Zvláštní problém BMW 325TDS

Moderátoři: šulda, Moderátoři

mank
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2010, 21:04
Odpovědi: 0

Zvláštní problém BMW 325TDS

Příspěvek od mank »

Zdravím všechny, mám 325tds r.v.96, mám u něj pravidelný zvláštní problém, když se dostanu na 5tém rychlostním stupni k cca 3200-3500 otáčkám (přibližně160km/h) najednou jak kdyby byl odříznut přívod paliva a auto dál nejede drží se na této hranici, neco jak kdyby tam byl omezovač, zvláštní je že při spodních rychlostních stupních motor táhne v pohodě až k k červenému poli, čtverka to děla snad někde u 4tis, pětka tech 3200-3500... Napadá mě pouze Může to být vadným čerpadlem? ikdyž teplé starty mám relativně ok ( cca motor 4 otočí a naběhne..) Diagnostikován nebyl zatím.. Díky moc vše za rady..
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Diagnostikován nebyl zatím..
A to je právě chyba. Tipoval bych to na ventil regulace turba.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

nejříve diagnostikuj, a ještě jedna věc, co údržba ? výměna paliv. filtru?
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

to vypada spíš na řídící vstřik u TDS
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
mank
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2010, 21:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od mank »

turbo, bylo nedávno měněné, tím by to tedyy dle všech předpokladů nemělo býti... veškeré náplně a filtry teda až na palivový byly vyměněny., zkusím tedy co nejdříve diagnostikovat..
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Problém bude někde okolo tlaku turba. Jak psal Origoš.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20222
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Zespod do sání vede podtlaková hadička ( zhruba uprostřed ),která ovládá podtlakový ventil regulace turba, mrkni jestli není zteřelá,vypadená,zalitá olejem nebo tak. Už jsem to několikrát řešil
Roman
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate. :D měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí. :D Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
mank
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 06 dub 2010, 21:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od mank »

ok, diky moc kluci, v tydnu na to mrknu a snad to vyřeším..
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

roman1648 píše:Zespod do sání vede podtlaková hadička ( zhruba uprostřed ),která ovládá podtlakový ventil regulace turba, mrkni jestli není zteřelá,vypadená,zalitá olejem nebo tak. Už jsem to několikrát řešil
Roman
Turbo u TDS je ovládaný přetlakem :) a to čidlo je taky přetlakový.
Já mám uplně stejnej problém...přesně jak to píšeš..na 4q to skočí do nouzáku až skoro u červenýho pole a na 5 ve 160ti.
Na diagnostice jsem byl a ta my napsala čidlo tlaku turba.
Nouzák je u TDS ve 1,5bar. (čidlo je do 2,5baru...1,5+1 atmosférickej)
Já mám namontovanej budík a když se mi to stane,tak tlačím 1,35bar,ale tím jak je to čidlo špatný,tak si jednotka myslí,že tam víc jak 1,5 a odstaví to. :x
Ještě se mi nepodařilo půjčit si od někoho čidlo abych to vyzkoušel.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate. :D měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí. :D Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.
Když jsem ze svýho oddělal hadičku,tak to lítalo až někde k 1,8 než to skočilo do nouzáku.
Jestli Ti to tlačí 1,2,tak bych to už nereguloval a jezdil s tím tak (noteeth)
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

dawe2706 píše:
picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate. :D měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí. :D Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.
To je taky možný... Ale turbo je absolutně bez vůle, olej nehází, jak je to pak možný? Že by někde netěsnost? Ale to nevim jestli bych ji naměřil když to měřím hned za kompresorem...
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

picimuri píše:
dawe2706 píše:
picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate. :D měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí. :D Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
Tak mě ještě napadá,že by jsi mohl sundat výfuk a podíval se jestli náhodu není podpálená záklopka na obtok.To by vysvětlovalo,že se část spalin žene né na turbinu,ale rovnou do výfuku.


Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.
To je taky možný... Ale turbo je absolutně bez vůle, olej nehází, jak je to pak možný? Že by někde netěsnost? Ale to nevim jestli bych ji naměřil když to měřím hned za kompresorem...
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
modriblesk
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 12 srp 2010, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: SR Nitra

Příspěvek od modriblesk »

tak to je zvlastne, mam 525 tds E39.
moje cidlo tlaku sa zda ze je nefunkcne. a ked som presteloval turbo tak teraz natlaci aj 1,5 a napriek tomu mozem tocit motor az do cerveneho.

osobny rekord mam 200 km/h na tacho a sucasne 193 podla GPS.
E39 525tds + Ford Transit 2,5D
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

modriblesk píše:tak to je zvlastne, mam 525 tds E39.
moje cidlo tlaku sa zda ze je nefunkcne. a ked som presteloval turbo tak teraz natlaci aj 1,5 a napriek tomu mozem tocit motor az do cerveneho.

osobny rekord mam 200 km/h na tacho a sucasne 193 podla GPS.
Kdyby jsi měl nefunkční čidlo tlaku,tak to auto absolutně nejede...Čerpadlo totiž nedostane impuls,že "turbo tlačí" a nepřidá naftu.
Zase některý druhy BMW už od výroby měly čidlo co zvládne 2 bary a proto i při 1,5 se nouzák nekoná.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „BMW“