Octavia 1,TDI 66kW-dlouho točí,než chytne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Octavia 1,TDI 66kW-dlouho točí,než chytne

Příspěvek od tomtt »

Ahoj!Mám problém s Octavkou,rok 98,najeto 191tis.
Dlouho chytá a to jak při teplotách nad 10stupňů,tak i nižších,kdy žhaví.Když je motor zahřátý,chytne na šup.Kontroloval jsem žhavící svíčky,taky proměřil,zda do nich jde proud-po odpojení čidla teploty a vyměnil jsem ventil na palivovém filtru v domění,že padá nafta.Nic nepomohlo-žhavení funguje,svíčky jsou vpořádku,nafta nepadá.Navíc jsem napojil Octu na VAG-žádné chybové hlášení.Mechanik v servise mi řekl,že při najetých 191tisících je to čerpadlo,takže buď repasovat,nebo nové.
Měl někdo stejný problém?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

kontrola předvsřiku, zvednout vagem start dávku
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

zkus to nechat nažhavit několikrát - nažhavit, vypnout klíčem - nažhavit, vypnout klíčem a tak třeba 3x - 4x a jestli to chytne, tak to budou asi žhaviče.
Takhle sem to diagnostikoval na své T4.
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Tak žhavením to asi nebude,-skoušel jsem to čtyřikrát po sobě nažhavit (venkovní teplota 5stupňů) a stejně dlouho točí.
Jak se prosím zvyšuje ten předvstřik ve VAGu (mám program IHR 304)?Do čeho najet a jaké hodnoty zadat,nebo o kolik zvýšit?Nejsem v tom ještě tak zběhlý.
Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

VAG neumím, ale napadly mě ještě přepadový hadičky - nerosí se? nebo ta poslední zátka?
A jinak nafta po nastartování bez bublin?
R
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

tomtt píše:Tak žhavením to asi nebude,-skoušel jsem to čtyřikrát po sobě nažhavit (venkovní teplota 5stupňů) a stejně dlouho točí.
Jak se prosím zvyšuje ten předvstřik ve VAGu (mám program IHR 304)?Do čeho najet a jaké hodnoty zadat,nebo o kolik zvýšit?Nejsem v tom ještě tak zběhlý.


motor, měřené hodnoty, pak jsou 3 řádky (00, 01, 02), v prvním dáš start, dole v levo se objeví přepnout na základní nastavení, klikneš a pak dole v pravo naskočí TDi graf, klikneš a zvolíš svůj typ motoru.
kdyby se nepovedlo tak si napiš jaká je hodnota ve druhé kolonce v prvním řádku.
motor musí mít min 80´C
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Tak jsem postupoval dle návodu,ale v TDI grafu mi nešlo nic měnit a zadat svůj typ motoru (ukazoval ECT).Teplota byla 88'C,za chodu motoru kolísal vstřik 22-24,při vypnutém byla hodnota v grafu i ve druhé kolonce 38 (v základním nastavení).
Naposledy upravil(a) tomtt dne 03 pro 2009, 07:17, celkem upraveno 1 x.
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Rosení hadiček jsem nezpozoroval,a ty bublinky v naftě nezkontroluju-mám už hadičky dost zašlé-nejde přes ně vidět palivo.Jinak jsem měnil všechny objímky hadiček,co jdou do filtru a ventilu na něm,a taky hadičky vstřikovačů a přivodu z čerpadla do vstřiku.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34048
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tomtt píše:Rosení hadiček jsem nezpozoroval,a ty bublinky v naftě nezkontroluju-mám už hadičky dost zašlé-nejde přes ně vidět palivo.Jinak jsem měnil všechny objímky hadiček,co jdou do filtru a ventilu na něm,a taky hadičky vstřikovačů a přivodu z čerpadla do vstřiku.

podle mě ti padá nafta, když odpojíš hadici přívodu paliva u čerpadla tak ti nafta stopro zajede do nádrže, v deklu na nádrži je ventil a ten ti netěsní ;) miloš
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

tomtt píše:Tak jsem postupoval dle návodu,ale v TDI grafu mi nešlo nic měnit a zadat svůj typ motoru (ukazoval ECT).Teplota byla 88'C,za chodu motoru kolísal vstřik 22-24,při vypnutém byla hodnota v grafu i ve druhé kolonce 38 (v základním nastavení).

v tdi grafu se nic nenastavuje, to jen pro kontrolu, pokud jsi to měl pod prostřední čárou tak máš malej předvsř. nastavení zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=51853
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
pmmoto
Přispěvovatel
Příspěvky: 196
Registrován: 28 čer 2007, 12:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pmmoto »

Jde o to, že doba žhavení je rozdílná podle teploty vody, takže pokud je kolem nuly, jako teď měl by jsi viditelně poznat, že to žhaví o hodně dýl, než když je 10 st( čidlo na hadici v pravo od hlavy)...Jinak jestli padá naftá, tak na filtru je špatnej ventilek..(bílej bazmek)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34048
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pmmoto píše:Jde o to, že doba žhavení je rozdílná podle teploty vody, takže pokud je kolem nuly, jako teď měl by jsi viditelně poznat, že to žhaví o hodně dýl, než když je 10 st( čidlo na hadici v pravo od hlavy)...Jinak jestli padá naftá, tak na filtru je špatnej ventilek..(bílej bazmek)
mám ventilek v pořádku ten se projeví bublinkama v průhledné hadici, ale pokud mi v deklu na nádrži propouští ventil tak jak se blíží nula horší se starty, chytne ale déle točí další start je už na brnk,

někdo už mi tu psal že je to blbost že tam žádný zpětný ventil není, vyčistím ventil v deklu na nádrži a ráno klep a jede

mohu si za to sám protože kanystruju :) miloš
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

Miloši, já prvně myslel, že výčko nádrže, ale tet jsem pochopil že myslíš sací koš, tam ventilek je (u novějších modelů, tuším nad rv 99), a musel by býj jedině ucpaný, já ho ,,demontoval´´ a vše je ok.
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34048
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Smoke píše:Miloši, já prvně myslel, že výčko nádrže, ale tet jsem pochopil že myslíš sací koš, tam ventilek je (u novějších modelů, tuším nad rv 99), a musel by býj jedině ucpaný, já ho ,,demontoval´´ a vše je ok.
jo sací koš
já to taky přesně nevím a rád bych se dověděl jak to přesně je

mám SDi, tuším zdeněk M mi psal at ten ventil provrtám, pořád to vidím jako opomíjené téma,
problémy jak popisuju jak se venku chladí staty se horší, protože ventil v deklu nad sacím košem netěsní, v průhledné hadici k čerpadlu mi neproběhne jediná bublinka,
dneska jsem měl 97 TDi 66 chtěl jsem se tam mrknout no nevyšel čas kokta musela jet miloš
tomtt
Přispěvovatel
Příspěvky: 302
Registrován: 13 pro 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Královehradecký kraj-Vamberk, 516 01

Příspěvek od tomtt »

Ohledně předvstřiku moc díky,byl úplně na minimu (hodnota 20 a po správném seřízení je 54).Zda to byl ten hlavní problém vyzkouším až motor vychladne.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“