Samovolné vytočení motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Samovolné vytočení motoru

Příspěvek od tomanek »

Ahoj kluci,velice vás prosím o radu. Mám Golf IV. Variant 1,9TDI 66Kw. Auto mám už přes rok a jsem spokojený. Až na to co se mi stalo v tento pátek. Při předjíždění kamionu, se mi začal sám od sebe vytáčet motor.Ubral jsem plyn,ale motor šel do otáček sám od sebe. Lehce jsem vyšlápl spojku a otáčky vyletěly skoro do červenýho pole,tak jsem ho vypl klíčkem a zajel ke krajnici. Asi po pěti minutách až sem se uklidnil jsem motor nastartoval,chytil ihned,ale z výfuku vyletěl hrozný dým. Za chvilku se motor srovnal a jel jsem dál. Motor už sem točil do 2tis. Při tom předjíždění jsem měl asi něco přes 3tis/min. Jel jsem s rodinou a plným kufrem věcí a plnou nádrží. Celkem mě to vylekalo. Nikdy se mi podobná věc nestala. Nevíte co to mohlo způsobit? Moc díky za radu a omlouvám se že otravuju.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

hrkl ti asi olej z cooleru do motoru a spaloval se, máš štěstí, že ho bylo asi málo, protože, normálně vyletí ojnice, jakou máš normálně spotřebu oleje? možná je trošku vyšší, ale největší problém je, že lidi to netočí, ty motory, každej s tím jen brumlá a olej zůstává v cooleru, pak je jednou potřeba předjet náklaďák a už je to
tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomanek »

Dík za odpověď. Za asi 15tis km necelý litr oleje. Je fakt že motor moc netočím. Málokdy nad 2000, většinou ani to ne. Jezdím spíš po městě,ale tohle mě dost vylekalo. Motor dělal hroznej kravál. Jak s tím mám jezdit aby se to už nestalo? Dík.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no to je tím, že to netočíš, jestli nejdeš přes 2000ot. nemáš roztočený ani turbo, doporučuji vytáhnout cooler, vylít z něj olej, uvidíš kolik ho tam ještě bude a začít to vytáčet, ten motor může jet za málo, i když má 2500ot.
tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomanek »

Moc dík za radu. Celkem se mi ulevilo že je to tady tím. Já už myslel že mě čeká generálka motoru. Tohle je můj první TDI,takže je vlastně ostuda že sním ještě po roce neumím jezdit.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

zkusil bych vylít ten cooler nebo aspoň oddělat tu spodní hadici a pomocí stříkačky a hadičky ho odsát, pár motorů co spolkly olej jsem dělal a vždycky vylítla ojnice ven, takže buď rád, že ten tvůj to přežil
Cupra.TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 165
Registrován: 27 pro 2009, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Cupra.TDI »

tomanek píše:Moc dík za radu. Celkem se mi ulevilo že je to tady tím. Já už myslel že mě čeká generálka motoru. Tohle je můj první TDI,takže je vlastně ostuda že sním ještě po roce neumím jezdit.
tohle by se ti mohlo hodit... ;)

http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/motorTDI.htm
tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomanek »

Kluci Huml a Cupra TDI díky moc. To mě to autíčko má asi rádo,že po tomhle ještě jede. Snažím se o vše včas starat,oleje,filtry...,ale tohle by mě nenapadlo. S tím coolerem to asi sám nezvládnu,ale musím to teda nechat co nejdřív vylít ven. Asi začnu uvažovat o SDI.
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Az se ti to stane priste, nevyhazuj kvalt a chcipni to pres brzdu,jinak poznas streva sveho motoru, jak uz bylo naznaceno predrecniky :-)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

tomanek píše:Asi začnu uvažovat o SDI.
Neblázni ;) (noteeth)

Prostě s tím jezdi úplně normálně, když je motor teplej tak pro něj otáčky nejsou vůbec žádnej problém ba naopak.
tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomanek »

Právě jsem si přečetl ten článek o jízdě s TDI a hodně věcí musím změnit. Předtím jsem měl Golfa II a potom III,ale oba v benzínu. Ta jízda s TDI je ůplně někde jinde,motor táhne už od volnoběhu a spotřeba je taky paráda,ale stačí když to dostane do ruk někdo jako já a.....
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Na STK ti to vytočí až do červenýho a nikoho se na nic neptaj. Snad jen jediná blbá otázka občas před tou sviňárnou padne: ".. a rozvody máte udělaný pane?"
Když mě to dělali prvně, měl jsem cukání toho technika vytáhnou za držku z auta, jak mě to bolelo.

Takže to chce pravidelně dát na dvojku nebo trojku plný plyn, pěkně někam přes 4.000 otáček a kochat se oblakem sazí, které létají z výfuku.
Jestli to neděláš, tak začni opatrněji, aby motor neutrpěl šok.
Nebo dálnice. Alespoň hodinku přes 3.000 otáček udělá s motorem taky učiněný zázrak.
Chce mu to prostě občas dát pořádně za uši, vůbec mu to neuškodí.
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?
Cupra.TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 165
Registrován: 27 pro 2009, 11:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Cupra.TDI »

misoVW píše:citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?
to s tím tlakem taky moc nechápu, já třeba ted v těch mrazech to nechám aspoň půl minuty na ten volnoběh běžet než vyjedu, a těch 300Nm je nejspíš podle typu jak tam píše...:-) třeba tím myslel pd 130 ale zatím jsem nikde neviděl návod jak by se s tím mělo správně jezdit za studena...:-)
tomanek
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 21 úno 2010, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od tomanek »

Richi taky dik za rady, začnu to dělat,ale na to STK asi nervy mít nebudu. Za chvili jedu s Golfikem na vyčištění toho inercooleru,tak jsem zvědavej kolik tam toho oleje bude :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“