Stránka 1 z 2
Geometrie 3B5 PASSAT 1999 V6 TDI
Napsal: 19 úno 2010, 10:33
od pustek
Ahoj, měnil jsem sadu ramen a táhlo řízení, pak jsem zajel na geometrii laserovou tady u nás je nový servis a týpci vypadali jako by to dělali poprvé.
Nevěděli co za passata tam mají vybrat, byli tam 4 druhy. Nakonec tam dali ten (1BA/1BC/1BP)
Po tomto „seřízení“ mi to táhne doprava.
Takže přikládám protokol, myslím si že je to trošku špatně seřízené…
-06
-24 přitom tolerance je 10…
Nevíte jestli vůbec vybrali správný model?
Určitě tam jedu dnes ať mi to udělají znovu… ?
http://www.vw-club.cz/download/file.php?id=366116
Napsal: 19 úno 2010, 10:39
od Marek77
Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.
U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
Napsal: 19 úno 2010, 10:47
od pustek
Marek77 píše:Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.
U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
no to se bojim taky
nemáte někdo zkušenost jak to má být správně?
Napsal: 19 úno 2010, 12:38
od pustek
Marek77 píše:Především nechápu, proč neměřili záklon (závlek) a hlavně sbíhavost je moc velká.
U vozů s víceprvkovým zavěšením se používají malinko jiné metody měření a seřizování, takže se moc bojím, že to neuměli a tudíž to možná bude blbě.
sbíhavost je 0.10 0.10 to je moc?
Napsal: 19 úno 2010, 13:31
od patrik.kloucek
velka zbihavost?

podle protokolu je v toleranci a na obou kolech stejna.
Jina vec je jestli je nastaveny spravny auto...
ja mam hodnoty sbihavosti 1,1-3.2mm
to ze ti to tahne doprva muze byt zpusobeno sjetou gumou.Prohod levou za pravou a pokud to potahne naopak je to jasny

Napsal: 19 úno 2010, 14:30
od pustek
patrik.kloucek píše:velka zbihavost?

podle protokolu je v toleranci a na obou kolech stejna.
Jina vec je jestli je nastaveny spravny auto...
ja mam hodnoty sbihavosti 1,1-3.2mm
to ze ti to tahne doprva muze byt zpusobeno sjetou gumou.Prohod levou za pravou a pokud to potahne naopak je to jasny

mi tam vybrali tento:
(1BA/1BC/1BP)
jeste tam byli dalsi 3 VW PASAT variant
nejake
3BG
3BM... uz nevim, ani nevedeli co co znamena.
Nevite to nekdo?
Napsal: 19 úno 2010, 16:03
od dawe2706
V kufru máš nalepenej bílej papír a tam jsou samý kody (G33,1BA,1BB atd) mi to vždycky na geometrii hledali podle roku výroby a podle tech kodů.Mrkni tam a pokud tam budeš mít 1BA/1BC/1BP,tak to nastavili dobře.Pokud tam nebudeš mít ani jeden z nich,je to blbě.Jiný nastavení je i na 4x4.
Ta sbíhavost byla na pravím kole veliká,ale podle konečných hodnot je levý i pravý kolo stejně.
Spíš si myslím,teda pokud nebyli blbí a nezapomněli vytáhnout kolík z točen (potom to pruží na gumě a naměřené hodnoty jsou zkreslené),že to bude pneumatikou.Přehodit mezi sebou a auto potáhne na druhou stranu.
Napsal: 19 úno 2010, 17:32
od majkl1
Táhnutí do strany nezpůsobuje geometrie, ale rozdílný odpor v levé a pravé straně. Příčin může být mnoho (zborcená kostra pneu, špatný tlak, přibržďující brzda, vyjímečně i špatný posilovač řízení).
Napsal: 19 úno 2010, 18:13
od Jarda563
prohod kola bude to tim,kdyz ne nechal bych si to zmerit.Jinak ty passaty maj hodnoty skoro stejny .
Lisi se tam jen pokud je to 4kola u ktery jde stelovat i zadek tam chyba nebude.
Napsal: 19 úno 2010, 20:15
od patrik.kloucek
u 4koly jsou hodnoty sbihavosti co jsem psal vyse...odklony jsou stejny...
Napsal: 19 úno 2010, 20:25
od majkl1
Odklon na předku na passatu neovlivníš. Pouze sbíhavost a nic jinýho. A je jedno zda předokolka či čtyřkolka.
Napsal: 19 úno 2010, 21:15
od dawe2706
majkl1 píše:Táhnutí do strany nezpůsobuje geometrie, ale rozdílný odpor v levé a pravé straně. Příčin může být mnoho (zborcená kostra pneu, špatný tlak, přibržďující brzda, vyjímečně i špatný posilovač řízení).
Když je na levím kole rozbíhavost přiklad -0,5 a na pravím třeba nula,tak auto potáhne do leva.Vliv to má,ale v "našem" případě to bude něčím jiným,když má hodnoty na obouch kolech stejný.
Napsal: 19 úno 2010, 21:22
od majkl1
Ale prdlačku. Když bude na jednom kole větší sbíhavost jak na druhým, tak jediný co se změní, bude natočení volantu při přímé jízdě (plus opotřebení pneu a horší jízdní vlastnosti). Ale rozhodně to nepotáhne do strany.

Napsal: 19 úno 2010, 21:26
od patrik.kloucek
majkl1 píše:Odklon na předku na passatu neovlivníš. Pouze sbíhavost a nic jinýho. A je jedno zda předokolka či čtyřkolka.
tak to nemas pravdu...odklony jdou udelat jak v predu tak vzadu.Sam jsem je delal.

Napsal: 20 úno 2010, 07:41
od majkl1
No to by mě zajímalo jak je vpředu děláš?
