Samovolné vytočení motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Samovolné vytočení motoru
Ahoj kluci,velice vás prosím o radu. Mám Golf IV. Variant 1,9TDI 66Kw. Auto mám už přes rok a jsem spokojený. Až na to co se mi stalo v tento pátek. Při předjíždění kamionu, se mi začal sám od sebe vytáčet motor.Ubral jsem plyn,ale motor šel do otáček sám od sebe. Lehce jsem vyšlápl spojku a otáčky vyletěly skoro do červenýho pole,tak jsem ho vypl klíčkem a zajel ke krajnici. Asi po pěti minutách až sem se uklidnil jsem motor nastartoval,chytil ihned,ale z výfuku vyletěl hrozný dým. Za chvilku se motor srovnal a jel jsem dál. Motor už sem točil do 2tis. Při tom předjíždění jsem měl asi něco přes 3tis/min. Jel jsem s rodinou a plným kufrem věcí a plnou nádrží. Celkem mě to vylekalo. Nikdy se mi podobná věc nestala. Nevíte co to mohlo způsobit? Moc díky za radu a omlouvám se že otravuju.
hrkl ti asi olej z cooleru do motoru a spaloval se, máš štěstí, že ho bylo asi málo, protože, normálně vyletí ojnice, jakou máš normálně spotřebu oleje? možná je trošku vyšší, ale největší problém je, že lidi to netočí, ty motory, každej s tím jen brumlá a olej zůstává v cooleru, pak je jednou potřeba předjet náklaďák a už je to
tohle by se ti mohlo hodit...tomanek píše:Moc dík za radu. Celkem se mi ulevilo že je to tady tím. Já už myslel že mě čeká generálka motoru. Tohle je můj první TDI,takže je vlastně ostuda že sním ještě po roce neumím jezdit.
http://www.skodaoctavia.cz/motornavody/motorTDI.htm
Na STK ti to vytočí až do červenýho a nikoho se na nic neptaj. Snad jen jediná blbá otázka občas před tou sviňárnou padne: ".. a rozvody máte udělaný pane?"
Když mě to dělali prvně, měl jsem cukání toho technika vytáhnou za držku z auta, jak mě to bolelo.
Takže to chce pravidelně dát na dvojku nebo trojku plný plyn, pěkně někam přes 4.000 otáček a kochat se oblakem sazí, které létají z výfuku.
Jestli to neděláš, tak začni opatrněji, aby motor neutrpěl šok.
Nebo dálnice. Alespoň hodinku přes 3.000 otáček udělá s motorem taky učiněný zázrak.
Chce mu to prostě občas dát pořádně za uši, vůbec mu to neuškodí.
Když mě to dělali prvně, měl jsem cukání toho technika vytáhnou za držku z auta, jak mě to bolelo.
Takže to chce pravidelně dát na dvojku nebo trojku plný plyn, pěkně někam přes 4.000 otáček a kochat se oblakem sazí, které létají z výfuku.
Jestli to neděláš, tak začni opatrněji, aby motor neutrpěl šok.
Nebo dálnice. Alespoň hodinku přes 3.000 otáček udělá s motorem taky učiněný zázrak.
Chce mu to prostě občas dát pořádně za uši, vůbec mu to neuškodí.
-
misoVW
- Aktivista
- Příspěvky: 8061
- Registrován: 24 říj 2007, 08:51
- Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN
citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?
to s tím tlakem taky moc nechápu, já třeba ted v těch mrazech to nechám aspoň půl minuty na ten volnoběh běžet než vyjedu, a těch 300Nm je nejspíš podle typu jak tam píše...misoVW píše:citujem z toho odkazu: ´´nízký tlak oleje způsobuje nedostatečné mazání vačky, obzvláště citelné je to při studeném oleji´´ neviem ako je to myslene, v skutocnosti je tlak oleja za studena ovela vyssi ako za tepla.
A este zabudli pripisat ze otacky a zataz motora pod 2000ot skodia dvojhmote, dalsia vec od kedy ma 81kW motor 300Nm?