Rozšíření na nezávislé topení

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Rozšíření na nezávislé topení

Příspěvek od daniel.987 »

Postupně sem dám všechno co jsem nasbíral o bufíkách za ty hrozný hodiny strávený u netu. Protože u nás jsou tyto materiály přísně tajné, je většina schémat v němčině, ale díky za ně.
Tady je schéma zapojení D3W, který používají sharany a alhambry do r.v.
2000. Od 2000 (nový model PD) se používá D5W.
Na straně 8 je dobře vidět, co je potřeba propojit aby se topení nastartovalo. Jak už jsem psal potřebuje 30, čidlo(15) a D+ po nastartování. Tzn. že stačí přidat relé, který zajistí plus místo čidla a D+ a
zároveň sepne vodní čerpadlo, který starý modely nemají.(potřeba dodělat) Pak už stačí jen vypínač, nebo pro větší komfort dálkový ovládání od centrálu. Samozřejmostí jsou diody přes který se nebude vracet napětí.(čidlo a D+)
http://www.vw-bus-t4.de/Standheizungen/ ... fruest.pdf
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
Sokolda
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 23 led 2006, 00:12
Bydliště: Příbram

Příspěvek od Sokolda »

JJ,..já mám 5kW Ebra a zapojení mám :

1.+

2.kostra(-)

3.spínací +(u mě spínám krabičkou na DO.,v krámu to prodávají na zapínání neonů pod autem (noteeth) )

4. Přívod na ventilátor(na ovladače)


To je myslím vše....jestli jsem na nic nezapoměl. :?
Naposledy upravil(a) Sokolda dne 16 říj 2006, 22:50, celkem upraveno 1 x.
Seat CordobaTDI / AFN - 176 HP
Seat Alhambra TDI / AFN - 171 HP
Škoda Fabia SDI / ASY - Nemá HP
Ford C-Max 1,6 Tdci - 80kW
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Na osmipólový svorkovnici jsou čísla: 1 +30
2 -31
3 naft.čerp.
4 naft.čerp
5 diagnostika
6 15 nebo čidlo
7 D+
8 neobsazeno

Některý topení mají naft. čerp. ovládaný jenom jedním výstupem(myslím
že 3) a 4 je připojená na klimatronic. To ale nemusíme řešit.
Samozřejmě je potřeba ještě spínat větrák topení.Klimatronic má na to přímo vstup.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Díky vám všem za info. :)
Jdu to kuchat, nadělám fotky a pak to sem dám.
Už se těším, jak si budu v zimě lebedit :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Pozor, to co jsem popsal se týká připojení D3W a D4W. Schéma na D5W jsem zatím nikde nesehnal a proto nemůžu s jistotou tvrdit že je to stejný.
Něco se dá vyčíst ze stránek SGAF.
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak zatím mám vyřešeno:
Bufík nastartuje, topí.
čerpadlo sepnu.
Do klimatroniku pustím signál (pin 20), naskočí na něm HE, to je OK, ale přijde mě, že to nefouká.
Nevíte, jestli se musí taky u klimatroniku ještě sepnout ventilátor? Já si myslel, že když se mu přivede signál, tak už si to zařídí sám.
Díky moc, na tom SGAFu to je pěkný. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

To MirekX, asi bude potřeba přidat relé na sepnutí větráku.Na fotkách ze
SGAF je docela dobře vidět to zapojení. Dalo by se tam použít přepínací
relé (má dva spínaný vývody 87 a 87a) který bude ovládat relé místo
čidla a D+. Jaký máš topení, 3 nebo 5kw? Zajímalo by mě jestli je stejný
zapojení. Mám jedno pětikilovatový doma, stejnej konektor, barvy kabelů,
ale nerisknul jsem ho zapojit. Nemaj ochranu jednotky a nová je za 8500.
:?
Sharan ASZ
Octavia AGR
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Mám 5kW. Na zapojení konektoru u bufiku jsem nekoukal, připnul jsem to podle návodu na SGAFu na vodiče v dutině prahu (barvy sedí). Ale můžu se ti podívat na to zapojení přímo na patici, pokud chceš.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
daniel.987
Přispěvovatel
Příspěvky: 560
Registrován: 22 úno 2006, 23:41
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek od daniel.987 »

Dík, mám doma taky 5kw a barvy kabelů i čísla v konektoru jsou stejný.
Akorát jsem chtěl mít jistotu, kdybych sehnal schéma. Jde mi spíš o to,
jestli můžu ty topení v autě prohodit aniž bych způsobil problém v autě
nebo v topení. Na první pohled se to zdá totožný.
Sharan ASZ
Octavia AGR
lp
Přispěvovatel
Příspěvky: 189
Registrován: 25 led 2006, 07:51
Bydliště: prostějov

Příspěvek od lp »

Mám tam místo 3kw 5 kw nic senestalo, vše funguje mám 97 rv Sharan
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Tak jsem dodělal to zapínání bufíka i bez motoru. Zatím to mám na tlačítko v palubovce. Bylo to nakonec docela jednoduchý, je třeba:
Přivést signál (+12 V) na:
Svorku bufíku D+ (jako že běží motor)
svorku bufíku - teplotní čidlo (jako že je zima)
pin climatronicu - červená patice pin č 20 (přímo vstup pro režim topení)
oběhové el. čerpadlo chladící kapaliny přímo napájení - proud cca 0,5 Ampéry

pak natahnout přívod od baterky a instalovat relé na sepnutí ventilátoru topení (to relé také sepnutí signálem +12V)
cena materiálu asi 200 Kč, práce asi 10 hodin, ale teď už by to bylo určitě rychlejc :D
ještě musím dořešit - zpoždění sepnutí ventilátoru klimatronicu - až se ohřeje voda, odhad tak 3-4 min, do té doby nemusí ventilátor běžet.

To je vše. tímto moc díky danielovi.987 za odkazy, na SGAFu je to opravdu polopaticky vysvětleno.
Až to zpracuju, tak sem dám fota. Už se koukám na nějaké spínací hodiny a dálkáč. :)
A ještě, při režimu klimatronicu HE (topení) ten ventilátor fučí podle mě zbytečně moc, přemýšlím, že bych místo režimu HE nechal climatronic normálně zapnout (AUTO-ECON)
Nevíte, jak to má origo přídavné topení?
A měřil jsem odběr proudu a při běžícím bufíku a režimu climatronicu HE to z baterky saje kolem 16 Ampér, pokud zapnu klíček a snížím výkon větráku (2 čárky) tak to bere kolem 7 Ampér. To by mělo být max na 2-3 hodinky topení. :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Už jsem to tu psal ,že vám to sežere baterku.A nedá si říct a nedá.Konečně to někdo změřil.Mě už to vypeklo a ve 3h ráno jsem roztlačoval a tylo teplo hned.Teď mám sharan s origo nezávislým a ten má přídavnou baterku jen na bufík.Takže není šance vymlátit baterku na start.Jinak k té rychlosti ventilátoru při zapnutí HE.Mě se nezdá ,že by to běželo nějak rychle.Fouká to tak jako na 2-3 čarku klimatroniku.Asi nikdy jsem to neporovnával.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
lapaja
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 29 zář 2006, 16:34
Bydliště: Kadaň

Nezávilsé topení

Příspěvek od lapaja »

Ahoj, tak jsem konečně vyndal příd.topení. Vůbec mi nenajelo když bylo venku 0°C. zjistil jsem že na svorce č.1 (přívod +12V) je kabel zkorodován a přerušen.Nevím čím se to mohlo stát ale nějaká závada se tam musela projevit. Doma jsem to rozebral a vyčistil.Žhavička žhaví ale ostatní nedokážu ověřit. Taky se chci zeptat píše se tady že pozice č.8 na svorce není obsazena ale já ji mam obsazenou. Jinak všechny kabely sedí jak barvou tak pozicí,jako u Hydronic D5W SC.Mam D5W Z Hydronic. Co to znamená? Když to budu chtít odzkoušet ,tak dám na svorce č.: 1. +12V , 2.- kostra, 6. + 12V a 7. taky +12V a mělo by se to rozjet, je to tak? Díky moc všem za rady. Pavel
FantomHol
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 02 srp 2006, 19:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od FantomHol »

Ahoj,zrovna jsem se začal taky vrtat ve svým T4 a zajímalo jestli by to nešlo vyřešit s tim ventilátorem nějak jinak než přes to relé co je napsaný na SGAFU,nevíte někdo jestli to jde přepojit přes klimatronic aby to šlo regulovat?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“