Prosím,potřebuju poradit (doporučit)nějaký olej du motoru na Renault Trafic 2,0 dCi.Skončila na něm záruka,takže do značkového servisu auto nedám.Doposud co na autě vytvořily,stejně jsem předělával. Představuju si olej na 30 000km-5W40 nebo10W40? A ještě kde je schovaný olejový filtr? Ať koukám jak kokám nikde není snad pod plastovým krytem motoru?
Zatím dík.
Tak kdyz das olej na 30000Km tak na 100% za cas pohrbis turbo. Delej vymeny oleje po 15000Km aby jsi neudelal turbo. Pokracuj v oleji 5W-40 a mas klid.
Nechci odporovat ale Renaulti těch 30 000 dovolují, ale než turbo tak raděj ten olej. Schel nebo Castrol?Máte někdo zkušenost? Já mám podezření že poslední výměnu jsem akorát zaplatil a olej zůstal starý,ale dokazujte to někomu.
Jenomže mám další problém,v servisní knížce není udaná norma oleje. Knížka je univerzální,ale o motoru 2dci v ní nic nevědí. Jak vůbec poznám že je v autě filtr pevných částic?
Filtr pevných částic najdeš na výfuku, je to taková bandaska na výfuku podobná katalizatoru u benzínů. Na doporučovaný olej se podívej do nějakého special softu ale doporučuju neměnit viskozní číslo jestli ten motor už má něco naběháno.
Olej total-cena super,ale pokud má motor filtr pevných částic nepotřebuji normu ACA C3? Doporučený olej je označen jako Vícestupňový syntetický motorový olej pro benzinové a dieselové motory osobních vozidel , specifikace: ACEA A3/B3/B4 , API SL/CF , PSA PEUGEOT-CITROËN , VW 502.00/505.00, BMW LONGLIFE OIL , MERCEDES-BENZ 229.3 Nadělám s olejem,ale auto má najeto 45000km,zatím bez nějaké zásadní závady tak proč mu nedat to co mu patří. Díky moc za vaše odpovědi.
Ze mas DPF si nepisal ,tak si daj tento Total Quartz INEO ECS 5W30 1L Specifikace: SAE 5W/30, ACEA C2&A5/B5, PSA E05/D05 - low SAPS Peugot-Citroen
Je vhodný pro všechny typy naftových a benzinových motorů. Zejména naftové motory s katalytickými systémy DPF, EGR atd.
caf
Asi dám na tvoji radu,nabude v letních teplech vadit 5W30 : :oops:Jenom pro zajímavost,právě jsem zjistil že v motoru je náplň 6,60loleje Pří poslední výměně ve značkovém servise v Brně jsem zaplatil 8l o doplnění ostřikovačů za těžké peníze nemlově,ale co naděláte pokud nechcete přijít o záruku.
S Totalom nic nepokazis je to dobry olej a myslim si ze ani ta 9000-ka by ti neposkodila u nas jazdi vela PSA-ciek na Totale 9000 a DPF maju v poriadku
Po dlouhém schánění olejového filtru jsem ho koupil přímo u Renaultu za 630kč-docela nářez,Není to plecháč ale pouze vložka,takové malé nic,už podle velikosti filtru,na oleji určitě nešetřit. V té prodejně měl v počítači něco jako ETKU,nemáte někdo tušení kde to sehnat???
Hlavně prosímtě nevěř,co ti tvrdí továrna....ač je to proti politice každé firmy ,která má spíš chránit svoje výrobky u státní firmy Renault je opak pravdou...To samé je iu VW..jsou to bludy...Nešetři a hlavně u renaultu..nebo přijdeš o 13.plat.... cha,cha