Stránka 1 z 2
cukání Passat B5.5 PD
Napsal: 16 bře 2010, 19:53
od LancerEVO10
Zdravím a chtěů bych požádat o radu
Mám Passat B5.5 96kW s chipem, najeto 225t.km. Již chvíli se mně při studeném rozjezdu stávalo, že auto mělo snahu v nízkých otáčkách cukat a chcípnout. Nyní se přidalo cukaní mezi 3000-3500 ot., když plně sešlápnu plyn na 1,2 nebo 3 rychlostní stupeň, tak v těchto otáčkách auto jednou nebo dvakrát cukne, jako kdyby ztratilo výkon na okamžik(pokud jedu delší cestu, tak po nějakých 50km jízdy a pár rychlejších rozjezdech už se to neděje). A taky na 5 nebo 6 rychlostní stupeň, když je auto kolem 1500-1800 ot. a chci rychle akcelerovat, tak dojde jako kdyby k přehlcení naftou a auto první trochu škytne a pak se plně rozjede.
Samo cukání není nějak moc silné a závažné, ale obtěžuje to a rád mám auto v dobré kondici... Pročítal jsem si nějaké diskuse, ale podobnou kombinaci jsem nenšel, možná půjde o více závad najednou
Všem děkuji předem za rady a pomoc při řešení

Napsal: 16 bře 2010, 20:13
od ROBIG
S něčím podobným jsem se setkal a problém byl ve svazku ke vstřikům.
Napsal: 16 bře 2010, 21:07
od OťasTDi
nemůže být ucpaný sací koš v nádrži?co palivový filtr,je vyměněn?
Napsal: 16 bře 2010, 21:14
od pafka
to co psali přede mnou zkontroluj - přívod nafty, a vyměň O kroužky na vstřikovačích
Napsal: 16 bře 2010, 22:01
od LancerEVO10
Palivový filtr byl měněn před 16 tis. km. Ten přívod nafty by to mohl být, ale nevysvětloval by to cukání při rozjezdu, to je minimum plynu a tak není třeba velkého množství nafty...
Napsal: 16 bře 2010, 22:37
od live69
Za studena mě taky občas pocuknul, za tepla už OK a stačilo napružit kontakty na vstřikách a OK
Napsal: 17 bře 2010, 08:32
od Marek_A4
LancerEVO10 píše:Palivový filtr byl měněn před 16 tis. km. Ten přívod nafty by to mohl být, ale nevysvětloval by to cukání při rozjezdu, to je minimum plynu a tak není třeba velkého množství nafty...
palivak po 16tkm moze byt tiez uz zrely na vymemu..niekedy mu staci aj 2000 a je upchaty,zalezi od kvality nafty..ak by vymena nepomohla,tak su to v lepsom pripade kontakty na vstrekoch a v horsom niektory vstrek..
Napsal: 17 bře 2010, 10:49
od LancerEVO10
Zkusím tedy vyměnit palivový filtr a zkontrolovat kontakty na vstřikovačích (naftu beru už nějakých 40 tis. km u jedné čerpací stanice a zatím jsem s ní problémy neměl). Jednou jsem již měl problémy se vstřikovači, auto spadlo hned do nouzového režimu a nedalo se s ním skoro vůbec jet, tehdy to byly zanesené kontakty. Používal jsem olej Hekra pro PD, ale vstřikovače se s ním zanášely, takže už 4 výměny dávám Castrol a až do teď to bylo dobré.
Napsal: 27 dub 2010, 14:39
od LancerEVO10
Tak problém je zdá se vyřešen.
Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen

Napsal: 27 dub 2010, 16:43
od dhfool
Viděl jsi naftový filtr? Nebyl černý? Problémy s cukáním se zhoršovaly, nebo to bylo pořád stejné? Vstřiky se čistily jak? rozmontované ultrazvukem?
Napsal: 27 dub 2010, 19:27
od LancerEVO10
dhfool píše:Viděl jsi naftový filtr? Nebyl černý? Problémy s cukáním se zhoršovaly, nebo to bylo pořád stejné? Vstřiky se čistily jak? rozmontované ultrazvukem?
Naftový filtr zůstal původní, chtěl jsem ho vyměnit, ale nějak na to zapoměli v servise, i když jsem ho měl připravený v autě. Bylo to více méně stejné, jen jednou to spadlo do nouzového režimu a jeden válec nešel, ale hned jsem to znovu nastartoval a jelo to normálně dál. JJ vstřiky se čistily ultrazvukem.
Napsal: 27 dub 2010, 19:43
od dhfool
Díky za info.
Napsal: 27 dub 2010, 20:53
od tomiisp
LancerEVO10 píše:Tak problém je zdá se vyřešen.
Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen

a podla coho zistili ze prave vstrekovac je v horsej forme ? vestecka gula ?

Napsal: 27 dub 2010, 22:14
od LancerEVO10
tomiisp píše:LancerEVO10 píše:Tak problém je zdá se vyřešen.
Na diagnostice zjistili, že při volnoběhu vstřikovač na 1. válci je už v horší formě, ale prý na výměnu to ještě nebylo. Potom jsem nechal vyčistit všechny vstřikovače + na doporučení opraváře přívodní kabely k nim a jak se zdá problém byl vyřešen

a podla coho zistili ze prave vstrekovac je v horsej forme ? vestecka gula ?

Auto bylo u mechanika, který mně před cca 3 lety auto chipoval a zabývá se autoelektronikou. Ten nějak 10 minut přes vag zkoumal, jestli jsou všechny hodnoty v normě a jediné co zjistil, byla menší odchylka u vstřikovače na prvním válci, při zatížení se už pak nic neobjevilo. Podle toho jak jsem to pochopil, tak dokáže vyčíst množství nafty, které jde do válce a z toho zjistil, že vstřikovač na 1. válci vykazuje hodnoty, jež jsou sice ještě v normě, ale ideální stav to už není...
Napsal: 27 dub 2010, 22:25
od dhfool
Pochopils správně. Jen ten vstřikovač spíš uhádl, protože rozdíl dávek může ukazovat i na jiné problémy. Ale je to v podstatě jedno, páč ti to jede a necuká.