Pekelný alternátor

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Pekelný alternátor

Příspěvek od m.snapka »

Tak se nám dneska za jízdy něco rozsypalo...
Cítím, cítím pálící se bužírku...zastavím a otevřu motor....a co nevidím...dým od altíku...nějaký drát na něm leží a tomu drátu se taví bužírka. Nutno podotknout, že ten drát nezkratoval. Akorát alternátor byl žhavý jak peklo samo. Pak už s tím nikdo nehnul. Ani startér. (2 baterky paralelně zapojené nabízí kapacitu 120 Ah a byly aktuálně na 12,3V)
Nakonec jsme to odtáhli.
Po rozboru příznaků s elektrotechnikem jsem usoudil, že by mohlo být nějaké ložisko na altíku v háji, a to protože se s tím nedá hnout ani se sundaným pomocným klínovým řemenem bez zaplého zapalování (jinak by připadalo v úvahu vinutí). Podotýkám, že se to podělalo zcela samovolně během jízdy. Je to 90ka Bosch, origoš pro Feldu 1.9D.
Pokud máte ještě nějaké nápady na příčinu závady, budu vděčný. Díky =)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

jak říkáš...zadřené ložisko-běžná věc...
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od m.snapka »

DOLPH píše:jak říkáš...zadřené ložisko-běžná věc...
Je to fakt až tak běžné? :-D

Tak to čumím :-D

Ano, moje zkušenosti jsou někde kolem 10° (nikoliv na bodu mrazu), ale holt mě to překvapí, když to začne dělat takové psí kusy...

To co však na Feliciích obdivuju je jejich schopnost regenerace :-D
Všecko podstatné je levné, běžně k sehnání a výměna či oprava velmi jednoduchá. Holt...perfektní auto na naučení =)

Díky moc :)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

né,že by se zadíralo na každém autě,ale když už se zastaví altík,bývá to často ložisko,nebo prasklý obal altíku..
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Příspěvek od m.snapka »

DOLPH píše:né,že by se zadíralo na každém autě,ale když už se zastaví altík,bývá to často ložisko,nebo prasklý obal altíku..
OK, zítra ho vytáhnu a dostane repasi, malej milej =)

Dík za psychickou vzpruhu /přebytečnou čtyřku fakt nemám/ ;-)
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

na radování zatím času dost....může to být cokoli...zítra budeš vědět víc.
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

altík...

Příspěvek od m.snapka »

Mohlo to dělat anarchii s čidlem otáček? On totiž otáčkoměr fungoval podle nálady a deska byla v cajku... Viz. téma: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=416563
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4939
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

To samé jsem před měsícem řešil na felicii 1,3.jenže jsem uplně náhodou od kámoše sehnal altík po repasi za 500kč.no nekupte to......Výměna tak 15 minut.ale pro jistotu jsem vyměnil i řemen
Petr Kašpar
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 17 lis 2009, 07:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petr Kašpar »

OťasTDi píše:To samé jsem před měsícem řešil na felicii 1,3.jenže jsem uplně náhodou od kámoše sehnal altík po repasi za 500kč.no nekupte to......Výměna tak 15 minut.ale pro jistotu jsem vyměnil i řemen
1,3 má magneton ne Bosch,je to úplně jiný alternátor.Pokud se ten Bosch zastavil asi toho na něm moc neopravíš,škody budou velké a oprava drahá,tuším že magneton dělá náhradu tohoto alternátoru ;)
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

na vrakaci maj zanovni za litr, nejakej repas se snad ani nevyplati. Kdyz clovek spocita uhliky,loziska popripade volnobezka.. :)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

magneton náhrada

Příspěvek od m.snapka »

Díval jsem se na katalog magnetonu. Zatímco ve svém katalogu mají pro 1.9D a 1.9D Pickup stejné altíky s jinými výrobními čísly, na následujícím webu se píše, že pickup má 90ku a osobák 70ku. Co je na tom pravdy?

web: http://www.kvautosprint.cz/magneton-alternatory.htm
Petr Kašpar
Přispěvovatel
Příspěvky: 143
Registrován: 17 lis 2009, 07:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Re: magneton náhrada

Příspěvek od Petr Kašpar »

m.snapka píše:Díval jsem se na katalog magnetonu. Zatímco ve svém katalogu mají pro 1.9D a 1.9D Pickup stejné altíky s jinými výrobními čísly, na následujícím webu se píše, že pickup má 90ku a osobák 70ku. Co je na tom pravdy?

web: http://www.kvautosprint.cz/magneton-alternatory.htm
i osobák má 90A,70A má 1,3
m.snapka
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 25 úno 2010, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Opava

Doplnění infa

Příspěvek od m.snapka »

Takže magneton měl na webu chybu. Prodávají náhradové verze za Bosch o max. proudech 70 a 90A. Chyba bude opravena.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“