RÁD BYCH SLYŠEL VÁŠ NÁZOR NA ROZVODY.....
Moderátoři: šulda, Moderátoři
RÁD BYCH SLYŠEL VÁŠ NÁZOR NA ROZVODY.....
Koupil jsem před měsícem VW Passat B5 1.9 Tdi, 66kw, dovezené před 2 roky z Rakouska se serviskou, motor nečoudí, šlape parádně, rozvody dělány, když bylo najeto 130tis v Porsche Brno, viděl jsem doklad....auto jsem koupil, mělo 140tis, najel jsem 3 tis km a naráz začalo hodně klepat...zastavil jsem a v tom městě požádal o pomoc kluka co dělal 7 roků ve VW a teď más svoji dílnu...první si myslel, že to klepání jde nahoře od vačky či šálků...díval se na to před mýma očima to bylo ok...pak sdělali kryt na rozvodech a ejhle....rozvodový řemen byl přetrhaný, na vnější straně a měl 2/3 svojí původní šířky...rozvoďák tím, že byl tenší přeskočil o zub. Tento mechanik mi řekl, že to udělali ozubené kola u vačky a čerpadla....svým opotřebením, že auto má najeto 500tis a je tam ostrá hranka....jelikož jsem to viděl poprvé nemoh jsem soudit a tak jsem mu věřil....vyměnil kola, rozvoďák, vodní pumpu(to s tím nesouvisí), a kolo a šroub taky na klice......ujedu asi 300km a jdu za svým mechanikem...měl tam kamoše co dělá ve VW. říkal, že kola jsou v pořádku....tak říkám mrkni se na to jak mi udělali ty rozvody....a ejhle....na vačce rozvoďák vcelku v prostřed ikdyž taky trochu na vnějším okraji a u vačkového kola byl víc blíž k okraji a už bylo vidět na něm malé mikrotrhlinky.....takže můj mechanik říká....jediné co tam bylo je špatný odklon čerpadla, který se dá zpravit, aniž by se cokoliv muselo kupovat. Mechanik(né můj známý) co mi to měnil říkal, že to nejspíš ani špatným odklonem nezavinili ozubené kola na vačce a čerpadle, ale ostrá hrana kladky..ale to říkal, že neví jistě. Jaký je váš názor? ve 130tis komplet rozvody dělali v Porsche Brno a asi ten odklon udělali špatně a v tom městě kde se mi to pokazilo tento mechanik, který už měl poznat, že se jedná o špatný odklon čerpadla mi řekl, že to je těmi ozubenými koly.....on říká, že odklon čerpadla nastane velmi, ale velmi zřídka a můj mechanik, že se to vcelku stává. Rád bych slyšel váš názor na toto vše a tak mám pocit, že jsem vyhodil v servise několik tisíc, když stačilo pouze tohle........a servis ve kterém mi to dělali mi nechce uznat, to že to takhle jezdí, že je velmi těžké zjistit, že to bylo v tom odklonu.....díky za váš názor......chtěl bych prostě to dát na hlavu toho mechanika co mi to dělal když se to pokazilo, ale vykrucuje se z toho.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1521
- Registrován: 09 říj 2006, 22:00
- Bydliště: Pozdeň
hele ve vw delaj ruzny mechanici,ale nerikal bych tomu primo mechanici spíš výměnáři ale to se nedá zas tak rict pac na rychlim servisu sou machri,to jen tak mimo hlavne bych chtel rict ze mam 1z najeto 430000
a zadny opotrebeni rozvodovejch kol nepozoruju a vydel sem i par motoru napr.audi 100 2,5tdi a ty mneli prez 600000 a taky nic tak bych to taky netvrdil leda ze bys mnel zrovna pech a napinaci kladku s ostrou hrankou to by snad ten co to tam dava poznal
a zadny opotrebeni rozvodovejch kol nepozoruju a vydel sem i par motoru napr.audi 100 2,5tdi a ty mneli prez 600000 a taky nic tak bych to taky netvrdil leda ze bys mnel zrovna pech a napinaci kladku s ostrou hrankou to by snad ten co to tam dava poznal
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Když to nevidím, tak těžko hodnotit. Odklon čerpadla bylo myšleno nejspíš jako odklon kola čerpadla a ten nastane když se opotřebují ložiska v čerpadle. Potom řemen sjíždí. To ale ve 130 000km není pravděpodobné. Otázka je, byly-li použité správné díly, a byl-li řemen správně napnutý. Vůbec postup montáže je dám dost přísnými pravidly, musí se např. provádět při studeném motoru a je v praxi dokázáno, že pokud se dělá na teplém, tak nastane po určitém počtu km kolize. Zpětne toho asi moc vyřešit nepůjde, hlavní je to, jak již psal kolega že se motor nepotkal. Dobré je, když výměnu rozvodů dělá někdo, kdo to umí.
Jo prostě ten co mi dělal tu opravu podruhé (kluk který má servis, zaměstnává 5 lidí a tvrdil, že dělal 7 let ve VW), když byl ten rozvoďák 2/3nový a potrhaný mi neměl tvrdit, že jsou opotřebená kola, která nejsou pokud se na ně tak podívám a měl jednoznačně říct, je to v odklonu čerpadla a co jsem se ptal ve VW, tak mi řekli, že to roztrhání rozvoďáku neudělali ani ty kola, ale ostrá hrana kladky....dal jsem za to, že mi to znovu udělal, dal nové kola, taky kolo na klikovce se šroubem a nový rozvoďák asi 5700 a přitom stačilo udělat dobrý náklon či vyměnit držák, dát nový rozvoďák a vyšlo by to na cca 2000,- takto to musí můj známý rozdělat a pořešit ten náklon, takže zase dám prachy, ale tvrdě pudu po tom co mi to dělal v tom servise za špatnou diagnostiku problému. Já jen, aby si lidi dávali pozor na to, co jim kdo kde zpravuje a nenatáhl je.....
Nic ve zlým, ale tebe bych teda za zákazníka nechtěl, ještě nemáš odzkoušený, že je to doopravdy tím nastavením toho čerpadla a už tady křičíš jak tvrdě půjdeš po tom maníkovi, co ti to řešil poprvé. Samozdřejmě, že se ho nechci zastávat (neznám ho a ani tebe a jak řiká Origoš, to se musí vidět), ale zajímalo by mě jestli by si se mu tady veřejně omluvil, kdyby to tím nebylo. V podstatě jsem řešil podobnej problém, taky to mělo vyměněný kola a já nevím kdoví co ještě a rozvoďák se furt strouhal, tak řikám, jasný, to bude nastavením sklonu čerpadla, asi je ohlej držák a ouha, po 2000km maník přijel, že se strouhá dál, takže až ti to borec udělá a ty najedeš nějaký kiláky a bde to OK, tak pak teprve na někoho házej špínu, kdyby ti boreček naučtoval nový věci a dal ti tam třeba starý, tak neřeknu, ale podle toho co jsi napsal se ti snažil pomoct a vidíš, že i odborníci ve VW ti řekli něco jinýho, takže ono to asi tak jednoduchý nebude. Docela by mě zajímalo co děláš ty, jestli seš třeba neomylnej, ještě nic proti tobě, ale každá mince má dvě strany a tak je potřeba vždycky na věc pohlížet.
Těch možností je víc, nejčastěji je to tím ohlým držákem, týka se to hlavně motorů koncepce A3(černý víko), může to bejt i kolama, vyšmajdaným kolečkem na klice, blbě usazenou hlavou (hlavně motory bez kolíků nebo jen s jedním kolíkem). Jednou se mi dokonce stalo, že jsem udělal rozvody na Octě a asi za 6000km borec přijel a rozvoďák na hadry, kladky byly samozdřejmě nový a jinou závadu na rozvodech jsem nenašel, tak jsem dal znova novej rozvoďák (podotýkám, že tentokrát jsem zkusil zesílenej) a vše OK, sám nevím přesně čím to bylo, jestli byl ten rozvoďák vadnej nebo ne se už asi nedozvím, ale rozhodně by mě nasralo kdyby jel borec někam jinam a tam o mě vykládal kdesi cosi, já se svou práci snažím odvést prostě jak nejlíp umím, ale víme jak to je někdy by si člověk mohl prst v prd...li zlomit a nic s tím nemůže udělat. Někdy prostě člověk zvolí nějakej postup a jak na sviňu je to až ta poslední věc na kterou myslíš.
Huml píše:Nic ve zlým, ale tebe bych teda za zákazníka nechtěl, ještě nemáš odzkoušený, že je to doopravdy tím nastavením toho čerpadla a už tady křičíš jak tvrdě půjdeš po tom maníkovi, co ti to řešil poprvé. Samozdřejmě, že se ho nechci zastávat (neznám ho a ani tebe a jak řiká Origoš, to se musí vidět), ale zajímalo by mě jestli by si se mu tady veřejně omluvil, kdyby to tím nebylo. V podstatě jsem řešil podobnej problém, taky to mělo vyměněný kola a já nevím kdoví co ještě a rozvoďák se furt strouhal, tak řikám, jasný, to bude nastavením sklonu čerpadla, asi je ohlej držák a ouha, po 2000km maník přijel, že se strouhá dál, takže až ti to borec udělá a ty najedeš nějaký kiláky a bde to OK, tak pak teprve na někoho házej špínu, kdyby ti boreček naučtoval nový věci a dal ti tam třeba starý, tak neřeknu, ale podle toho co jsi napsal se ti snažil pomoct a vidíš, že i odborníci ve VW ti řekli něco jinýho, takže ono to asi tak jednoduchý nebude. Docela by mě zajímalo co děláš ty, jestli seš třeba neomylnej, ještě nic proti tobě, ale každá mince má dvě strany a tak je potřeba vždycky na věc pohlížet.
Sám by som to lepšie nenapísal presne to vystihuje moje pocity. Automechaničina neni Exaktná veda. A výmena dielov je tiež forma liečenia

Ešte, že existujú benzíny ináč by boli mechanici bez roboty
preto mám 911 Turbo
:DD


Přesně tak,holt pro dobrotu na žebrotu. Ideální je,když to auto řeší jeden servis, nejlépe jeden dobrý mechanik. Naštěstí podobných vychcanů není moc,většina lidí má trochu soudnosti a pochopení.Huml píše:Nic ve zlým, ale tebe bych teda za zákazníka nechtěl, ještě nemáš odzkoušený, že je to doopravdy tím nastavením toho čerpadla a už tady křičíš jak tvrdě půjdeš po tom maníkovi, co ti to řešil poprvé. Samozdřejmě, že se ho nechci zastávat (neznám ho a ani tebe a jak řiká Origoš, to se musí vidět), ale zajímalo by mě jestli by si se mu tady veřejně omluvil, kdyby to tím nebylo. V podstatě jsem řešil podobnej problém, taky to mělo vyměněný kola a já nevím kdoví co ještě a rozvoďák se furt strouhal, tak řikám, jasný, to bude nastavením sklonu čerpadla, asi je ohlej držák a ouha, po 2000km maník přijel, že se strouhá dál, takže až ti to borec udělá a ty najedeš nějaký kiláky a bde to OK, tak pak teprve na někoho házej špínu, kdyby ti boreček naučtoval nový věci a dal ti tam třeba starý, tak neřeknu, ale podle toho co jsi napsal se ti snažil pomoct a vidíš, že i odborníci ve VW ti řekli něco jinýho, takže ono to asi tak jednoduchý nebude. Docela by mě zajímalo co děláš ty, jestli seš třeba neomylnej, ještě nic proti tobě, ale každá mince má dvě strany a tak je potřeba vždycky na věc pohlížet.

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Teď mám pocit, že tady jsou samí mechanici co se snaží je a sebe tak nějak hájit, mám taky soudnost, otevřel jsem tenhle topic, abych se zeptal na váš názor a taky se ptal osobně s ukázkou kol a vysvětlením problému ve dvou značkových servisech Volkswagen, Araver a Samohýl...v obou mi řekli, že ozubené kola jsou naprosto v pořádku, že neviděli, že by je někdy měnili a že rozvoďák jde zase do strany vnější vinou špatného náklonu čerpadla...takže zase rozdělat, narovnat a dát zpátky....a pak se uvidí. ale potvrdilo mi to víc lidí mechaniků. Ještě vám to řeknu takhle....pokud bych byl naprostý debil a dal na vše co mi řekli v tomhle servise tak měním nové kola 6000tis, nová kladková sada 4000,- a taky navrhoval šálky myslím což je 500 kč x 8ks....takže bych ve výsledku zaplatil nějakých 15tis s prácí a bylo by to uplně tam kde je.....přitom každý říkal na co měnit šálky, když jsou dobrý. to jak kdybych měl měnit turbo za nové, pokud ještě to staré valí, jen aby bylo novější...tak mi to přijde. A co se týká mě....určitě umím přiznat svou chybu, dokážu se omluvit, ale pokud zjistím, že někdo neudělal práci tak jak měl a jak by se slušelo, tak po něm tvrdě pudu. Jinak pracuju jako záchranář 5 let, jezdím se sanitkou, mám Vyšší zdravotní školu a nemůžu si dovolit sebevětší chybu, nevědění či zaváhání.....to jen pro MirkaX, když se ptal co vlastně jsem.
za tím Volkswagen nemá být čárka....aby na mě někdo nehodil, že neumím počítat...
) prostě dva značkové servisy Volkswagenu jmenující se Araver a Samohýl.
jinak ten rozvoďák se po 500km zase začíná strouhat a jde na ozubeném kole čerpadlovém víc do strany než třeba na vačkovém....a dělá to ostrá hrana kladky.

