Pekelný alternátor
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Pekelný alternátor
Tak se nám dneska za jízdy něco rozsypalo...
Cítím, cítím pálící se bužírku...zastavím a otevřu motor....a co nevidím...dým od altíku...nějaký drát na něm leží a tomu drátu se taví bužírka. Nutno podotknout, že ten drát nezkratoval. Akorát alternátor byl žhavý jak peklo samo. Pak už s tím nikdo nehnul. Ani startér. (2 baterky paralelně zapojené nabízí kapacitu 120 Ah a byly aktuálně na 12,3V)
Nakonec jsme to odtáhli.
Po rozboru příznaků s elektrotechnikem jsem usoudil, že by mohlo být nějaké ložisko na altíku v háji, a to protože se s tím nedá hnout ani se sundaným pomocným klínovým řemenem bez zaplého zapalování (jinak by připadalo v úvahu vinutí). Podotýkám, že se to podělalo zcela samovolně během jízdy. Je to 90ka Bosch, origoš pro Feldu 1.9D.
Pokud máte ještě nějaké nápady na příčinu závady, budu vděčný. Díky =)
Cítím, cítím pálící se bužírku...zastavím a otevřu motor....a co nevidím...dým od altíku...nějaký drát na něm leží a tomu drátu se taví bužírka. Nutno podotknout, že ten drát nezkratoval. Akorát alternátor byl žhavý jak peklo samo. Pak už s tím nikdo nehnul. Ani startér. (2 baterky paralelně zapojené nabízí kapacitu 120 Ah a byly aktuálně na 12,3V)
Nakonec jsme to odtáhli.
Po rozboru příznaků s elektrotechnikem jsem usoudil, že by mohlo být nějaké ložisko na altíku v háji, a to protože se s tím nedá hnout ani se sundaným pomocným klínovým řemenem bez zaplého zapalování (jinak by připadalo v úvahu vinutí). Podotýkám, že se to podělalo zcela samovolně během jízdy. Je to 90ka Bosch, origoš pro Feldu 1.9D.
Pokud máte ještě nějaké nápady na příčinu závady, budu vděčný. Díky =)
Je to fakt až tak běžné?DOLPH píše:jak říkáš...zadřené ložisko-běžná věc...

Tak to čumím

Ano, moje zkušenosti jsou někde kolem 10° (nikoliv na bodu mrazu), ale holt mě to překvapí, když to začne dělat takové psí kusy...
To co však na Feliciích obdivuju je jejich schopnost regenerace

Všecko podstatné je levné, běžně k sehnání a výměna či oprava velmi jednoduchá. Holt...perfektní auto na naučení =)
Díky moc

altík...
Mohlo to dělat anarchii s čidlem otáček? On totiž otáčkoměr fungoval podle nálady a deska byla v cajku... Viz. téma: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=416563
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 lis 2009, 07:00
- Bydliště: Brno
1,3 má magneton ne Bosch,je to úplně jiný alternátor.Pokud se ten Bosch zastavil asi toho na něm moc neopravíš,škody budou velké a oprava drahá,tuším že magneton dělá náhradu tohoto alternátoruOťasTDi píše:To samé jsem před měsícem řešil na felicii 1,3.jenže jsem uplně náhodou od kámoše sehnal altík po repasi za 500kč.no nekupte to......Výměna tak 15 minut.ale pro jistotu jsem vyměnil i řemen

magneton náhrada
Díval jsem se na katalog magnetonu. Zatímco ve svém katalogu mají pro 1.9D a 1.9D Pickup stejné altíky s jinými výrobními čísly, na následujícím webu se píše, že pickup má 90ku a osobák 70ku. Co je na tom pravdy?
web: http://www.kvautosprint.cz/magneton-alternatory.htm
web: http://www.kvautosprint.cz/magneton-alternatory.htm
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 143
- Registrován: 17 lis 2009, 07:00
- Bydliště: Brno
Re: magneton náhrada
i osobák má 90A,70A má 1,3m.snapka píše:Díval jsem se na katalog magnetonu. Zatímco ve svém katalogu mají pro 1.9D a 1.9D Pickup stejné altíky s jinými výrobními čísly, na následujícím webu se píše, že pickup má 90ku a osobák 70ku. Co je na tom pravdy?
web: http://www.kvautosprint.cz/magneton-alternatory.htm
Doplnění infa
Takže magneton měl na webu chybu. Prodávají náhradové verze za Bosch o max. proudech 70 a 90A. Chyba bude opravena.