Tvrdý chod BMW 325tds

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Tvrdý chod BMW 325tds

Příspěvek od picimuri »

Nazdar chlapci, Tak sem dneska ujel s autem asi 60 km. po příjezdu domu kde sem se zdržel asi 45minut sem opět sedl do auta. Zapnu zapalování, nažhavím, začnu startovat. Motor naskočil jen velice neochotně, (asi po 3 sec, obyčejně naskočí hned) a ozvalo se z něj neuvěřitelný zachtastění. No nic, vyjedu a uz při mírném přidání plynu sem slyšel jak má motor dvrdý chod, prostě zvuk něco jako starej Tranzit. Docela mě to děsí. Ozývá se ale jen při malé dávce paliva. Protože když je auto vytočený a dostane plnej plyn tak nechrastí. Jakmile ale plyn povolim přibližně na čtvrtinu tak to chrastí. když sundám nohu z plynu nechrastí. A taky se mi zdá že víc hulí. Při normální jízně (1500 - 2000ot. plyn do 1/4) chrastí. Zaznamenal sem i mírnej pokles výkonu, a auto už se nedokáže vzchopit z tak nízkejch otáček jako dřív. (podtočení) Poraďte... čím by to mohlo být? Že by vstřikovače? Snad né hlava. K autu se chovám slušně. Netrápim ho. Do zahřátého motoru ho točim do 2000 max. a dřív než po 15 km čouda nedostává kůli zahřákí oleje... I když teda bydlim ve městě a jezdim často krátký vzdálenosti.. Auto má najeto 230000 podle budíků... R.V. 94' Tak co vy na to?
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Tak večer už sem auto ani nenastartoval.... Naskočilo jen na chvilku , samozřejmě s zvukovým doprovodem alá tranzit, a hned zdechlo...Nechlo se udržet v běhu jen pedálem. v knížce JAK NA TO? jsem se dočetl že detoneční spalování způsobují vadné vstřikovače... ale že by jich odešlo několik najednou? protože kdyby to byl jen jeden tak bych nastartoval... ale když jsem poslouchal motor jak chrastil zdálo se mi že se to ozívá jenom asi z 2. nebo 3. válce... JE teda možný že odešla tryska v řídícím vstřiku a tím pádem se rozházel chod celýho motoru?
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20409
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jede to i bez zapojenýho řídícího vstřiku, jen by svítila kontrolka motoru(ta žlutá mrkev co po zapnutí zapalování blike a zhasne),tím to určo nebude.
Podle toho jak to popisuješ, tipoval bych to na problém v rozvodech ( šponovák,vodítko),demontáži se asi nevyhneš...
Neslyšel jsem to ale těch TDs jsem už dělal několik a tohole by mohlo být ono. S tou příručkou "jak na to" možná i vystačís, není to složitej motor a všude je spousta místa tak se to děla pěkně.
Sundej ventilový víko a omrkni rozvody a hydraulický nadzdvihátka ventilů,to by taky mohlo být, v horším případě upadnul nebo se podpálil některej ventil.
Na demontáž potřebukeš trn do kliky a podkovu na zaaretování vačky, dá se to i bez ní ale není to ono
kdybys potřeboval nějaký info nebo konzultaci,dej vědět
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Vyřešeno....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Milda 530d
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 26 dub 2010, 21:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Milda 530d »

Tak neví jestli už jezdíš ale ty praskliny na těch fotkách nemusí nic znamenat,nech hlavu otlakovat. třeba u VW na to maj i normu ,u starejch td to nic neznamená. A při tom by motor vařil a kouřil bíle. To jak popisuješ ty zvuky mě udělalo 1,8Tds a odešlo čerpadlo.myslím že 2,5tds s tím má taky problémy. (LOL)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jo,je to tak..dělal jsem peugeot nebo citroen 2,5 Jumper a sundal jsem hlavu,ta byla takhle rozpraskaná a vůbec to netlakovalo...dal jsem novou a žádná změna..Majitel to považoval za vyhazování peněz....Ale měl jsem ji tam nechat?Starý golf td měl povolen továrnou milimetr...tam byla prasklina pokaždé...A brouci benzin to samé,byl to vzducháč a hlavy tam taky takhle praskaly..Tvrdili,že je to vyhazováním z kopce..rychlé zchlazení a je to...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Přesně,takovýhle praskliny mám po celý hlavě na TDSu a vše je úplně v pohodě.
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Taky už sem se dozvěděl že někdo nechá opravit jen tu 'jámu' která teče. Já mám radši když je všecko v rychtyku. Když tam dám neprasklou, vím že to vydrží léta. Nechci se klepat kdy se další díra rozhodne prdnout hloub.. Když to dělalo ten rachot tak to žralo vodu, házelo ji to z vejfuku, a když se otevrela expanzka tak to z ní bublalo. (studenej motor) Čerpadlo už mi sice houpe volnoběhem, ale za tepla startuje dobře, takže na tom není zase tak hrozně.
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
Levrone
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 30 dub 2010, 23:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od Levrone »

picimuri píše:Vyřešeno....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Cauky. Stare 324d,324TD,524TD tohle mely bezne.........................................
Uživatelský avatar
picimuri
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 26 lis 2009, 17:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od picimuri »

Jestli nekdo obevi tehle starej topic, tak by ho mozna zajímalo že prasklá hlava byl následek neskutečně obrovstého předvstřiku který byl způsoben
1) rozvodama ktere byly nasazeny o článek vedle (větší předvstřik)
2) Pero (klínek) mezi klikovou hřídelí a ozubeným kolečkem rozvodů který se ustřihlo (zlomilo) ale 'na štěstí' se zaseklo jen o pár stupňů od své původní polohy. Kdyby se uvolnilo víc , potkalo by se to...
BMW 325tds - Velký cooler + Chip = 131kW / 370N.m
BMW 325td + GT2559V - R.I.P.
BMW 325tds + GT2260V + 12mm na elektrice ;-) 400m - 13,8s
K27 R.I.P.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Anebo se udělal záměrně .aby to lépe chytalo...Ale hlavně to byla silná kláda...obyčejné diesely tímhle moc netrpěli....prostě velký kotel...
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „BMW“