Bionafta (směsná nafta) a motory PD
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Bionafta (směsná nafta) a motory PD
Může mi někdo pořádně vysvětlit z jakého důvodu není dovolena Bio v motoru Octavie II tdi 77kw PD ?
O co tam jde, co tam je špatně? Gumičky na vstřikách se můžou poškodit?
Nebo tím jak se ohřívá a schlazuje chladičem není vhodná, nebo proč?
Píšu do ŠKODOVKY a odezva žádná.
Díky
O co tam jde, co tam je špatně? Gumičky na vstřikách se můžou poškodit?
Nebo tím jak se ohřívá a schlazuje chladičem není vhodná, nebo proč?
Píšu do ŠKODOVKY a odezva žádná.
Díky
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Bionafta (směsná nafta) a motory PD
napiš kde to je zakázáno, jsou zde zkušenosti s PD 300000 kmoctavia_66_tdi píše:Může mi někdo pořádně vysvětlit z jakého důvodu není dovolena Bio v motoru Octavie II tdi 77kw PD ?
O co tam jde, co tam je špatně? Gumičky na vstřikách se můžou poškodit?
Nebo tím jak se ohřívá a schlazuje chladičem není vhodná, nebo proč?
Píšu do ŠKODOVKY a odezva žádná.
Díky
podle mě je to jen papírová záležitost
auta od cca 1990 už Meřo (bionaftu) bez problémů zvládnou, ale prostě se výrobce brání problémům. Určitě by se našel blbeček, co by natankoval nádrž bionafty, pak by za půl roku najel 300km a šel by řešit problémy. Tak se dá na víčko nálepka a je klid. Je to jako se spotřebou oleje. Normální dle VW je litr na 1000km. A je klid, nikdo nic neřeší
Podlemě PD systém je nej na tyhle palivový pokusy, odolnost bahenní pumpy
auta od cca 1990 už Meřo (bionaftu) bez problémů zvládnou, ale prostě se výrobce brání problémům. Určitě by se našel blbeček, co by natankoval nádrž bionafty, pak by za půl roku najel 300km a šel by řešit problémy. Tak se dá na víčko nálepka a je klid. Je to jako se spotřebou oleje. Normální dle VW je litr na 1000km. A je klid, nikdo nic neřeší
Podlemě PD systém je nej na tyhle palivový pokusy, odolnost bahenní pumpy
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já zas někde četl že od roku 2OOO se musí palivové systémy vyrábět odolné proti metylesteru milošMirekX píše:podle mě je to jen papírová záležitost
auta od cca 1990 už Meřo (bionaftu) bez problémů zvládnou, ale prostě se výrobce brání problémům. Určitě by se našel blbeček, co by natankoval nádrž bionafty, pak by za půl roku najel 300km a šel by řešit problémy. Tak se dá na víčko nálepka a je klid. Je to jako se spotřebou oleje. Normální dle VW je litr na 1000km. A je klid, nikdo nic neřeší
Podlemě PD systém je nej na tyhle palivový pokusy, odolnost bahenní pumpy
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
tak už jsem se dočkal odpovědi ŠKODA
Vážený pane XX,
k Vašemu dotazu sdělujeme: podrobné vysvětlení najdete v Návodu k obsluze, kapitola: Palivo.
Používání paliva SETA-Diesel (30 % RME podle EN 14214 a 70 % nafty) u našich výrobků nedoporučujeme, protože svým složením
neodpovídá ČSN (DIN) EN 590 a tyto motory nejsou pro jeho spalovaní uzpůsobeny. Používáním tohoto druhu pohonné hmoty může dojít
za zapříčinění jejich příměsí k poškození vstřikovacích elementů.
Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem
Vážený pane XX,
k Vašemu dotazu sdělujeme: podrobné vysvětlení najdete v Návodu k obsluze, kapitola: Palivo.
Používání paliva SETA-Diesel (30 % RME podle EN 14214 a 70 % nafty) u našich výrobků nedoporučujeme, protože svým složením
neodpovídá ČSN (DIN) EN 590 a tyto motory nejsou pro jeho spalovaní uzpůsobeny. Používáním tohoto druhu pohonné hmoty může dojít
za zapříčinění jejich příměsí k poškození vstřikovacích elementů.
Podáváme Vám tuto informaci, s pozdravem
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
napiš kolik jezdíš za měsíc, kolik stojí nafta a kolik směná nafta a jakou máš spotřebuoctavia_66_tdi píše:pídím se potom, zda bych na ní mohl jezdit
někde ale píšou že směsná nafta je podle čsn 590
nedávno jsem četl přispěvěk jak si borec udělal důmyslné zařízení kterým odpojoval LPG z kopce a šetřil palivo, z mých výpočtůmu vyšlo že denně ušetří 4 koruny a měsíčně 80 korun no udělal mi radost miloš
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
pokud si koupíš dvojkovou koktu tak tě asi 2 tisíce nevytrhnou co bys na té směšné naftě za rok ušetřil, pokud tak málo jezdíš tak bych ji tam nedával vůbec mohou přijít nenadálá překvapeníoctavia_66_tdi píše:me se to moc nevyplati, zajima me to kdybych jel nekam, kde smesku prodavaji, ze bych ji vzal..
najezdim tak 10-15 rok
moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
slovacek.milos píše:pokud si koupíš dvojkovou koktu tak tě asi 2 tisíce nevytrhnou co bys na té směšné naftě za rok ušetřil, pokud tak málo jezdíš tak bych ji tam nedával vůbec mohou přijít nenadálá překvapeníoctavia_66_tdi píše:me se to moc nevyplati, zajima me to kdybych jel nekam, kde smesku prodavaji, ze bych ji vzal..
najezdim tak 10-15 rok
moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
máš pravdu
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
logické to je , už jsem skoro blízko fak už jen malinko ,Petr H. píše:ještě malinké vylepšení miloš a začnou se z nádrže sypat peníze...slovacek.milos píše:moje náklady na ujetí l00 km jsou 12 korun což třeba zajímavé je miloš
internetové bankovnictví mám,
sáčky na peníze taky,
tento stav mě určitě nezaskočí miloš
- octavia_66_tdi
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 183
- Registrován: 05 úno 2006, 10:21
Další odpověď škoda-auto
Vážený pane xxx
omlouváme se za prodlevu s odpovědí vzhledem k vysoké frekvenci e-mailových dotazů
motory ve vozech Škoda splňující normu EU 4 a vyšší jsou citlivé na kvalitu paliva a mohou spalovat nejvýše palivo B5 (směs 5 % biosložky a 95 % nafty). Použití směsi s vyšším podílem biosložky (např. B30 nebo B10) má negativní dopad na motor - zanesení / zalepení vstřikování, ventilů, filtru DPF atd.
Starší motory (do EU 3 vč.) jsou schopny provozu na bionaftu, podrobnosti naleznete v návodu k obsluze (kapitola “Palivo”). V ČR jsou pravidla použití bionafty ve vozech Škoda následující:
Bionafta může být použita pouze v motorech splňujících normu EU 3 a nižší (1,4 TDI PD/55 kW, 1,9 SDI/50 kW, 1,9 TDI/66 kW, 1,9 TDI PD/74 kW, 1,9 TDI/81 kW a V6 2,5 TDI/114 kW) vyrobených do konce května 2007.
Bionafta musí splňovat normy DIN E 51 606/ EN 14214.
Bionafta může být míchána s naftou (EN 590) až do B100.
Nejsou přípustná žádná aditiva (např. benzin).
Teplotní limit pro provoz na bionaftu je -10°C.
Provoz na bionaftu může snížit výkon motoru a/nebo zvýšit spotřeb paliva.
S pozdravem a přáním hezkého dne
TAK JEN NECHÁPU PROČ EUROIII ANO A EURO IV NE.
Vážený pane xxx
omlouváme se za prodlevu s odpovědí vzhledem k vysoké frekvenci e-mailových dotazů
motory ve vozech Škoda splňující normu EU 4 a vyšší jsou citlivé na kvalitu paliva a mohou spalovat nejvýše palivo B5 (směs 5 % biosložky a 95 % nafty). Použití směsi s vyšším podílem biosložky (např. B30 nebo B10) má negativní dopad na motor - zanesení / zalepení vstřikování, ventilů, filtru DPF atd.
Starší motory (do EU 3 vč.) jsou schopny provozu na bionaftu, podrobnosti naleznete v návodu k obsluze (kapitola “Palivo”). V ČR jsou pravidla použití bionafty ve vozech Škoda následující:
Bionafta může být použita pouze v motorech splňujících normu EU 3 a nižší (1,4 TDI PD/55 kW, 1,9 SDI/50 kW, 1,9 TDI/66 kW, 1,9 TDI PD/74 kW, 1,9 TDI/81 kW a V6 2,5 TDI/114 kW) vyrobených do konce května 2007.
Bionafta musí splňovat normy DIN E 51 606/ EN 14214.
Bionafta může být míchána s naftou (EN 590) až do B100.
Nejsou přípustná žádná aditiva (např. benzin).
Teplotní limit pro provoz na bionaftu je -10°C.
Provoz na bionaftu může snížit výkon motoru a/nebo zvýšit spotřeb paliva.
S pozdravem a přáním hezkého dne
TAK JEN NECHÁPU PROČ EUROIII ANO A EURO IV NE.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32867
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice