GALAXY 2,8 V6 AYL 150 kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
bkery
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 05 lis 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava SK

GALAXY 2,8 V6 AYL 150 kW

Příspěvek od bkery »

Zdravím.

Chcem si kúpiť toto auto , ale nikde som nenašiel nič a tomto motore. Iba viem že ma reťaz. Ak má niekto skúsenosti budem rád za akékoľvek skúsenosti a postrehy. Či nieje moc žravý, prípadne či má význam dať ho optimalizovať, resp prestavať na LPG.

Ďakujem.

Braňo.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

je to VR6 z golfa a zravy je i v golfu ktery je lehky tak nejde pod 12l
Drag Power
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

s automatem lehká noha 10-12L :D
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
bkery
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 05 lis 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava SK

.

Příspěvek od bkery »

Myslel som že to je iný motor ako VR6 127kW v G3.
a ako je na tom so spoľahlivosťou ?

nechcem s tým pretekať , je to pre rodinu.
gyba
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 18 črc 2007, 17:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od gyba »

Sice má řetěz, ale už jsem dělal tři potkaný. Buďto odejde hydr.napínák nebo praskne vodítko řetězu. Já bych tento motor nedoporučoval.
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

fordem tam a vlakem zpátky.....


LPG je dost problémové a pokud chceš velké auto,jdi do jiné značky......

Toť můj osobní názor......
bkery
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 05 lis 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava SK

.

Příspěvek od bkery »

Dakujem za nazory.

Osobne nemam na ford tiez najlepsi nazor, ale toto auto je vlastne VW so znakmi ford, tak preto, a su o dost lacnejsie ako sharan a alhambra.

eto vsjo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fordem tam a vlakem zpátky je kravina jako barák, protože tento vůz je kompletně Volkswagen, a to včetně motoru (LOL) .


Jinak je to víceméně stejný motor jako byl v Golfu, ale narozdíl od něho má čtyřventilovou technologii a vyšší stupeň komprese, čímž má vyšší výkon a točivý moment. Nevýhodou je především předepsané palivo 98 oktanů, ale spotřeba není tak tragická jako u Golfu - především proto, že motor má vyšší výkonové parametry a lepší průběh točivého momentu než jeho starý dvouventilový bráška, a taky proto, že tyto modely mají 6q převody dost do rychla (takže dálka se dá jet pod deseti litry). Couračky 12 - 15 litrů, podle situace a "těžké nohy".


Pokud trváš na Galaxy (nebo jeho klonech Alhambře či Sharanu) a chceš se dobře povozit za levnější peníz, jdi spíš do nafty (ASZ 96kW nebo BTB 110kW, případně BRT 2,0 / 103kW). Spotřebou budeš určitě o čtyři litry níže než u AYL, povinným ručením taky a svezení je to naprosto srovnatelné.

Já vím - šestiválcový zvuk se TéDéÍčkem nahradit nedá, ale aby Tě ten šestivál nesežral i s botama :wink:.

LPG je určité řešení. Ale pokud mám koupit takovýto benziňák a prznit ho plynem, radši koupím rovnou TDi a je vyřízeno hned. O co levnější bude benziňák oproti TDi, o to víc dáš za montáž LPG (počítej kolem 40.000 Kč) a potom stejně jezdíš za stejné peníze (jestli mám jet za sedm litrů nafty nebo za patnáct litrů plynu je z finančního hlediska úplně šumák).

Osobně mám desetiletou zkušenost s LPG v několika vozech (léta jsem se montážemi a opravami živil) a tříletou zkušenost z Fordem Galaxy (skoro 100.000 km).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
bkery
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 05 lis 2007, 12:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava SK

.

Příspěvek od bkery »

Dakujem za názor.

Myslím, ze tento bol dosť k veci. mam rad TDI mame ho aj dma, ale dve veci predsa hovoria za LPG. Na Slovensku je LPG oslobodene od spotrebnej dane, a teraz ho mozem tankovat za 0,35 E co je 8,92 KC. cize min 1Sk na km by som usetril, a druha podstatnejsia vec je ze je velmi pravdepodobne ze budu späť časy kedy stal liter nafty 42 Sk. potom sa budem fakt vozit lacnejsie.

iba taky ako vravite selsky rozum.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já si neuvědomil, že na Slovensku je rozdíl mezi LPG a NM tak markantní. U nás je to nastejno, u vás jak vidno nee.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

pokud chceš jít do LPG-pochopím.jezdí to levně.ale nedoporučuji ho dávat do do takového hybridu jako je 2.8 V6.

u LPG dost trpí hlavy motorů(sedla ventilů i samotné ventily),taky ze záhadných důvodů odcházejí dost často svíčky,kabely i zapalovací cívky,taky lambda sondy se poserou....

a tohle bych řešit u tohoto motoru opravdu nechtěl-to co ušetříš na LPG nasypeš do ND a k tomu auto věčně v opravě.

je spousta lidí,co jezdí na plyn a jsou spokojení,ale ti většinou mají oktavku 1.6 a podobné stroje.....
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“