GALAXY 2,8 V6 AYL 150 kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
GALAXY 2,8 V6 AYL 150 kW
Zdravím.
Chcem si kúpiť toto auto , ale nikde som nenašiel nič a tomto motore. Iba viem že ma reťaz. Ak má niekto skúsenosti budem rád za akékoľvek skúsenosti a postrehy. Či nieje moc žravý, prípadne či má význam dať ho optimalizovať, resp prestavať na LPG.
Ďakujem.
Braňo.
Chcem si kúpiť toto auto , ale nikde som nenašiel nič a tomto motore. Iba viem že ma reťaz. Ak má niekto skúsenosti budem rád za akékoľvek skúsenosti a postrehy. Či nieje moc žravý, prípadne či má význam dať ho optimalizovať, resp prestavať na LPG.
Ďakujem.
Braňo.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Fordem tam a vlakem zpátky je kravina jako barák, protože tento vůz je kompletně Volkswagen, a to včetně motoru
.
Jinak je to víceméně stejný motor jako byl v Golfu, ale narozdíl od něho má čtyřventilovou technologii a vyšší stupeň komprese, čímž má vyšší výkon a točivý moment. Nevýhodou je především předepsané palivo 98 oktanů, ale spotřeba není tak tragická jako u Golfu - především proto, že motor má vyšší výkonové parametry a lepší průběh točivého momentu než jeho starý dvouventilový bráška, a taky proto, že tyto modely mají 6q převody dost do rychla (takže dálka se dá jet pod deseti litry). Couračky 12 - 15 litrů, podle situace a "těžké nohy".
Pokud trváš na Galaxy (nebo jeho klonech Alhambře či Sharanu) a chceš se dobře povozit za levnější peníz, jdi spíš do nafty (ASZ 96kW nebo BTB 110kW, případně BRT 2,0 / 103kW). Spotřebou budeš určitě o čtyři litry níže než u AYL, povinným ručením taky a svezení je to naprosto srovnatelné.
Já vím - šestiválcový zvuk se TéDéÍčkem nahradit nedá, ale aby Tě ten šestivál nesežral i s botama
.
LPG je určité řešení. Ale pokud mám koupit takovýto benziňák a prznit ho plynem, radši koupím rovnou TDi a je vyřízeno hned. O co levnější bude benziňák oproti TDi, o to víc dáš za montáž LPG (počítej kolem 40.000 Kč) a potom stejně jezdíš za stejné peníze (jestli mám jet za sedm litrů nafty nebo za patnáct litrů plynu je z finančního hlediska úplně šumák).
Osobně mám desetiletou zkušenost s LPG v několika vozech (léta jsem se montážemi a opravami živil) a tříletou zkušenost z Fordem Galaxy (skoro 100.000 km).

Jinak je to víceméně stejný motor jako byl v Golfu, ale narozdíl od něho má čtyřventilovou technologii a vyšší stupeň komprese, čímž má vyšší výkon a točivý moment. Nevýhodou je především předepsané palivo 98 oktanů, ale spotřeba není tak tragická jako u Golfu - především proto, že motor má vyšší výkonové parametry a lepší průběh točivého momentu než jeho starý dvouventilový bráška, a taky proto, že tyto modely mají 6q převody dost do rychla (takže dálka se dá jet pod deseti litry). Couračky 12 - 15 litrů, podle situace a "těžké nohy".
Pokud trváš na Galaxy (nebo jeho klonech Alhambře či Sharanu) a chceš se dobře povozit za levnější peníz, jdi spíš do nafty (ASZ 96kW nebo BTB 110kW, případně BRT 2,0 / 103kW). Spotřebou budeš určitě o čtyři litry níže než u AYL, povinným ručením taky a svezení je to naprosto srovnatelné.
Já vím - šestiválcový zvuk se TéDéÍčkem nahradit nedá, ale aby Tě ten šestivál nesežral i s botama

LPG je určité řešení. Ale pokud mám koupit takovýto benziňák a prznit ho plynem, radši koupím rovnou TDi a je vyřízeno hned. O co levnější bude benziňák oproti TDi, o to víc dáš za montáž LPG (počítej kolem 40.000 Kč) a potom stejně jezdíš za stejné peníze (jestli mám jet za sedm litrů nafty nebo za patnáct litrů plynu je z finančního hlediska úplně šumák).
Osobně mám desetiletou zkušenost s LPG v několika vozech (léta jsem se montážemi a opravami živil) a tříletou zkušenost z Fordem Galaxy (skoro 100.000 km).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
.
Dakujem za názor.
Myslím, ze tento bol dosť k veci. mam rad TDI mame ho aj dma, ale dve veci predsa hovoria za LPG. Na Slovensku je LPG oslobodene od spotrebnej dane, a teraz ho mozem tankovat za 0,35 E co je 8,92 KC. cize min 1Sk na km by som usetril, a druha podstatnejsia vec je ze je velmi pravdepodobne ze budu späť časy kedy stal liter nafty 42 Sk. potom sa budem fakt vozit lacnejsie.
iba taky ako vravite selsky rozum.
Myslím, ze tento bol dosť k veci. mam rad TDI mame ho aj dma, ale dve veci predsa hovoria za LPG. Na Slovensku je LPG oslobodene od spotrebnej dane, a teraz ho mozem tankovat za 0,35 E co je 8,92 KC. cize min 1Sk na km by som usetril, a druha podstatnejsia vec je ze je velmi pravdepodobne ze budu späť časy kedy stal liter nafty 42 Sk. potom sa budem fakt vozit lacnejsie.
iba taky ako vravite selsky rozum.
pokud chceš jít do LPG-pochopím.jezdí to levně.ale nedoporučuji ho dávat do do takového hybridu jako je 2.8 V6.
u LPG dost trpí hlavy motorů(sedla ventilů i samotné ventily),taky ze záhadných důvodů odcházejí dost často svíčky,kabely i zapalovací cívky,taky lambda sondy se poserou....
a tohle bych řešit u tohoto motoru opravdu nechtěl-to co ušetříš na LPG nasypeš do ND a k tomu auto věčně v opravě.
je spousta lidí,co jezdí na plyn a jsou spokojení,ale ti většinou mají oktavku 1.6 a podobné stroje.....
u LPG dost trpí hlavy motorů(sedla ventilů i samotné ventily),taky ze záhadných důvodů odcházejí dost často svíčky,kabely i zapalovací cívky,taky lambda sondy se poserou....
a tohle bych řešit u tohoto motoru opravdu nechtěl-to co ušetříš na LPG nasypeš do ND a k tomu auto věčně v opravě.
je spousta lidí,co jezdí na plyn a jsou spokojení,ale ti většinou mají oktavku 1.6 a podobné stroje.....