dlouho.

Napsal: 29 říj 2006, 16:57
od origoš
Když tam bimetal pustí naftu, tak se to začne ochlazovat a nebezpečí přepálení je minimální.

Napsal: 29 říj 2006, 18:12
od koddet
origoš píše:Když tam bimetal pustí naftu, tak se to začne ochlazovat a nebezpečí přepálení je minimální.
Jasně, ale nafta tam jde až když točí startér motorem (čerpadlem). Aspoň tak nám to fungovalo. Takže zapnu "zapalování", držím tlačítko žhavení až se to nažhaví (ventil je sice otevřen, ale nafta neteče - žhaví na "sucho"), a po chvíli začnu startovat motor, tzn. čerpadlo začne tlačit naftu mimo jiné i na svíčku a mělo by to chytit. To je zatím teorie, ještě nemrzne (bohudík).

Každopádně pokud to bude fungovat, tak mi to ušetřilo několik tisíc za nové relé a práci v servisu, sice na úkor komfortu, ale to nemůžu od tranzita co má nalítáno 380 kkm čekat.

Transit 2,5D žhavení

Napsal: 25 lis 2006, 20:40
od Leo
Když je motor, baterie - lépe 2ks, palivový filtr a starter ok, olej 10 - 40, startuje do - 20C i bez žhavení! Zpravidla tak do 250-300tis.km. Se vzrůstající ujetostí bývá potřeba žhavit, hlaví problénem však nebývá v žhavícím relátkum, ale teplotní čidlo spouští žhavení při - 5 až -10C, takže při vyších teplotách nežhaví! Ford je na to připraven a na svazku elektriky u p.podběhu u akumulátoru je prázdná černá plastová propojka s 2 volýmy otvory(nenechat se zmást druhou již propojenou z febriky). Po jejím propojení žhaví při každém startu a i ujetý chudák startuje
lépe. Dalšího startovacího tuningu dosáhnete přidáním bezínu 10-20% do nádrže dle klesajícich teplot. Stačí též vstříknout inijekční stříkačku benzinu do sání vzuchu, možno i před vzduchový filtr, velmi pomůže trochu ubrat na předvstřiku vstřikovacího čerpadla. Když i nadále budete zoufalí kupte si vebasto, parkujte v zimě v garáži nebo si kupte novější TDdi. Leo

Re: Transit 2,5D žhavení

Napsal: 03 lis 2009, 19:29
od Honza M
Leo píše:Když je motor, baterie - lépe 2ks, palivový filtr a starter ok, olej 10 - 40, startuje do - 20C i bez žhavení! Zpravidla tak do 250-300tis.km. Se vzrůstající ujetostí bývá potřeba žhavit, hlaví problénem však nebývá v žhavícím relátkum, ale teplotní čidlo spouští žhavení při - 5 až -10C, takže při vyších teplotách nežhaví! Ford je na to připraven a na svazku elektriky u p.podběhu u akumulátoru je prázdná černá plastová propojka s 2 volýmy otvory(nenechat se zmást druhou již propojenou z febriky). Po jejím propojení žhaví při každém startu a i ujetý chudák startuje
lépe. Dalšího startovacího tuningu dosáhnete přidáním bezínu 10-20% do nádrže dle klesajícich teplot. Stačí též vstříknout inijekční stříkačku benzinu do sání vzuchu, možno i před vzduchový filtr, velmi pomůže trochu ubrat na předvstřiku vstřikovacího čerpadla. Když i nadále budete zoufalí kupte si vebasto, parkujte v zimě v garáži nebo si kupte novější TDdi. Leo
Ahoj. Nevíte někdo jak propojka přesně vypadá? Mám propojit kabely mezi sebou,nebo je proti zásuvka? Jedná se o Ford Transit r.v.90.
Díky za radu.

Napsal: 03 lis 2009, 19:50
od papouch22
je v chumlu kabelu na pravym nosniku nekde tam proste visi. takova plocha strsis tam drat ohnuty do U a uz ti sviti zhaveni a zhavi pak vyndat a rychle startovat (LOL)

Napsal: 03 lis 2009, 19:59
od Honza M
papouch22 píše:je v chumlu kabelu na pravym nosniku nekde tam proste visi. takova plocha strsis tam drat ohnuty do U a uz ti sviti zhaveni a zhavi pak vyndat a rychle startovat (LOL)
Nevíš barvu kabelů? Našel jsem jednu zasuvku která vysí u nádobky ostřikovače. Je na jeden konektor dovnitř a na druhý ven. Na sobě má asi 5-ti místné číslo které začína číslem 60. Ale asi to nebude ono,protože jsem propojil a nic.