Stránka 1 z 2
Dotaz - písty
Napsal: 23 bře 2010, 08:40
od Marek77
Mám na stole rafnutý motor AHU. Je poškozen na stěnách válců díky používání oleje VW 506.00.
Majitel by ho chtěl nechat převrtat na dvoulitr a následně upravit. Vybral si dokonce i písty a průměr. Trvá na tom, že by chtěl písty o průměru 81,5 mm (výbrus) z motoru BRT (dvoulitr 8V, např. Sharan). Sice jeho šílený nápad nechápu, ale je to jeho věc. Když na to má.....
Ptám se - je možné na standardní ojnice AHU použít tyto písty? Jde mi především o to, jestli mají stejné průměry pístníhp čepu. Pokud by to možné nebylo, ptám se jinak - existovaly by nějaké jiné písty, které by uspokojily jeho touhu po dvoulitru?
Díky.....
Napsal: 23 bře 2010, 09:08
od midnight_man

tak to je fakt šialený napad... Potom daj vediet ako dopadol

Napsal: 23 bře 2010, 09:10
od tuner
Proč šilenej nápad? Vždyť to je přece běžny zvyšit obsah převrtánim. Pruměr čepu by měl byt stejnej.Taky je ještě potřeba zjistit čepovou výšku.Těsněni pod havu si necha někde dělat?
Napsal: 23 bře 2010, 09:38
od Marek77
S těsněním problém není, to se upraví podle původního.
Napsal: 23 bře 2010, 09:39
od jericho-3
Kdysi jsem měl převrtaný motor ze škodky na 74 mm,zdá se to málo /72 původně/,ale neuvěřitelná změna...blok původní,hlava 110 R...ale bacha,při ohřátem motoru byl problém nastartování...startér neměl sílu /převodové nebyly/

Napsal: 23 bře 2010, 10:36
od Marek77
Ten problém se startem jsi měl pravděpodobně kvůli vysokému stupni komprese. Já ale kompresní poměr rozhodně měnit nebudu, spíš naopak.
Napsal: 23 bře 2010, 21:03
od jericho-3
Jasně bylo to kompresí,u mě to byl záměr,jinak bych víc probral hlavu nebo dal rovné písty...-
Napsal: 23 bře 2010, 21:39
od pafka
probral hlavu???není řeč o benzínu, a toho majitele, marku pořádně vyspat z toho nápadu, co tím sleduje????, v tomhle stadiu nech blok převložkovat, a písty dejte s ojnicema s ASZ , a muže ladit výkon do pos.........
Napsal: 23 bře 2010, 21:41
od Ladas
myslím že nepůjde leda použít ojnice a kliku z toho dvoulitra
Napsal: 23 bře 2010, 21:57
od Huml
klika tam nepůjde, ne bez úprav přední části a za další co impulzní kolo?
Napsal: 23 bře 2010, 22:05
od Ladas
jo vidíš do 66 octy by to mohlo jít ale sem 100% ne na ty ojnice bych se asi 2,0 bál nasadit už jsem to měl taky v hlavě dělat blbosti ale nakonec jsem si řekl proč...
Napsal: 23 bře 2010, 22:13
od Zdeněk M
Huml píše:klika tam nepůjde, ne bez úprav přední části a za další co impulzní kolo?
Přesne tak, moc uprav, pist na ojnici nedostanes a ojnici s pistem zas na klikac. Klikac s doulitra tam jen tak nedas. Jinak dostat klikac s ASZ do staryho litinace problem nejni, stahnes jen to řetezový kolecko a prendas to kolo pro snimac. Pokud tam nema drapance 1mm tak nechat udelat vybrus a písty dat nový pro ASZ. Je to o penezíh, jinej motor vyjde možna levnejc.

Napsal: 23 bře 2010, 22:14
od tomáš karbus
to nepůjde
Napsal: 23 bře 2010, 22:16
od Huml
to já spíš přemýšlím o tom postavit 2,0 16V na EDC15(po mechanické stránce), to by takovej problém být neměl
Napsal: 23 bře 2010, 22:39
od Ladas
no možná až na ty nešťastný vstřiky...