Stránka 1 z 5

Jaký olej do převodovky Alhambry?

Napsal: 11 říj 2006, 19:40
od NONE
Zdar odborníci,možná mám banální dotaz,ale při studeném startu mi převodovka řadí ztěžka,a při rychlejším zacházení to jde skoro jakoby až přez zuby,jako by to potřebovalo sešlápnout víc spojku,ovšem víc to už nejde.
Jakmile ujedu cca 10km od studeného startu,tak to řadí jako po másle.

MYSLÍTE,ŽE POMŮŽE NOVÝ OLEJ,NEBO CO JINÉHO???

-Jaký olej přesně a kolik množství?
-Dá se to sehnat na netu?

(TDI 85kw AUY r2001 6rychl)

*děkuji za příspěvky*

Napsal: 11 říj 2006, 20:17
od Huml
jo kamaráde, to asi nebudeš jedinej kdo s tím má problémy, bohužel je to konstrukční vadou řešení synchroních spojek. Jinak výměnu oleje budu teď zkoušet, jestli pomůže, každopádně výrobce předepisuje olej s VW označením G51 (originál objednací číslo G052 171A2) a u žádného jiného výrobce oleje "neorigo" jsem nenašel, že by tuto normu splňoval a jak jsem zjistil, tak i ve značkovém servisu vám klidně nabídnou olej, který splňuje normu G50 určenou pro 5°převodovky. Takže i když litr tohoto oleje stojí 750Kč, objednal jsem si 3 litry na zkoušku, jinak plnící množství 6°převodovek je 2,3-2,6l.

Napsal: 11 říj 2006, 20:23
od Tomas.cz
A pomohlo to?

Napsal: 11 říj 2006, 20:27
od Huml
no to musím vyzkoušet, objednal jsem ten olej dneska, o víkendu bych ho chtěl vyměnit, tak pak bych dal vědět

Napsal: 11 říj 2006, 20:33
od sharik4x4
Jakou má ten olej vyskozitu 75W-90,GL4?Nebo je to noname jako do haldexu.

Napsal: 11 říj 2006, 20:43
od Huml
chlapi, kurňa, zítra, ale měl by mít taky viskozitu 75W90, i když v etosu u škodovky píšou, že má 70W75W, u VW nepíšou nic, ale obj. číslo je stejný

Napsal: 11 říj 2006, 20:51
od sharik4x4
Já jsem tam dal 75W-90-necelý 3L(4motion) a zatím je to stejný.2a3 studený hůř .Pak OK.A co takhle olej do zad.diferáku.Jakej tam má být?A kolik tam je?Já to odhadl tak na 1,5L.Dík

Napsal: 12 říj 2006, 07:07
od MirekX
taky mám 75W90 plná synt. řazení jde lehoučko i studený. Ale dvojka jde studená přes zuby :( . Ale když řadím ze 3 na 2 tak je to OK, jen z 1 na 2 to škrtne. Stačí nechat při řazení z 1 na 2 páku skočit do neutrálu (doprostřed) a pak je to OK. Kua, je to jak ve V3S :D

Napsal: 12 říj 2006, 07:19
od Tomas.cz
Co jsem teď kupoval od Kastrólu tak 75w90 byl API GL-5

Napsal: 12 říj 2006, 14:48
od NONE
Huml píše:je to konstrukční vadou řešení synchroních spojek.olej s VW označením G51 (originál objednací číslo G052 171A2) Takže i když litr tohoto oleje stojí 750Kč, objednal jsem si 3 litry na zkoušku, jinak plnící množství 6°převodovek je 2,3-2,6l.
-Děkuji za informace.
-Každopádně jsem měl pocit,že konstrukční vada,o které mluvíš se provjevuje na jednom-dvou rychlostním stupni,ale na všech 6ti včetně zpátečky?
-Skusím si fandit a věřit tomu,že stačí vyměnit olej,kdo ví,co to bude dělat v zimě na horách..
-Každopádně tam je celoživotní náplň,teď jsem přijel z Seatu.
-Takže ten olej vyměním.
-Ještě mechoš říkal,že kdyby tam bylo oleje málo,tak to nepoznám na žádné kontrolce: MŮŽE TAM BÝT MÁLO OLEJE,protože on z převodovky nepatrně prosakuje.
-Takže prosím přehoď olej a hoď sem info,já to budu řešit až příští týden,do té doby se třeba dozvím něco nového tady..
-Každopádně mi to jde ztuha na všechny rychlosti PO STUDENÉM STARTU,jakmile najedu cca 10km,řadí to OK.
(Měl jsem už přesně stejné auto s více KM a v horším stavu,ale převodovka řadila hladčeji)

Napsal: 12 říj 2006, 18:30
od Huml
dneska mi ten olej došel, vyměním ho o víkendu, ale každopádně je to řidký jak voda, takže doufám, že se to zlepší. Jinak do převodovek tohoto typu jak 5°tak 6° nepatří olej GL5, ale GL4 a musí to být plná syntetika, každopádně jak jsem psal, jedinej olej určenej do 6°převodovek je ten originál, žádnej jinej olej tu normu nesplňuje, takže je to na keždým co si do tý skříně nalije a jak rychle si ty synchrony třeba odrovná. Další info asi po víkendu.

Napsal: 12 říj 2006, 18:40
od Karl
Sorry za OFF topic ale keby ste niekto chceli tak mám celý spojkový SET na Alhambru za 4500 nový.

Napsal: 12 říj 2006, 19:05
od sharik4x4
Jak řekl Huml ,patří tam 75W-90,GL 4.GL 5 je na synchrony špatný.Je pravda origo je origo,ale aby to pomohlo.No uvidíme,až to Huml vymění.Poradí mi někdo s tím zad.diferákem u 4motionu,jaký tam má být olej?

Napsal: 12 říj 2006, 19:28
od Huml
podle tohoto to, ale nevypadá na olej 75W90
Obrázek

Napsal: 12 říj 2006, 19:46
od sharik4x4
To zas je specialita VW.Jako vždy.Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě.No uvidíme jestli to pomůže,pa ho kdyžtak vyměním za origo.Já ale potřebuji ten zad.diferák!!! Kolik je tam oleje a jakej?Dík