Stránka 1 z 2

Audi 1,8T-netlaci turbo

Napsal: 17 lis 2009, 23:28
od RomanT
U moji Audi A4 1,8T 110kW (r.v.98) mi netlaci turbo-budik neukazuje temer nic, turboefekt se nekona atd. Muze to byt tim, ze mi diagnostika hlasi, ze neni provedeno zakladni nastaveni? Znamena to ze je jednotka v nouzovym rezimu a tim padem mi turbo netlaci? Zakladni nastaveni mi pres klasickej VAG nejde udelat-Diky za odpovedi

Napsal: 21 lis 2009, 19:33
od m5668443578
Starší kousky mají mechanickou regulaci, bez snímače plnícítho tlaku. Tzn. diagnostika to nezaznamená.

Napsal: 22 lis 2009, 14:57
od TomasH
m5668443578 píše:Starší kousky mají mechanickou regulaci, bez snímače plnícítho tlaku. Tzn. diagnostika to nezaznamená.
jak řídí ECU otevírání N75 pro obtok turba, když není snímač tlaku? Je to natvrdo?

Napsal: 22 lis 2009, 19:10
od midnight_man
tento model to má ;) N75tka je na hadici od filterboxu od turba, 2 pinový konektor, kabel k nemu ide od zvazku na airboxe. Skontroluj si hadicky podtlakove, zapojenie toho N75 a tak...je tam dost nahovno pristup. Tieto auta nemaju v testoch akcnych clenov ventil N75 cize neviem ako by sa to dalo skontrolovat. To zakladne nastavenie hmm..skus vyčistit klapu a spravit znova zakl. nastavenie a uvidis...

// inac vacsinou toto zle nastavenie klapky sposobovalo ze pri dojazde na krizovatku s vyradenym kvaltom padali otáčky....toto by som videl skor na tu regulaciu turba.

Re: Audi 1,8T-netlaci turbo

Napsal: 22 lis 2009, 19:27
od igracik
RomanT píše:U moji Audi A4 1,8T 110kW (r.v.98) mi netlaci turbo-budik neukazuje temer nic, turboefekt se nekona atd. Muze to byt tim, ze mi diagnostika hlasi, ze neni provedeno zakladni nastaveni? Znamena to ze je jednotka v nouzovym rezimu a tim padem mi turbo netlaci? Zakladni nastaveni mi pres klasickej VAG nejde udelat-Diky za odpovedi
Skús odmerať odpor N75 a pozri sa či náhodou nenajdeš predsa len ten snímač tlaku. mal by byť na výstupe z IC.
A skús rukou pohybať obtok či náhodu neklalka membránka v banke a všetko ide mimo turbínku, alebo tam normálne napoj pumpu a pumpuj vzduch a selduj či sa bude obtok otvárať. Nech si si istý, že je to OK alebo nie.
Daj vedieť som zvedavý.

Napsal: 22 lis 2009, 19:29
od kevino
midnight_man píše:tento model to má ;) N75tka je na hadici od filterboxu od turba, 2 pinový konektor, kabel k nemu ide od zvazku na airboxe. Skontroluj si hadicky podtlakove, zapojenie toho N75 a tak...je tam dost nahovno pristup. Tieto auta nemaju v testoch akcnych clenov ventil N75 cize neviem ako by sa to dalo skontrolovat. To zakladne nastavenie hmm..skus vyčistit klapu a spravit znova zakl. nastavenie a uvidis...

// inac vacsinou toto zle nastavenie klapky sposobovalo ze pri dojazde na krizovatku s vyradenym kvaltom padali otáčky....toto by som videl skor na tu regulaciu turba.
diagnostika n75 ide. ventil musi cvakat

Napsal: 22 lis 2009, 19:39
od Ľubomír Kočíšek
to je rok výroby 1990? Ešte mi napíš ako dlho ju máš.

Napsal: 22 lis 2009, 19:48
od midnight_man
kevino píše:
midnight_man píše:tento model to má ;) N75tka je na hadici od filterboxu od turba, 2 pinový konektor, kabel k nemu ide od zvazku na airboxe. Skontroluj si hadicky podtlakove, zapojenie toho N75 a tak...je tam dost nahovno pristup. Tieto auta nemaju v testoch akcnych clenov ventil N75 cize neviem ako by sa to dalo skontrolovat. To zakladne nastavenie hmm..skus vyčistit klapu a spravit znova zakl. nastavenie a uvidis...

// inac vacsinou toto zle nastavenie klapky sposobovalo ze pri dojazde na krizovatku s vyradenym kvaltom padali otáčky....toto by som videl skor na tu regulaciu turba.
diagnostika n75 ide. ventil musi cvakat
no teraz si ma zneistil.....robil som akcne cleny vcera koli cepradlu a zdalo sa mi ze N75 tam nebol...overim zajtra.

Napsal: 22 lis 2009, 20:04
od kevino
midnight_man píše:
kevino píše:
midnight_man píše:tento model to má ;) N75tka je na hadici od filterboxu od turba, 2 pinový konektor, kabel k nemu ide od zvazku na airboxe. Skontroluj si hadicky podtlakove, zapojenie toho N75 a tak...je tam dost nahovno pristup. Tieto auta nemaju v testoch akcnych clenov ventil N75 cize neviem ako by sa to dalo skontrolovat. To zakladne nastavenie hmm..skus vyčistit klapu a spravit znova zakl. nastavenie a uvidis...

// inac vacsinou toto zle nastavenie klapky sposobovalo ze pri dojazde na krizovatku s vyradenym kvaltom padali otáčky....toto by som videl skor na tu regulaciu turba.
diagnostika n75 ide. ventil musi cvakat
no teraz si ma zneistil.....robil som akcne cleny vcera koli cepradlu a zdalo sa mi ze N75 tam nebol...overim zajtra.
pozrem ajy som robil ja ale asi tiez AEB ale rocnik neviem. skusime

Napsal: 23 lis 2009, 22:04
od lt.kubosh
AEB zjistuje kolik tlačí z mapy otáčky/MAF/poloha plunu ... Jediné co jde za jízdy monitorovat je odevření N75 (5-100%)
Navíc to má udělanej bypass (blowoff) zpět do sání a ten je ovládanej podtlakem v sání za klapkou.
Pokud se kousne ten ventil (pístek) co ovládá blow off, tak turbo může tlačit co chce a nepojede to, protože co nenasaje motor si skrze bypass foukne zpět do sání za váhu vzduchu. Je to čistě mechanický a diagnostika to nezjistí.

Napsal: 24 lis 2009, 09:11
od TomasH
lt.kubosh píše:AEB zjistuje kolik tlačí z mapy otáčky/MAF/poloha plunu ... Jediné co jde za jízdy monitorovat je odevření N75 (5-100%)
Navíc to má udělanej bypass (blowoff) zpět do sání a ten je ovládanej podtlakem v sání za klapkou.
Pokud se kousne ten ventil (pístek) co ovládá blow off, tak turbo může tlačit co chce a nepojede to, protože co nenasaje motor si skrze bypass foukne zpět do sání za váhu vzduchu. Je to čistě mechanický a diagnostika to nezjistí.
toto je hodně důležitá poznámka, měl jsem ten stejný problém, moc jsem o 1,8T nevěděl, protože jsem vždycky řešil tdi, ale tato blbost mně o něm dala spoustu znalostí:) Nejvíc mě mátlo, že když jsem odpojil hadičku mezi N75 a plechovkou turba tak auto jelo jak z praku, ale turbo efekt byl hodně vysoko, prostě turbo přetáčelo a přetlačovalo i tu zpětku do sání když byl bow stále otevřený. Ale tak se samozřejmě nedá jezid, to by šlo turbo do kytek.

Napsal: 24 lis 2009, 20:27
od kevino
kevino píše:
midnight_man píše:
kevino píše: diagnostika n75 ide. ventil musi cvakat
no teraz si ma zneistil.....robil som akcne cleny vcera koli cepradlu a zdalo sa mi ze N75 tam nebol...overim zajtra.
pozrem ajy som robil ja ale asi tiez AEB ale rocnik neviem. skusime
takze po zapnuti zapalovania pocut cerpadlo cca 5 sekund ako natlaci palivo. ventil N75 cvaka pri diagnostike akcnych clenov. kod motora AEB a rv 1999.

Napsal: 27 lis 2009, 22:02
od midnight_man
kurňa!!! :( to si ma moc nepotesil..tak teda to cerpadlo ma tlacit...a mne netlaci ani hovno :( este mam podozrenie na spinačku...nejak tam blbnu kontakty. ináč ten turbo efekt sa nekona ani u mna...auto mŕtve...citam ze odlogovat to nejde..tak teda co? otvorenie N 75 je ktory kanal neviete? pokial otvara dobre N 75 tak podozrenie na zaseknuty blow off?

Napsal: 27 lis 2009, 22:27
od misoVW
ide to nalogovat, ale nie Vagom ale budikom.

Napsal: 28 lis 2009, 00:12
od koco
mal som dve tieto autá a na každom podobný problém, na prvej bola zapečená prívodná ol. trubka do turba a tým pádom aj turbo tak zadreté že sa nedalo otočit vrtulkou, a na druhom bola rozklepaná dosadacia plocha klapky vo výfukovej časti turba a preto to netlačilo, teda tlačilo ale až od 4000ot., preto by som skontroloval turbo aj po mechanickej stránke a nie iba ovládanie regulácie.