Zvláštní problém BMW 325TDS
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Zvláštní problém BMW 325TDS
Zdravím všechny, mám 325tds r.v.96, mám u něj pravidelný zvláštní problém, když se dostanu na 5tém rychlostním stupni k cca 3200-3500 otáčkám (přibližně160km/h) najednou jak kdyby byl odříznut přívod paliva a auto dál nejede drží se na této hranici, neco jak kdyby tam byl omezovač, zvláštní je že při spodních rychlostních stupních motor táhne v pohodě až k k červenému poli, čtverka to děla snad někde u 4tis, pětka tech 3200-3500... Napadá mě pouze Může to být vadným čerpadlem? ikdyž teplé starty mám relativně ok ( cca motor 4 otočí a naběhne..) Diagnostikován nebyl zatím.. Díky moc vše za rady..
Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate.
měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí.
Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.


BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice
400m - 13,8s
K27 R.I.P.
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice

K27 R.I.P.
Turbo u TDS je ovládaný přetlakemroman1648 píše:Zespod do sání vede podtlaková hadička ( zhruba uprostřed ),která ovládá podtlakový ventil regulace turba, mrkni jestli není zteřelá,vypadená,zalitá olejem nebo tak. Už jsem to několikrát řešil
Roman

Já mám uplně stejnej problém...přesně jak to píšeš..na 4q to skočí do nouzáku až skoro u červenýho pole a na 5 ve 160ti.
Na diagnostice jsem byl a ta my napsala čidlo tlaku turba.
Nouzák je u TDS ve 1,5bar. (čidlo je do 2,5baru...1,5+1 atmosférickej)
Já mám namontovanej budík a když se mi to stane,tak tlačím 1,35bar,ale tím jak je to čidlo špatný,tak si jednotka myslí,že tam víc jak 1,5 a odstaví to.

Ještě se mi nepodařilo půjčit si od někoho čidlo abych to vyzkoušel.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate.měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí.
Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
Když jsem ze svýho oddělal hadičku,tak to lítalo až někde k 1,8 než to skočilo do nouzáku.
Jestli Ti to tlačí 1,2,tak bych to už nereguloval a jezdil s tím tak

BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
To je taky možný... Ale turbo je absolutně bez vůle, olej nehází, jak je to pak možný? Že by někde netěsnost? Ale to nevim jestli bych ji naměřil když to měřím hned za kompresorem...dawe2706 píše:Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate.měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí.
Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice
400m - 13,8s
K27 R.I.P.
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice

K27 R.I.P.
picimuri píše:To je taky možný... Ale turbo je absolutně bez vůle, olej nehází, jak je to pak možný? Že by někde netěsnost? Ale to nevim jestli bych ji naměřil když to měřím hned za kompresorem...dawe2706 píše:Tak mě ještě napadá,že by jsi mohl sundat výfuk a podíval se jestli náhodu není podpálená záklopka na obtok.To by vysvětlovalo,že se část spalin žene né na turbinu,ale rovnou do výfuku.picimuri píše:Mel sem stejny problem. zjistil sem ze nejakej tetřev odpojil banku regulace turba od tlaku v saní aby si zvyšil tlak. Tak sem ji připojil. ale nefunguje mi to pořád protože je přidřená hřídelka u wastegate.měříl sem tlak a Origo ma tds 'foukat' 0,85bar, s vřazenou wastegate mi to fouká až 1,2baru a to se řídící jednotce moc nelíbí.
Zajímavy je že kdyz jsem jel po dálnici a přefouk sem to (1,2 bar) a jak to ubere naftu, tak se tlak snizi presne na 0,85baru! sikovne to maj nastaveny kluci nemecky... Takže prostě zkontroluj funkci regulace tlaku na turbu. Je tam docela dobře videt zespodu. Pokad ti pujde tlak do banky (hadicka v pořádku a připojená), banka bude fungovat ( vyndat, nafoukat kompresorem, zjistit funkci) a wastegate se bude otevírat( po odpojení táhla z baňky by se melo nechat s tou klikou koukající z turba poměrně lehce hýbat) tak ti to prestane delat.
Origo by to mělo tlačit od 0,9 do 1,1..u chipnutýho auta tak 1,2bar a tak myslím,že už to turbo budeš mít asi po smrti.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 29
- Registrován: 12 srp 2010, 13:37
- Bydliště: SR Nitra
Kdyby jsi měl nefunkční čidlo tlaku,tak to auto absolutně nejede...Čerpadlo totiž nedostane impuls,že "turbo tlačí" a nepřidá naftu.modriblesk píše:tak to je zvlastne, mam 525 tds E39.
moje cidlo tlaku sa zda ze je nefunkcne. a ked som presteloval turbo tak teraz natlaci aj 1,5 a napriek tomu mozem tocit motor az do cerveneho.
osobny rekord mam 200 km/h na tacho a sucasne 193 podla GPS.
Zase některý druhy BMW už od výroby měly čidlo co zvládne 2 bary a proto i při 1,5 se nouzák nekoná.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER