Nemenia nikdy olej? (oleje Lifetime už nemusíte menit)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ashley
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 19 zář 2008, 21:41
Odpovědi: 0
Bydliště: nr

Nemenia nikdy olej? (oleje Lifetime už nemusíte menit)

Příspěvek od Ashley »

V relácii Frontal21, vysielanej 8. Januára 2008 na nemeckej televíznej stanici ZDF, sa podrobne hovorilo o výrobcami predpísanej nutnosti dodržiavania intervalov výmeny oleja. ..

http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

Ja by som chcel ten Life time olej po 11 rokoch vidieť ako vyzerá... povedzte to majitelom motorov 1.8T nech si nemenia olej.... Podla mna tu ani nejde o to ze olej uz neplní svoj ucel po tych rokoch ale podla mna za za tie odjazdené kilometre v tom oleji nahromadi všetek sajrajt a bordel z motora...a proste je nutné spraviť tomu motoru očistu.
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
gyba
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 18 črc 2007, 17:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od gyba »

Po 11 letech vypadá uplně stejně jako na začátku. Pouhým okem to nepoznáš.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

rad by som skusil ten lifetime :-D
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Honza Kolář
Přispěvovatel
Příspěvky: 136
Registrován: 06 led 2008, 17:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Honza Kolář »

Zdar pohled na tuto problematiku je široký a pokud se díváme z různých úhlů tak i výsledky mohou být různé. Ve škole jsme absolvovali semestr tribodiagnostiky s velice zkušeným docentem. Ten na vlastním autě udělal test: koupil nového žigulíka a nikdy v něm nevyměnil olej, pouze filtry + to co motor spolikal. Po 7 letech auto vyhodil do kovošrotu se zhuntovanou kastlí a se stejně zhuntovaným motorem. Auto mělo 210.000 km. Z tohoto hlediska je to ideální - minimalizace nákladů na olej, životní prostředí.....Z pohledu dnešních motorů by to ale asi to pravé nebylo - tlaky, teploty, turba, hydroštely......Vyměňovat olej se musí, ale z pohledu výrobce oleje - automobilky - dealerství se všichni sichrují. Olej vydrží dejme tomu 100 tis, automobilka si řekne pro jistotu 50 tis, dealeři, servisy protlačí 30 tis pro jistotu a pro kšeft. Z vlastní zkušenosti vím jedno - staré motory na to tak háklivé nejsou (staré škůdky mazaly i s olejem podobným asfaltu) ale nové motory mazat potřabují a to mazat dobře. Sám jsem přetáhl na ASV výměnu 2x o 5 a 7 tis a s další výměnou jsem měnil i turbo. Víckrát ne. Ten přízpěvěk mi přimoměl reklamu na jakejsi ksindl - že auto i bez oleje ujede 24 hodin na okruhu. S kamošena jsme to skusili na Š120 - ujela 5 km. Bez tohodle přípravku jiná 4.5 km do zadření. Podle mě jsou to blbosti. I naši dědove říkali kdo maže ten jede. Todˇode mě zatím vše.
Kolca
tommate
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 26 led 2008, 01:59
Odpovědi: 0
Bydliště: 3nec

Příspěvek od tommate »

že někdo je schopen najet 100tkm bez výměny a že to motor vydrží je i docela reálné, najdou se všelijací pitomci, ale jinak je to podařená recese, koukám, někteří to žerou i s naviákem
Sharan TDI
midnight_man
Aktivista
Příspěvky: 3089
Registrován: 05 říj 2006, 16:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Ružomberok / SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od midnight_man »

tommate píše:že někdo je schopen najet 100tkm bez výměny a že to motor vydrží je i docela reálné, najdou se všelijací pitomci, ale jinak je to podařená recese, koukám, někteří to žerou i s naviákem
(LOL) hlavne že to bereme s humorom (LOL)

/// Už len čakám kedy sa u nás objaví modrá dodávka poistená v Alianz a bude tankovať doživotné náplne do motora... radšej nech mi natankuje doživotnú náplň do nádrže.. (crazy)
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
tomiisp
Aktivista
Příspěvky: 1578
Registrován: 11 črc 2008, 13:42
Odpovědi: 0
Bydliště: velmi blizko CZ :)

Příspěvek od tomiisp »

LongLife olej narobil uz dost problemov :) a teraz Lifetime ? ne, dekuju, zatim mam rad svoj motor :)
OOOO AUDI 100 C3 - s originalom spolocne iba typove oznacenie = prototyp s PD / Vorsprung durch Technik ;)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Honza Kolář: souhlas.
Pokud mluvíme o novém autě, technologie výroby motorů je dnes taková, že servisní intervaly se prodlužují. Otázkou je jestli kupuju novasa, jak s ním budu jezdit. Pokud kupuju auto s 200k km, je jeho životnost u konce z pohledu projektu, pro výrobce je vhodné abych koupil nové. Když budu měnit náplně, auto vydrží mnohem déle, takže pokud ho prodám další majitel bude jezdit dál. U lifetimu je další životnost diskutabilní, je to auto, které popisoval Honza Kolář.
Protože velká část z nás má ty auta s prošlou životností (U G3 200k km a 8 let- dle importéra), je potřeba myslet na to "kdo maže ten jede". Kdo maže kvalitně jede 2x déle. :)
Pokud se o tom tady bavíme je vždycky nutné si uvědomit o jakém provozním režimu kontra mazání se bavíme, má to neskutečný vliv, což si většina diskutujících neuvědomuje.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

:? (wallbash)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

Rob
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 23 lis 2009, 21:49
Odpovědi: 0

Příspěvek od Rob »

no je fakt, že možná LifeTime vydrží celou živostnost auta, ale životnost, kterou udává výrobce:-)

Jedním nějakým kšeftem se nám podařilo ve firmě u Forda získat nějaký budget na opravy a matroš. Dovezl sem tam teda našeho tranzita a když to ten příjmák viděl, tak docela čučel, a musel sem ho přemlouvat, že opravdu si nechci odvézt nové auto a jen nechat opravit to, co už máme. Přijde mi, že někdy opravdu neví, jak to ve světě chodí, pokud se s autem něco trochu vážnějšího stane, jiný řešení, než sešrotovat a koupit nový.

Nechci tím urazit všechny servisáky, ale autorizákům se budu vyhýbat a stejně tak podobným longlife nebo lifetime nebo podobným. Pokud od auta něco chci, tak se musím taky trochu starat. A kdo si myslí, že do auta stačí jenom čepovat naftu nebo benzín, ať jezdí radši na spolujezdcovi.
STRÝCO
Přispěvovatel
Příspěvky: 181
Registrován: 14 úno 2008, 20:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Košice

Příspěvek od STRÝCO »

Je bežné, že táto televízia vysiela so slovenskými titulkami? (hm)

Budem daleko od pravdy ak si typnem kto bol sponzorom tohto programu a titulkov? :D
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

jurki888 píše::? (wallbash)
A to jako co, neumíš se vyjádřit slovně? přečetl jsi si obchodné podmienky? Dovedeš si představit co znamenají? Tento způsob provozu oleje je a byl běžný, problémem je, kolik stojí vyčištění motoru firmou XY. a kolik oleje z těch 5ti litrů výměnu přežije. Pokud domyslíš právní a jiné důsledky obsažené v obchodných podmienkách , při čištění po 15k km což je u běžného TDI Nebo 30K km u novějších Ti bude doplněna část oleje, zaplatíš poplatek za vyčištění abys neztratil záruku + doplnění oleje. Pokud Ti motor odejde a má víc jak předpokládanou životnost, tak je to opotřebením (noteeth)
Tak to je teda bomba. Počítal někdo kolik ho ten olej bude stát u PD, kde se doplňuje olej běžně? Je to šmé pro hlupáky.
U kamionu s 60 l oleje se to možná vyplatí, ale tam se to dělá běžně, že se olej vyměňuje až je třeba po rozboru..... u mého TDI polovička oleje padne jen na zaplnění odstředivky nebo filtračního systému (wallbash)
G3 Variant synchro
go.vojta
Aktivista
Příspěvky: 1871
Registrován: 02 dub 2006, 11:19
Odpovědi: 0
Bydliště: třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od go.vojta »

kdo někdy viděl motor vevnitř, který jezdil na longtime olej, třeba po 100000. to znamená po 3 výměných a nebo auto z itálie, kde na tu výměnu tak nějak kašlou tak ví že je to nesmysl. do oleje se přes kroužky vždycky dostane část paliva a část spalin a znehodnotí olej..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi

BMW R1150GS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“