kotouče 288mm vs.280mm

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

kotouče 288mm vs.280mm

Příspěvek od Radim205D »

Pánové, nezkoušel už někdo z vás z důvodů neustáleho kroucení kotoučů na 01 použít po obvodu stočené 288mm kotouče ? Vím, že jsou o 2mm plytší a 3mm silnější, což při použití přebroušených desek o 1.5mm by nemusel být problém. O1 mám jen na lítačku po městě a nechce se mě řešit kompletní přestavba těhlic a brzdičů.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

možná by to šlo...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Taky si myslím, že by to mohlo jít. O těch 288mm kotoučích jsem nikde neslyšel, že by se kroutily tak jako ty 280mm.
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

No, to by mě taky zajímalo, těch 1,5mm na děstičkách bych kvuli tomu taky zbrousil klidně, pokud by to bylo bytelnější. Má někdo zkušenost?
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1307
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

ale to nejni vůbec špatnej nápad
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

co jsem tak koukal, tak brzdná plocha po utočení bude stačit, ta 288 jí má dokonce víc k náboji jak ta 280. Jedinej problém je, že u tý 288 je kotouč asi o 2mm nižší, tudíž bude kotouč víc ven, jedině, že by na středu bylo víc masa zevnitř, bylo to zabalený, tak to nevim přesně. Ale třeba by ty 2 mm ten třemen snes povyjet ven. Vážně to nidko nezkoušel?
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Třmen je plovoucí a držák desek nemá drážku pro kotouč, takže mě nenapadá nic co by tomu mohlo jinak vadit. Zkusím příští týden na prodejně poměřit nové desky, jestli se tam vejdou po zatlačení pístku aniž bych je musel zbrousit na síle.
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Musism kuknut ako sadne dosticka do prasiatka. Hned zistim a dam vediet.
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Obrázek

Obrázek
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Nie nepojde to. 288mm dosticky su uplne ine (maju ine vedenie). Jedi ak tak pouzit dosticky 280mm ;)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Jeee.. (LOL) to už víme dlouho, to je jasný, já se těšil, že se dozvím jestli se vejdou do třmenu origo desky 280mm a zbude více jak 25mm mezera pro kotouč 288mm
mirda15
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 18 říj 2009, 17:11
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od mirda15 »

Blbá poznámka, co takhle zkusit kvalitnější kotouče....jezdim furt kudlu, a ještě jsem s kroucením chlazených kotoučů neměl problém...ted mam skoro 65 000 km na nich, jsou to klepačky na výměnu, ale nic nevibruje (LOL)
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

A co to znamená kvalitnější kotouče ?

Třeba takový TDIfun než přešel na velké brzdy, tak zhuntoval 2 sady nových kotoučů a žádné "nounejmy" z kelly to nebyly..
Je pravda , že nejel pomalu (noteeth)
A to měl nápravu v TOP stavu a takových lidí je víc..

Nevím, prostě furt se to řeší a je plno těch, kterým se ty kotouče pokroutily a plno těch, co spokojeně jezdí bez problémů.

Nevšiml jsem si, že by se tento problém tolik řešil u GIV, A3 a jiných modelů koncernu.
Radim205D
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Registrován: 19 kvě 2006, 06:36
Odpovědi: 0
Bydliště: Havířov

Příspěvek od Radim205D »

Pokud mi dá někdo za kvalitu dodaných kotoučů hlavu na špalek, tak nebudu tohle řešit.

;)

Nechci směřovat tuto diskuzi k spekulování co je příčinou problému kroucení kotoučů ale vyřešení jednoduchou úpravou popsanou na začátku.
mirda15
Přispěvovatel
Příspěvky: 299
Registrován: 18 říj 2009, 17:11
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen

Příspěvek od mirda15 »

To nebyl záměr mýho příspěvku...jen jsem napsal svojí zkušenost :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“