A taky mám docela nízký volnoběžný otáčky ( cca 750 ot/min ) a navíc jsou pořát stejný. Mám za to , že by při studeným motoru měly být vyšší . Prostě se to chová jako TD motor , kde nefunguje termostatickej přidavač. Dají se volnoběžný otáčky zvýšit na potenciometru u motoru ( mezi hlavou a vzduchovým filtrem ) ? Díky
Start a volnoběh Xantia HDI 80Kw
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Start a volnoběh Xantia HDI 80Kw
Ahoj , při startu musím docela dlouho točit startérem , aby motor chytil. Pak z výfuku vyletí trocha nespálené nafty. Žhaviče sem ještě neměnil. Mohl by být probléj ještě někde jinde než ve žhavičích?
A taky mám docela nízký volnoběžný otáčky ( cca 750 ot/min ) a navíc jsou pořát stejný. Mám za to , že by při studeným motoru měly být vyšší . Prostě se to chová jako TD motor , kde nefunguje termostatickej přidavač. Dají se volnoběžný otáčky zvýšit na potenciometru u motoru ( mezi hlavou a vzduchovým filtrem ) ? Díky
.
A taky mám docela nízký volnoběžný otáčky ( cca 750 ot/min ) a navíc jsou pořát stejný. Mám za to , že by při studeným motoru měly být vyšší . Prostě se to chová jako TD motor , kde nefunguje termostatickej přidavač. Dají se volnoběžný otáčky zvýšit na potenciometru u motoru ( mezi hlavou a vzduchovým filtrem ) ? Díky
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Ahoj ,díky za reakci
. Tím potenciometrem sem myslel to , co je zakroužkovaný na fotce. Kde je ten DRV ventil a jak vypadá? Na diagnostiku se chystám po vánocích . . . Kontrolka motoru sice nesvítí , ale mám podezření , že je nějak ošulená ( v druhé poloze klíčku nezhasne ). Zhasne až po startu.
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
JJ,je to tak,HDi má prakticky pořád stejné otáčky.
Co myslíš tím dlouho točí?Jako že se to třeba 7x převalí,než chytne?
Je to vcelku normální,dělá to jakýsi vadný regulátor paliva,věcička asi za 4 tisíce,neřešíme to,po ránu to 7x otočí,a chytne,takže zatím jezdíme,až se to zhorší natolik,že půjde jen s problémy nastartovat,tak ho vyměníme,na nic jiného než na start by to mít vliv nemělo.
Na ten poťák vůbec nešahej,naopak,zkontroluj si ho,jestli má lanko malou vůli-lanko musí při puštěném pedálu mít nepatrnou vůli,nesmí být našponované,jakmile by bylo,ŘJ by to brala jako že šlapeš na plyn,a žralo by to jak tank.
Co myslíš tím dlouho točí?Jako že se to třeba 7x převalí,než chytne?
Je to vcelku normální,dělá to jakýsi vadný regulátor paliva,věcička asi za 4 tisíce,neřešíme to,po ránu to 7x otočí,a chytne,takže zatím jezdíme,až se to zhorší natolik,že půjde jen s problémy nastartovat,tak ho vyměníme,na nic jiného než na start by to mít vliv nemělo.
Na ten poťák vůbec nešahej,naopak,zkontroluj si ho,jestli má lanko malou vůli-lanko musí při puštěném pedálu mít nepatrnou vůli,nesmí být našponované,jakmile by bylo,ŘJ by to brala jako že šlapeš na plyn,a žralo by to jak tank.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Přesně tak , startér točí dost dlouho , než motor chytne. HDI znám jenom ze služebního Jumpera , ale tam je 2.2HDI a ten otáčky volnoběhu mění. Startuje taky dýl , než motor s rotačkou , ale Xantia točí snad dvakrát tak dlouho. A navíc ta nespálená nafta z výfuku , proto mám podezření i na žhaviče.
A taky vstřikovače asi nebudou v nejlepší kondici , poslechově to není ono . Je slyšet lehký klepání na volnoběh a při akceleraci. Nemáte někdo tip , kde dělají repase vstřikovačů za rozumnej peníz a ve slušné kvalitě?
A taky vstřikovače asi nebudou v nejlepší kondici , poslechově to není ono . Je slyšet lehký klepání na volnoběh a při akceleraci. Nemáte někdo tip , kde dělají repase vstřikovačů za rozumnej peníz a ve slušné kvalitě?
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
ten ventil je na CR čerpadle,taky mi to točí dlouho,ale vždycky naskočí a kontrolka motoru má zhasnout až po nastartování-to je v pořádkuPavelTDi píše:Ahoj ,díky za reakci. Tím potenciometrem sem myslel to , co je zakroužkovaný na fotce. Kde je ten DRV ventil a jak vypadá? Na diagnostiku se chystám po vánocích . . . Kontrolka motoru sice nesvítí , ale mám podezření , že je nějak ošulená ( v druhé poloze klíčku nezhasne ). Zhasne až po startu.

Díky všem za reakce
. Dneska sem byl na diagnostice. Výsledek: tlak v railu je v pořádku , na prvním a čtvrtým vstřikovači je nulová a kladna korekce ( mají být záporný ) . Jinak mám najeto cca. 200km po aplikaci čistícího aditiva do nafty a subjektivně se starty zlepšily a dneska motor neklepal . . . Takže vyjedu nádrž a pak se uvidí
. Byla mi doporučena firma v Brně , co dělá opravy a repase vstřikovačů s dvouletou zárukou. Takže pokud nepomůže čistidlo v naftě , půjdu tam . . .
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .
Ještě vytáhnu toto vlákno z bažiny zapomění . . .
Aktuálně mám najeto něco přes 600km s čistidlem v naftě. Mezi tím sem prostříkl kontaktolem kostření na podběhu za baterkou. Zakopanej pes byl v tom kostření. Od té doby jsou starty naprosto v pohodě a hlavně motor jede podstatně líp a tahá pěkně odspodu
. A taky úplně vymizely klapavý zvuky , ale to má asi na svědomí to čistící aditivum .
Aktuálně mám najeto něco přes 600km s čistidlem v naftě. Mezi tím sem prostříkl kontaktolem kostření na podběhu za baterkou. Zakopanej pes byl v tom kostření. Od té doby jsou starty naprosto v pohodě a hlavně motor jede podstatně líp a tahá pěkně odspodu
VW T3 mTDi + Xantia 2 HDi 80kW . . . repasuju alternátory . . .

