Stránka 1 z 3

Napinacia kladka rozvody

Napsal: 15 lis 2009, 18:28
od Roberbo
Zdravim Vas,

prisla mi sada na vymenu rozvodov..sucastou napinacej kladky je nejaky zapichnuty vytvarovany drot..vid na obrazku...
Nikde tu o nom nikto nepise..k comu sluzi..?
Diky


Obrázek

motor VW AUY 85KW tdi r.v.2003

Napsal: 15 lis 2009, 19:31
od blonn
Podle me je to aretace ty kladky.Kdyz to vytahnes,tak by mela dosponovat remen.Jako to mam na napinaci kladce na klinak.Kdyz ho sundavam,zaaretuju kladku a pak kdyz ji povolim dopne remen.

Napsal: 15 lis 2009, 19:43
od chosepm
tady na tý kladce ne. Šponuje se to ručně imbusem. Zajištění kladky to je, ale k čemu to je dobrý jsem moc dobře nepochopil. Můžeš to vytáhnout už před montáží. Když to tam bylo píchnutý, měl jsem problém dostat i tu zadní aretaci do okýnka zadního krytu rozvodů.

Napsal: 15 lis 2009, 20:04
od Roberbo
Mam vonku motor kvoli prevodovke, atd..

Obrázek


Skusam, povodna kladka je tiez tohto prevedenia ..tiez tam ide zasunut ten aretacny drot, ale kedy a na co sa to ma pouzit? hmm..

Obrázek

Napsal: 15 lis 2009, 22:53
od Huml
je to tam kvůli tomu, aby šel nasadit řemen ;)

Napsal: 15 lis 2009, 23:32
od Roberbo
dakujem, tak tie rozvody mozem ist v klude nahodit ;)

Napsal: 15 lis 2009, 23:39
od Huml
jasně

Re: Napinacia kladka

Napsal: 15 lis 2009, 23:43
od michalc
Roberbo píše:Zdravim Vas,

prisla mi sada na vymenu rozvodov..sucastou napinacej kladky je nejaky zapichnuty vytvarovany drot..vid na obrazku...
Nikde tu o nim nikto nepise..k comu sluzi..?
Diky


Obrázek

motor VW AUY 85KW tdi r.v.2003
daj to prec a dosteluj to imbusem tak aby ti sedeli sipky voci sebe

Napsal: 15 lis 2009, 23:44
od Huml
když nevíš na co to tam je, tak mu neraď

Napsal: 16 lis 2009, 22:17
od Roberbo
Tak som uz postupil...


Auto (sharan) je moje ..stalo ma cez 1.000.000 SKK, ako rocne s malym poctom km priamo v Porsche Bratislava.

Dnes ma Sharan necelych 200.000Km a je v zufalom stave.. od motora cez podvozok, prevodovku az po elektroniku....vratane vybavy - Maxidot

atd..

Za peniaze, za co by som ho dnes predal by som uz nic normalne nekupil..
U mna strata okolo 800.000SKK na 180.000km ..je pre mna dost vela...a preto som sa rozhodol pre ozaj radikalnu vec..skusit dat to auto opat do poriadku ..na dalsich 150.000km..

Vsetko, co robim okolo tohto auta je prvy krat.. to len pre upresnenie :)
Motor je uz vonku...aj to bolo umna prvy krat.. :)

No a predpokladam, nez to auto dam opat dokopy, tak to nebude odomna posledna tema v tomto fore :)...so skusenostami sa samozrejme

podelim ;)

Tak a prikladam aj moj postup vymeny rozvodov pre motor AUY rok vyroby 2003:


Po odmontovani krytov...atd...

Pootocil som klukovou hradelov tak, aby vyrez na remenici klukovky suhlasil s riskou (zarezom) na ochrannom kryte ..a remenica na vackovej hriadeli bola podla obr. nasledovne:

Obrázek

Obrázek

Zaaretoval som remenicu vacky 6mm skrutka a urobil znacku aj na remeni..taktiez som uobil znacku aj na ozubeni na klukovej hriadeli a remeni

Obrázek

Obrázek

Odmontoval som napinaciu kladku, vybral remen, odmontoval vodiacu kladku a vodnu pumpu.

Vymenil som vodiacu kladku, utiahol na 20Nm a aj vymenil vodnu pumpu 10Nm

Povolil som tri skrutky na remenici vackovej hriadeli

Obrázek

Znacky z remena som pre istotu prepisal 1:1 na novy remen.

Namontoval som napinaciu kladku (bez dotiahnutia) aj s tym aretacnym drotom.. tak aby zapadla do drazky..(vlavo hore)
Nasadil remen ..najprv na remenicu vackovej hriadely, podla znaciek a potom na remenicu kluky
Imbusom som ju pootocil v smere hodinovych ruciciek aj spolu s tym drotom ..podla rady od radcu (p.Huml) a remen umiestnil aj cez vodnu pumpu

Obrázek

Takto som skontroloval poziciu remena, tak aby bol v strede

Obrázek

Po kontrole som vybral ten drot

Obrázek

A imbusom som napnul napinaciu kladku v smere hodinovych ruciciek, tak aby sipka bola v strede vyrezu
.. s prispevkov to tu niekto riesi aj v proti smere hodinovych ruciciek ..tak dufam, ze je to dobre ..??? hmm

Obrázek

Dotiahol momentom na moment 20Nm

Obrázek


Skontroloval opat poziciu

Obrázek

a dotiahol tie tri skrutky na 25Nm

Obrázek


Vybral tu 6mm skrutku na vacke a pretocil motorom 2 otacky

opat skontroloval sipku na napinacej kladke ..vsetko bolo O.K. tak som tu kladku pritiahol este o +45 stupnov

Obrázek

a zaver po kontrole

Obrázek


Na zaver som pozrel tie znacky 1:1 z remena na remen a su uplne rovnako, ale z remena na vacku uz nie, je tam posun ;)
..co je, ale kvoli pohybu tych troch skrutiek...;)

..no dalej nasleduju na tomto aute vstrekovace a dalsie ...a dalsie veci..

..Moze mi to niekto aj skontrolovat.. ;)
Dakujem
Roberbo

Napsal: 16 lis 2009, 22:40
od Tomas.cz
Tak ty rozvody by chtěli udělat na přípravek a nebo až to složíš tak doladit časování VAGem ;)
Potom bych řekl ( ale to ať mě někod opraví ) že by napisy na rozvodovém řemenu měli bejt čitelný z čela motoru.

Napsal: 16 lis 2009, 22:47
od misoVW
zda sa, ze to mas OK, ale bude to treba doladit vagom, ako pise Tomas.
btw: preco si daval von motor? ake problemy este riesis?

Napsal: 17 lis 2009, 09:37
od DOLPH
ty latexové rukavičky nemají chybu :D :D :D

Napsal: 17 lis 2009, 10:00
od conti
Má to jen jednu chybu. Poloha klikového hřídele. Ta značka na kolečku ti posloužila pro správné nasazení řemenu, ale poloha kl. nemusí být přesná. Správně by jsi měl použít přípravek na aretaci. Přesnou polohu v horní úvrati bys měl jinak zkontrolovat vzhledem k poloměru nejlépe na setrvačníku, pokud je tam značka. Tohle je základ. Pak ti nesouhlasí ani poloha vačky. Ty tři šrouby.

Napsal: 17 lis 2009, 10:07
od misoVW
ma to dobre, ma poznacenu aj polohu kolecka na kluke voci bloku motora. Bude mat posunutu len synchronizaciu kluka vs. vacka a to doladi podla vagu ked nastartuje motor.