Stránka 1 z 2

Přetáčení turba

Napsal: 15 led 2010, 22:09
od zaja.cz
Chlapi, mám malý problémik. Mám GIV TDI PD 85 kw.
V létě jsem namontoval budík na tlak turba. Po celou dobu jsem sledoval tlak turba a byl při jízdě max. na 1.2 ve špičce i 1.3 bar. Více myslím ne. Na neutrál při tůrování na cca. 0,5 bar max. - pokud si dobře vzpomínám.

Od včerejška mi tlak lítá ve špičce až na 1,6 bar, na první dva převodové stupně dokonce na 1,9 bar.
Při protůrování na místě jde budík až na 1,0 bar. Regulace na turbu chodí bez problémů. Turbo je nedávno zakoupeno starší od Andreho z Dieselpower fora, skoro bez vůle a lopatky turbín jako nové. Auto do nouzového režimu nepadá. Únik tlaku se mi taky nezdá, nic nefučí-aspon to neslyším. VAG mi před pár dny neukázal žádné poruchy. Auto co se týká výkonu mylím jede, tak jak jelo i před tímto úkazem. Nachipováno není.
Napadá mě teda vadný ventil ovládání tlaku turba-N75, banka na turbu KO-to vyskouším zítra jestli drží tlak.
Neměl někdo z vás něco podobnýho? Nebo nějaké čidlo tlaku atd?

Napsal: 15 led 2010, 22:17
od misoVW
nalogovat

Napsal: 15 led 2010, 22:23
od CATDAVID
Třeba ti blbne ten budík?Na vyšší kvalty to tlačí kolik?

Napsal: 15 led 2010, 22:36
od Zdeněk M
CATDAVID píše:Třeba ti blbne ten budík?Na vyšší kvalty to tlačí kolik?
Nebo bude už prituhla regulace.

Napsal: 15 led 2010, 22:52
od Fantik
Překontroluj podtlakový hadičky

Napsal: 16 led 2010, 00:02
od puci
nemenil si náhodou čidlo tlaku???,

Napsal: 16 led 2010, 07:59
od cipisek32
No kdysi jsem četl , že němci testovali čipování aut myslím golf a audi . Bylo to čipování výměnou řídící jednotky a čehosi už si to přesně nepamatuji . Co mi utkvělo je to , že díky tomu čipu turba točily až o 20 000 ot/min víc. Divily se jek to , že se nerozlítnou pry asi kvalita . Tak bych to neřešil (rofl)

Napsal: 25 úno 2010, 17:41
od zaja.cz
Lidi, už jsem hotovej. Známý autoelektrikár ja ted velice zaneprázdněn a nemá čas.Takže na VAG se teď nedostanu.
Dneska poprvé poznal nouzový režim. Turbo se točí až na 1.9 bar. Tak jsem dnes zkusil výmenny zpusob. Vyměnil jsem ventil natáčení lopatek N75 za nový a nic. Pak jsem postupně vyměnil i čidlo tlaku v IC a taky nic. Podtlak. hadičky dle mé kontroly OK. Tak už nevím (wallbash) co ještě?

Napsal: 25 úno 2010, 17:49
od Tomas.cz
Ale chce to nalogovat, třeba ten budík začal špatně měřit, každopádně do vyřešení problému bych to zbytečně nedrásal.

Napsal: 25 úno 2010, 19:50
od koco
ale píše že mu to už aj spadlo do núdzového režimu, vyzerá to tak že turbo pôjde von.

Napsal: 25 úno 2010, 20:34
od Huml
tak tak, rozdělat a vyčistit, dřív než se rozdělá samo :D

Napsal: 26 úno 2010, 05:13
od zaja.cz
OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?

Napsal: 26 úno 2010, 06:44
od Pája 19
zaja.cz píše:OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?
Vyčíst chyby VAGem nebo nalogovat je rozdíl. To jestli to reguluje málo, nebo vůbec se pozná na tom logu. Z vyčtený chyby "mez plnícího tlaku nedsažena nebo překročena" se toho tolik nepozná.

Napsal: 26 úno 2010, 07:16
od Ivo
zaja.cz píše:OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?
Od polohy x po doraz cca 11 mm a ľahko.

(LOL) Aj mňa to čaká, len keď sa mi kur.. do toho nechce. Ešte sa mi ho podarí po odpojení "plechovky" vždy pekne rozhýbať. Ale vydržalo dosť 90000 km od predošlého čistenia. (crazy)

Napsal: 26 úno 2010, 20:08
od zaja.cz
Jinak podle budíku na tlak to tlačí i 1,9 a to ještě před nedávnem max 1,2 bar.