Stránka 1 z 3

vypouštění oleje, TDI

Napsal: 23 říj 2006, 13:45
od Atomig tdi
Zdravim, chtěl bych se zeptat jestli se může olej vypustit klasicky výpustným šroubem na vaně motoru? Někde jsem slyšel že u TDI se musí vysát. Tak nevím :roll:

Re: vypouštění oleje, TDI

Napsal: 23 říj 2006, 14:27
od phobos
Atomig tdi píše:Zdravim, chtěl bych se zeptat jestli se může olej vypustit klasicky výpustným šroubem na vaně motoru? Někde jsem slyšel že u TDI se musí vysát. Tak nevím :roll:
myslis ze ten sroub je tam jen na paradu

Napsal: 23 říj 2006, 14:57
od Atomig tdi
je mi vceklu jasné že ten šroub tam není jen tak pro parádu, proto se ptám. Někde jsem četl, že u TDI je hliníková vana i šroub a že by se to mělo vysát (?).

Napsal: 23 říj 2006, 15:37
od carlos01
Klidně ho vypusť, pak je lepší dát novou podložku pod výpustný šroub.

Napsal: 23 říj 2006, 18:06
od Csala
Ak by si mal moznost to vysat, je to lepsie, pretoze z vane vsetok olej nevytecie. Ale my to bezne z vane vypustame, a tak to bezne robi vacsina servisov.

Napsal: 23 říj 2006, 18:55
od Tomas.cz
Nic proti, ale myslíš, že vysáním ho vycucneš všechen?

Napsal: 23 říj 2006, 19:14
od Atomig tdi
to jsem potřeboval vědět. Přišlo mi divné že by se olej nemohl vypoštět šroubem k tomu určeným, ale radši se zeptám než abych něco ...

Napsal: 23 říj 2006, 20:40
od phobos
vysavaj to v servisech protoze jsou liny a kdyz to vypoustis spodem bejvas i zasranej a je to trochu pracnejsi. Nevim jak na slovensku ale me z TDIcka vytece vsechen olej z vany staci se podivat na ten sroub a pouzit to kulaty co ma na krku

Napsal: 24 říj 2006, 08:03
od Tomas.cz
Co jsem u TDi viděl vany tak mají ještě prolis aby ho vyteklo co nejvíc.
Já obvykle dělám, že z pilnosti až olej kape tak naleju cca 3 deci novýho a nechám ho jen protéci motorem.
Tom

Napsal: 24 říj 2006, 08:33
od kartmen
Já mám nájezdy, tak to tam vždycky šťouchnu předkem a už se točí! Kámoš řikal, že u nich ve firmě budou pořizovat ten výcuc, tak třeba příště zkusím i to. ;)

Napsal: 24 říj 2006, 09:11
od origoš
Odsávání má obrovskou výhodu: není risiko, že se strhne závit na vaně. Dost často se stane, že to někdo má načaté a tak si dá vyměnit olej a pak se starej. Bude tvrdit, že to měl v naprostém požádku a starej se. Minimálně jednou za měsíc vyrábím abnormální zátku, protoře někdo z kolegů má tenhle problém.

Napsal: 24 říj 2006, 13:19
od nodisco
Tak presne tohle se stalo me. Kdyz jsem to chtel uz zavrit tak mi bylo uz divny ze se ten sroub toci nejak moc dlouho a bylo to musel jsem sundat celou vanu schanet nekoho kdo mi udela novej zavit na vane a bude k tomu mit i ten sroub.... vymena oleje asi 6hodin starosti takze vazne parada

Napsal: 24 říj 2006, 20:23
od mekanik
V 99 procentech si myslim, ze normanlne spodem. U hlinikovych van hlavne utahovat vypustak momentem 30 Nm, jinak po par vymenach strzeni zavitu. Kdyztak se delaji origo zavitove vlozky.

Napsal: 24 říj 2006, 20:32
od origoš
Po pár výměnách stržení závitu hrozí tak jako tak, protože 1,5mm stoupání do hliníku mohl vymyslet jenom ignorant. Stačí, že se na konec závitu, který vyčnívá do vany nachytá bordel a při povolování se závit strhne. Já tam vyřežu závit s větším stoupáním (2,5) a udělám zátku s kuželovým závitem a je po problému.

Napsal: 24 říj 2006, 22:11
od zdenace
Výrobu nové zátky taky znám a taky důležity je to nervat jako p.....