Stránka 1 z 5

77 kw TDI PD kouří a vibruje nejede - vyřešeno

Napsal: 17 pro 2009, 10:43
od Praetorio
Ahoj,

Při cestě z Prahy najednou auto přestalo mít výkon, nad 2000 otáček se celé rozvibruje, při přidání plynu kouří a z motoru se ozývá zvuk jak rachtačka.
Turbo v pořádku.
Přes diag. se testovaly vstřikovače - OK. Bylo mi řečeno, že setrvačníkem to není. Původně jsem si myslel, že by to mohlo být zdvihátko.

Teď se snad budou měřit tlaky ve válcích. Mechanikovi se moc nechce sundavat hlava, prý se pak musí rovnat, kupovat nové šrouby, těsnění atd. a že to vyjde na strašný peníze.
Prý jestli není praská hadice někde u turba, ale to si nemyslím, že by ne rozvibrovalo motor. Mě to přijde, jako když to jede na 3 válce. Nastartovat se to dá v pohodě. Nejsem mechanik jen uživatel, ale přijde mi to jako problém s ventilem.
Má te někdo ponětí co ještě vyzkoušet? Nebo nesetkal jste se někdo něčím podobným. Předpokládám, že když to dám do Seatu, tak ze mě sedřou kůži a nedoplatím se. Rozumím tomu, že na zakladě tohto povídání se nedá nic vyléčit, ale aspoň ukázat směr....

Díky

Napsal: 17 pro 2009, 11:16
od TDI tech
A dym je akej farby?

Napsal: 17 pro 2009, 11:18
od sharik4x4
Proč to nenapíchneš a diagnostika ukáže jasně co s tím je.Takhle je to tápání ve tmě. :)

Napsal: 17 pro 2009, 11:22
od tomiisp
dobre si prezri hadice od turba do motoru, cely system, podobne spravanie som mal ked mi roztrhlo hadicu od turba :)

Napsal: 17 pro 2009, 11:27
od Praetorio
sharik4x4 píše:Proč to nenapíchneš a diagnostika ukáže jasně co s tím je.Takhle je to tápání ve tmě. :)
Tam už to bylo a výsledek nic. Bohužel,

Napsal: 17 pro 2009, 11:28
od Praetorio
TDI tech píše:A dym je akej farby?
Co jsem viděl já za jízdy, tak černá.

Napsal: 17 pro 2009, 11:31
od Praetorio
tomiisp píše:dobre si prezri hadice od turba do motoru, cely system, podobne spravanie som mal ked mi roztrhlo hadicu od turba :)
Já sedím doma, teď okolo toho lítá mechanik. Teď jsem s ním mluvil po telefonu, říkal, že pod tím ležel a měli to nastartované a koukali jestli nějaká hadice nemá díru. Nenašli nic. Odpoledne prý bude měřit tlaky ve válcích, jestli mají všechny stejný tlak, pokud budou hodnoty rozdílné, tak začne řešit hlavu, ventily atd.

Napsal: 17 pro 2009, 11:32
od TDI tech
Cierny dym = malo vzduchu + vela paliva = netesnost v saciom tlakovom potrubi. Musi byt pocut ako turbo fuci do atmosferi.

PS: Ked motor startuje na drc studeny aj teply tak je zbytocne merat tlaky.

Nech spravia logy z kanalov 3 a 11 a hned budu vediet ci je to netesnost.

Napsal: 17 pro 2009, 11:36
od Praetorio
TDI tech píše:Cierny dym = malo vzduchu + vela paliva = netesnost v saciom tlakovom potrubi. Musi byt pocut ako turbo fuci do atmosferi.
Tomu bych rozuměl, ale co ty vibrace nad 2000 otáček, nedalo se s tím jet, auto vibrovalo až jsem měl strach, že se rozpadne.

Napsal: 17 pro 2009, 11:46
od Praetorio
TDI tech píše:Cierny dym = malo vzduchu + vela paliva = netesnost v saciom tlakovom potrubi. Musi byt pocut ako turbo fuci do atmosferi.

PS: Ked motor startuje na drc studeny aj teply tak je zbytocne merat tlaky.

Nech spravia logy z kanalov 3 a 11 a hned budu vediet ci je to netesnost.
Potíž je v tom, že diagnostika není přímo na místě. Diagnostiku dělal jeho kamarád v autor. servisu a moje auto je v dílně o 7 km někde jinde. Netuším jestli tu diagnostiku dělali nějakým VAS zařízením nebo z notebooku přes kabel.

Napsal: 17 pro 2009, 12:02
od tomiisp
Praetorio píše:
TDI tech píše:Cierny dym = malo vzduchu + vela paliva = netesnost v saciom tlakovom potrubi. Musi byt pocut ako turbo fuci do atmosferi.

PS: Ked motor startuje na drc studeny aj teply tak je zbytocne merat tlaky.

Nech spravia logy z kanalov 3 a 11 a hned budu vediet ci je to netesnost.
Potíž je v tom, že diagnostika není přímo na místě. Diagnostiku dělal jeho kamarád v autor. servisu a moje auto je v dílně o 7 km někde jinde. Netuším jestli tu diagnostiku dělali nějakým VAS zařízením nebo z notebooku přes kabel.
mas uplne jedno ci je to VAG,VAS,KTS ci VAG-com, vsetky ti ukazuju rovnake udaje

Napsal: 17 pro 2009, 12:11
od Praetorio
tomiisp píše:
Praetorio píše:
TDI tech píše:Cierny dym = malo vzduchu + vela paliva = netesnost v saciom tlakovom potrubi. Musi byt pocut ako turbo fuci do atmosferi.

PS: Ked motor startuje na drc studeny aj teply tak je zbytocne merat tlaky.

Nech spravia logy z kanalov 3 a 11 a hned budu vediet ci je to netesnost.
Potíž je v tom, že diagnostika není přímo na místě. Diagnostiku dělal jeho kamarád v autor. servisu a moje auto je v dílně o 7 km někde jinde. Netuším jestli tu diagnostiku dělali nějakým VAS zařízením nebo z notebooku přes kabel.
mas uplne jedno ci je to VAG,VAS,KTS ci VAG-com, vsetky ti ukazuju rovnake udaje
Ok díky za info. Jen jsem chtěl říct, že tu diagnostiku teď k dispozici nemají.

Napsal: 17 pro 2009, 12:18
od Borath
ja resil neco podobneho na mem PD.Jel jsem najednou auto bez výkonu čudilo to černě, vybrovalo a syčelo... doma jsem to napíchnul na VAG a nic, tak jsem šel po hadicích a našel jsem vystřelenou hadici od coleru, nebylo to moc vidět byla jen na půlku oddělená... Bádal jsem proč to VAG nenapsal a zjistil že jelikož ta "netěsnost" byla za tím čidlem (coller - koleno - čidlo - spoj kde to vyletělo) tak si čidlo myslelo že je vše ok. tot me poznatky, možná je to blbost, ale snad ti to pomůže

Napsal: 17 pro 2009, 12:31
od Praetorio
Borath píše:ja resil neco podobneho na mem PD.Jel jsem najednou auto bez výkonu čudilo to černě, vybrovalo a syčelo... doma jsem to napíchnul na VAG a nic, tak jsem šel po hadicích a našel jsem vystřelenou hadici od coleru, nebylo to moc vidět byla jen na půlku oddělená... Bádal jsem proč to VAG nenapsal a zjistil že jelikož ta "netěsnost" byla za tím čidlem (coller - koleno - čidlo - spoj kde to vyletělo) tak si čidlo myslelo že je vše ok. tot me poznatky, možná je to blbost, ale snad ti to pomůže
Kéž by, ještě počkám až odpoledne změří tlaky ve válcích aby bylo jasno jestli se bude sundavat hlava nebo ne. Uvidíme. Mě akorát mate ta vibrace? Proč by to vibrovalo, když by byla uvolněná hadice..ale to pramení asi z toho, že tomu nerozumím tomu co se v ten okamžik děje s motorem. Uvidíme s čím přijde mechanik.

Napsal: 17 pro 2009, 12:36
od Martin.R
Koukněte ještě na chcíp klapku v egru. Teď jsem tu měl taky jednoho co se takhle choval a bylo vypadlý táhlo a přivřená klapka --> málo vzduchu moc nafty --> černej kouř.