Nemenia nikdy olej? (oleje Lifetime už nemusíte menit)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nemenia nikdy olej? (oleje Lifetime už nemusíte menit)
V relácii Frontal21, vysielanej 8. Januára 2008 na nemeckej televíznej stanici ZDF, sa podrobne hovorilo o výrobcami predpísanej nutnosti dodržiavania intervalov výmeny oleja. ..
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ
-
midnight_man
- Aktivista
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 05 říj 2006, 16:28
- Bydliště: Ružomberok / SK
- Kontaktovat uživatele:
Ja by som chcel ten Life time olej po 11 rokoch vidieť ako vyzerá... povedzte to majitelom motorov 1.8T nech si nemenia olej.... Podla mna tu ani nejde o to ze olej uz neplní svoj ucel po tych rokoch ale podla mna za za tie odjazdené kilometre v tom oleji nahromadi všetek sajrajt a bordel z motora...a proste je nutné spraviť tomu motoru očistu.
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
-
Honza Kolář
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 136
- Registrován: 06 led 2008, 17:20
Zdar pohled na tuto problematiku je široký a pokud se díváme z různých úhlů tak i výsledky mohou být různé. Ve škole jsme absolvovali semestr tribodiagnostiky s velice zkušeným docentem. Ten na vlastním autě udělal test: koupil nového žigulíka a nikdy v něm nevyměnil olej, pouze filtry + to co motor spolikal. Po 7 letech auto vyhodil do kovošrotu se zhuntovanou kastlí a se stejně zhuntovaným motorem. Auto mělo 210.000 km. Z tohoto hlediska je to ideální - minimalizace nákladů na olej, životní prostředí.....Z pohledu dnešních motorů by to ale asi to pravé nebylo - tlaky, teploty, turba, hydroštely......Vyměňovat olej se musí, ale z pohledu výrobce oleje - automobilky - dealerství se všichni sichrují. Olej vydrží dejme tomu 100 tis, automobilka si řekne pro jistotu 50 tis, dealeři, servisy protlačí 30 tis pro jistotu a pro kšeft. Z vlastní zkušenosti vím jedno - staré motory na to tak háklivé nejsou (staré škůdky mazaly i s olejem podobným asfaltu) ale nové motory mazat potřabují a to mazat dobře. Sám jsem přetáhl na ASV výměnu 2x o 5 a 7 tis a s další výměnou jsem měnil i turbo. Víckrát ne. Ten přízpěvěk mi přimoměl reklamu na jakejsi ksindl - že auto i bez oleje ujede 24 hodin na okruhu. S kamošena jsme to skusili na Š120 - ujela 5 km. Bez tohodle přípravku jiná 4.5 km do zadření. Podle mě jsou to blbosti. I naši dědove říkali kdo maže ten jede. Todˇode mě zatím vše.
Kolca
-
midnight_man
- Aktivista
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 05 říj 2006, 16:28
- Bydliště: Ružomberok / SK
- Kontaktovat uživatele:
tommate píše:že někdo je schopen najet 100tkm bez výměny a že to motor vydrží je i docela reálné, najdou se všelijací pitomci, ale jinak je to podařená recese, koukám, někteří to žerou i s naviákem
hlavne že to bereme s humorom 
/// Už len čakám kedy sa u nás objaví modrá dodávka poistená v Alianz a bude tankovať doživotné náplne do motora... radšej nech mi natankuje doživotnú náplň do nádrže..
Octavia 1.9TDi AGR + PP502, RS podvozok, puky TT
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
BMW 318i E46 87kw
VW Golf II Syncro 1.8i
Ford Escort Cosworth
Honza Kolář: souhlas.
Pokud mluvíme o novém autě, technologie výroby motorů je dnes taková, že servisní intervaly se prodlužují. Otázkou je jestli kupuju novasa, jak s ním budu jezdit. Pokud kupuju auto s 200k km, je jeho životnost u konce z pohledu projektu, pro výrobce je vhodné abych koupil nové. Když budu měnit náplně, auto vydrží mnohem déle, takže pokud ho prodám další majitel bude jezdit dál. U lifetimu je další životnost diskutabilní, je to auto, které popisoval Honza Kolář.
Protože velká část z nás má ty auta s prošlou životností (U G3 200k km a 8 let- dle importéra), je potřeba myslet na to "kdo maže ten jede". Kdo maže kvalitně jede 2x déle.
Pokud se o tom tady bavíme je vždycky nutné si uvědomit o jakém provozním režimu kontra mazání se bavíme, má to neskutečný vliv, což si většina diskutujících neuvědomuje.
Pokud mluvíme o novém autě, technologie výroby motorů je dnes taková, že servisní intervaly se prodlužují. Otázkou je jestli kupuju novasa, jak s ním budu jezdit. Pokud kupuju auto s 200k km, je jeho životnost u konce z pohledu projektu, pro výrobce je vhodné abych koupil nové. Když budu měnit náplně, auto vydrží mnohem déle, takže pokud ho prodám další majitel bude jezdit dál. U lifetimu je další životnost diskutabilní, je to auto, které popisoval Honza Kolář.
Protože velká část z nás má ty auta s prošlou životností (U G3 200k km a 8 let- dle importéra), je potřeba myslet na to "kdo maže ten jede". Kdo maže kvalitně jede 2x déle.
Pokud se o tom tady bavíme je vždycky nutné si uvědomit o jakém provozním režimu kontra mazání se bavíme, má to neskutečný vliv, což si většina diskutujících neuvědomuje.
G3 Variant synchro
no je fakt, že možná LifeTime vydrží celou živostnost auta, ale životnost, kterou udává výrobce:-)
Jedním nějakým kšeftem se nám podařilo ve firmě u Forda získat nějaký budget na opravy a matroš. Dovezl sem tam teda našeho tranzita a když to ten příjmák viděl, tak docela čučel, a musel sem ho přemlouvat, že opravdu si nechci odvézt nové auto a jen nechat opravit to, co už máme. Přijde mi, že někdy opravdu neví, jak to ve světě chodí, pokud se s autem něco trochu vážnějšího stane, jiný řešení, než sešrotovat a koupit nový.
Nechci tím urazit všechny servisáky, ale autorizákům se budu vyhýbat a stejně tak podobným longlife nebo lifetime nebo podobným. Pokud od auta něco chci, tak se musím taky trochu starat. A kdo si myslí, že do auta stačí jenom čepovat naftu nebo benzín, ať jezdí radši na spolujezdcovi.
Jedním nějakým kšeftem se nám podařilo ve firmě u Forda získat nějaký budget na opravy a matroš. Dovezl sem tam teda našeho tranzita a když to ten příjmák viděl, tak docela čučel, a musel sem ho přemlouvat, že opravdu si nechci odvézt nové auto a jen nechat opravit to, co už máme. Přijde mi, že někdy opravdu neví, jak to ve světě chodí, pokud se s autem něco trochu vážnějšího stane, jiný řešení, než sešrotovat a koupit nový.
Nechci tím urazit všechny servisáky, ale autorizákům se budu vyhýbat a stejně tak podobným longlife nebo lifetime nebo podobným. Pokud od auta něco chci, tak se musím taky trochu starat. A kdo si myslí, že do auta stačí jenom čepovat naftu nebo benzín, ať jezdí radši na spolujezdcovi.
A to jako co, neumíš se vyjádřit slovně? přečetl jsi si obchodné podmienky? Dovedeš si představit co znamenají? Tento způsob provozu oleje je a byl běžný, problémem je, kolik stojí vyčištění motoru firmou XY. a kolik oleje z těch 5ti litrů výměnu přežije. Pokud domyslíš právní a jiné důsledky obsažené v obchodných podmienkách , při čištění po 15k km což je u běžného TDI Nebo 30K km u novějších Ti bude doplněna část oleje, zaplatíš poplatek za vyčištění abys neztratil záruku + doplnění oleje. Pokud Ti motor odejde a má víc jak předpokládanou životnost, tak je to opotřebenímjurki888 píše:![]()
Tak to je teda bomba. Počítal někdo kolik ho ten olej bude stát u PD, kde se doplňuje olej běžně? Je to šmé pro hlupáky.
U kamionu s 60 l oleje se to možná vyplatí, ale tam se to dělá běžně, že se olej vyměňuje až je třeba po rozboru..... u mého TDI polovička oleje padne jen na zaplnění odstředivky nebo filtračního systému
G3 Variant synchro
-
go.vojta
- Aktivista
- Příspěvky: 1871
- Registrován: 02 dub 2006, 11:19
- Bydliště: třebíč
- Kontaktovat uživatele:
kdo někdy viděl motor vevnitř, který jezdil na longtime olej, třeba po 100000. to znamená po 3 výměných a nebo auto z itálie, kde na tu výměnu tak nějak kašlou tak ví že je to nesmysl. do oleje se přes kroužky vždycky dostane část paliva a část spalin a znehodnotí olej..
Passat B5 tdi, passat B4 tdi
BMW R1150GS
BMW R1150GS