jak na zlepseni TD

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

okej zbrousim klinek a projedu.. kdyz ne, odpojim regulaci, nemel bys nekde obrazek jak jsi ho obrousil ? co je GOV mod ? díky

EDIT: nasel jsem GOV mod.. to je na mě už moc sraní, ale obrázek klínku bych ocenil.. každej dělá podle svýho a sem z toho jelen trochu
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Budu ted delat cerpadlo s 11mm hlavou a tam udelam klinek takhle:Obrázek

Ja ho mam jeste strmejsi a pak uz jen rovnej, a dost to huli kdyz nevis jak pracovat s plynem... Ale rekl bych z mas asi furt malo tlaku... Fakt bych skouknul jestli ti nekde neutika tlak ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

Ahoj, tak jsem tedy dal regulaci na max, pootočil o půl závitu na čerpadle a s klínkem udělal toto:Obrázek

Nyní tlak 1.1-1.2 max

Na naftu to jede jako zmrd oproti sérii, ale zapomněl jsem dodat že jezdím pul na pul s hydraulikou.. Když jsem jel rano do práce tak to netočilo vic jak 3000ot a škytalo a s plnym knedlikem dýmilo bíle...tzn víc na čerpadle ještě? Únik na IC nepozoruji ale zkontroluji
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Počkej teď ti nerozumim, tak to jelo jako zmrd, nebo ti to netočí nad 3000 a škytá? Ten klínek nic moc, takový dost na hrubo, ale budiž zatim. Kouřit by to mělo když už černě - pokud máš moc nafty... Zkontroluj všechny spoje vedení vzduchu od turba přes IC až k motoru... Ale nevim no, může bejt to turbo taky před smrtí... Jestli to hulí máš už nafty moc... Jo taky můžeš mít špatně nastavenej předvstřik (pootočení čerpadla na těch řech šroubech) Odkud jsi?
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

V nadrzi mam mix oleje s naftou, a jelikož to rano skytalo tak sem dal do petky naftu s aditivem pripojil naprimo na cerpadlo aby se proplachlo a jelo zase OK, pote jsem vybrousil kominek a nechal palivo z petflasky... Ale jak jsem jel rano do prace na mix tak se tomu moc nechtělo a na neutral pri plnym to strilelo bily oblaka... Ale na naftu to nedela a toci do omezovače...ano vedení projdu, Kladno... A ty?

EDIT: turbo po repasu, cerpadlo po repasu, nove vstriky.. Rano chytí po 3 dnech na mix na brnk..
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Ok, tak tam je jasně problém v mixu, na 1:1 je možná ještě dost zima, nebo nevim... ještě k tomu tlaku - můžeš ještě zkusit odpojit hadičku (nebo trubičku - nevim co tam máš) od tý regulace na turbu - tim jí vyřadíš úplně a turbo půjde na plno. osobně bych takhle nejezdil, ale tim zjistíš kolik ti dá tlaku. Pokud se to nezmění víc už prostě nedá - pak jsou tři varianty - 1) utíká ti někde vzduch, 2) je zarezlá a pootevřená regulace (vevnitř v turbu) a tím pádem je bypass pořád pootevřený), 3) turbo KO... Naftu můžeš přidávat dokud ti to nebude hulit při plným tlaku - pak trochu ubrat - nebo dle libosti, jestli ti nevadí za sebou tahat neustále černý dejmy :D. Já jsem z jihu čech tak to nic....

EDIT: tak pokud je to všechno takhle repasovaný, tak bych to typnul že ti fakt utíká někde vzduch, a regulaci je stejně asi nejlepší ovládat MBC (mechanickým boost controlerem). Já ho mám z ebaye za 200 Kč a spokojenost... Zkus odpojit tu hadičku co vede k regulaci jak sem psal jestli ti tlak vyletí, jestli ne, tak to nejspíš někde utíká... Tohle bych vyřešil, pak můžeš ladit čerpadlo ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

a ještě mi to nedá - co ten kouř? kouří to když to tlačí plnej tlak? kouří to když tomu šlápneš v nižších otáčkách? jak moc to kouří když to prošlápneš na neutrál??
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

Hele na naftu nekourilo vubec ani dole ani v plnym tlaku a na mix jak to kuckalo to ani plnyho tlaku nedosáhlo, nekourilo a strilelo bily oblaka z vyfuku.. Nekdo psal ze olej dela vyssi tlak tzn mozna ještě pridat na cerpadle, po zkontrolovani vedeni vzduchu
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Pokud to nekouřilo na naftu vůbec, tak ještě přidej na čerpadle.... abych já nakrmil 1,5bar tak mi to při prošlápnutí na neutrál pěěěěkně zahulí :D Při plným plynu v nízkých otáčkách hulí jak tatra (ale to dělá ten klínek) a při plným tlaku to trochu kouří furt... takže nejšpíš stále málo nafty, to by mohlo ovlivnit i ten tlak turba... Že by ti to po repasu nechali až tak uškrcený? :-O jinak já si fakt už nepamatuju o kolik otáček sem přidal na naftě páč jsem s tim laboroval tam a zpátky, ale tak nějak si myslim že jsem někde o 1,5 - 2 otáčky víc než serie... jinak šroubek na čerpadle doufám utahuješ... Testuj na čistou naftu...

EDIT: Jinak ten klínek co tam máš je naprd, no když si ho vybrousil aspoň něco, ale potřeboal by jsi nejlépete ten kovovej jak sem ti posílal, z nějakýho jinýho čerpadla... co ten starej motor? neni tam tenhle kovovej klínek v tom starým čerpadle? ;)
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

dobře, zkusím ještě přidat.. jak moc máš vzadu zalezlý ten dorazový šroub na volnoběh ? Mě to moc nehulí tzn mám ještě asi málo.. klínek ve starém je stejný, mám doma ještě 3 čerpadla nefunkční a všechny jsou stejné, na googlu jsem zjistil že z 1.6TD má ostřejší profil než ten 1.9tkový chudák.. ano dotahuju šroubek kontra 13tkou, zkusím ještě zvětšit úhel na tom klínku, s jehož úpravou se mi i zvýšil tlak
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

dorazový šroub na volnoběh netušim... ale samozřejmě s přidáním nafty šroubem se ti zvednou otáčky, musíš to doladit tim šroubkem na volnoběh + lankem (nevim jak přesně je to u tvýho motoru). Klínek ti zvedl tlak protože díky tomu vybroušení ti tam jde víc nafty...

S přidáváním nafty šroubem - rozumíme si??? Povolíš kontra 13ku, dotáhneš ten malý šroubek (tušim 6ka nebo 7čka klíč) co je zajištěn tou kontra 13kou (přitom se ti ta kontra nesmí otáčet společně se šroubkem!!), a dotáhneš kontra 13ku. Děláš to tak?

Klínek zatim nech a přidej třeba 1/2 otáčky na šroubu... ať víš na čem jsi, pak se to doladí vč. klínku...

Ještě mě napadla jedna věc, a to je doraz na čerpadle kde se ti zarazí páka plynu při plným plynu - ten dej úplně pryč... Ale to teď taky neni tak úplně podstatný ;)

EDIT: zavolej mi po 16 hodině na 777 160 655 jestli chceš poradit, takhle to nikdy nedořešíme :D
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

ano ano rozumíme si, podržel jsem ten malý šroubek a kontra dotáhnul, takže se neotočil zpět.. ok ok zkusím polaborovat, zítra prohlédnout spoje pořádně a uvidíme dále, dám určitě vědět, díky moc za veškeré rady ;)
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

Ne asi nerozumíme :D Pokud si povolil kontra+šroubek najednou, pak podržel šroubek a kontra dotáhnul tak sis naftu ubral :D:D

musíš povolit kontra, podržet kontramatku, utáhnout oproti kontramatce šroubek, a utáhnout kontra matku...

Rozumíš? musíš šroubek zašroubovat víc dovnitř...
BMW e46 320D touring 110/125kw
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

já ti rozumím, no nejlépe to jde poznat na zvýšeném volnoběhu, že.. ten jsem měl poté nějakých 1200ot a dorazem volnoběhu jsem ho vrátil zpátky
kebitch
Přispěvovatel
Příspěvky: 142
Registrován: 18 čer 2014, 10:45

Příspěvek od kebitch »

jo tak v poho :) promiň a rozumíme si... každopádně málo nafty... foukni tam o půl otáčky víc, a podle mě poletíš jak raketa. Pak si dobruš ten klínek (povrch by měl být hladký) a je to...
BMW e46 320D touring 110/125kw
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“