Octavia I climatronic
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia I climatronic
zdrvaím,
po vymene tlakove ventilu u climatronicu se me zacina projevovat neprijemne chrasteni na miste u spolujezdce pri vlozenem klici do zapalovani na poloho 2..
VAGem jsem to projizdel a naskocilo cituji: pretlakovy servomotor climatronic V71
muzete me nekdo prosim vas poradit jake jsou amaterske ukony pro odstraneni toho chrasteni?
pokud by to slo opravit doma na kolene...dekuji vam
po vymene tlakove ventilu u climatronicu se me zacina projevovat neprijemne chrasteni na miste u spolujezdce pri vlozenem klici do zapalovani na poloho 2..
VAGem jsem to projizdel a naskocilo cituji: pretlakovy servomotor climatronic V71
muzete me nekdo prosim vas poradit jake jsou amaterske ukony pro odstraneni toho chrasteni?
pokud by to slo opravit doma na kolene...dekuji vam
Také se mi zasekávala recirkulační klapka ovládaná nastavovačem V71 u Octávie 1,9TDI 81KW r.v.2000. Z nastavovače V71 se ozývalo "lupání". Climatronic přitom psal chybu "4FA"- nastavovací servo pro distribuční klapku V70.
Jak Huml správně říká je problém s elektromotorkem V 71.
Pokud jsem měl nastavovač V71 vyjmutý, tak chodil bez problémů. Při zatížení/jestliže byl namontován/ nechodil.
Jak můžete vidět z přiloženého obrázku, otáčí šnek elektromotorku umístěný na osičce, ozubeným soukolím. Osička s elektromotorkem však není dostatečně tuhá ve svém uložení a při zatížení /zvýšeném odporu recirkulační klapky/ přeskakuje šnek v ozubení kolečka, se kterým je ve styku.Přitom se ozývá "lupání". Já jsem to opravil tak, že jsem do prostoru 1 nalepil sekundovým lepidlem kousek plastu, který tlačí elektromotorek, osičku i šnek více do ozubení prvního kolečka. Navíc jsem do prostoru 2 nalepil tenký plátek plastu, který podepírá osičku a nedovolí přeskočit šneku v ozubení.
Po opravě jsem žádné základní nastavení klapek Climatroniku neprováděl a vše je OK.
Takto mi to funguje již asi dva roky bez problémů.

Jak Huml správně říká je problém s elektromotorkem V 71.
Pokud jsem měl nastavovač V71 vyjmutý, tak chodil bez problémů. Při zatížení/jestliže byl namontován/ nechodil.
Jak můžete vidět z přiloženého obrázku, otáčí šnek elektromotorku umístěný na osičce, ozubeným soukolím. Osička s elektromotorkem však není dostatečně tuhá ve svém uložení a při zatížení /zvýšeném odporu recirkulační klapky/ přeskakuje šnek v ozubení kolečka, se kterým je ve styku.Přitom se ozývá "lupání". Já jsem to opravil tak, že jsem do prostoru 1 nalepil sekundovým lepidlem kousek plastu, který tlačí elektromotorek, osičku i šnek více do ozubení prvního kolečka. Navíc jsem do prostoru 2 nalepil tenký plátek plastu, který podepírá osičku a nedovolí přeskočit šneku v ozubení.
Po opravě jsem žádné základní nastavení klapek Climatroniku neprováděl a vše je OK.
Takto mi to funguje již asi dva roky bez problémů.

prka píše:Také se mi zasekávala recirkulační klapka ovládaná nastavovačem V71 u Octávie 1,9TDI 81KW r.v.2000. Z nastavovače V71 se ozývalo "lupání". Climatronic přitom psal chybu "4FA"- nastavovací servo pro distribuční klapku V70.
Jak Huml správně říká je problém s elektromotorkem V 71.
Pokud jsem měl nastavovač V71 vyjmutý, tak chodil bez problémů. Při zatížení/jestliže byl namontován/ nechodil.
Jak můžete vidět z přiloženého obrázku, otáčí šnek elektromotorku umístěný na osičce, ozubeným soukolím. Osička s elektromotorkem však není dostatečně tuhá ve svém uložení a při zatížení /zvýšeném odporu recirkulační klapky/ přeskakuje šnek v ozubení kolečka, se kterým je ve styku.Přitom se ozývá "lupání". Já jsem to opravil tak, že jsem do prostoru 1 nalepil sekundovým lepidlem kousek plastu, který tlačí elektromotorek, osičku i šnek více do ozubení prvního kolečka. Navíc jsem do prostoru 2 nalepil tenký plátek plastu, který podepírá osičku a nedovolí přeskočit šneku v ozubení.
Po opravě jsem žádné základní nastavení klapek Climatroniku neprováděl a vše je OK.
Takto mi to funguje již asi dva roky bez problémů.
Hojda,
vsechno jsem si upravil jak je zde napsano vyzkousel pred vracenim motorku na misto vse klapalo jak melo..
pri vraceni motorku na misto ma snahu bezet,ale jako by stratil silu a neutahne tu klapku...
to bude asi motorek v cudu,ze jo?
Taky sem to řešil a mě se protáčelo poslední kolo na výstupním hřídeli.
Běžec potenciometru to odnes. Pokusil sem se prasklý kolo slepit a srovnat běžec potenciometru, ale potenciometr už nechodí jak má a občas si klapka dělá co chce.
Saju vzduch pořád z venku tak mám zatim servo odpojený. Teď někdy si půjdu vymontovat jiný z vraku aby vag nehlásil závadu.
Běžec potenciometru to odnes. Pokusil sem se prasklý kolo slepit a srovnat běžec potenciometru, ale potenciometr už nechodí jak má a občas si klapka dělá co chce.
Saju vzduch pořád z venku tak mám zatim servo odpojený. Teď někdy si půjdu vymontovat jiný z vraku aby vag nehlásil závadu.
Octavia 110PS AHF+Sprint 764 EGR+CAT OFF+jednohmota
Čiste teoreticky by mohla byť aj pridretá klapka, ktorou ten motorček nevládze pohnúť ..maximus píše:........prka píše:
Hojda,
vsechno jsem si upravil jak je zde napsano vyzkousel pred vracenim motorku na misto vse klapalo jak melo..
pri vraceni motorku na misto ma snahu bezet,ale jako by stratil silu a neutahne tu klapku...
to bude asi motorek v cudu,ze jo?

Passat 1,9TDI, 81kW, 1998, AFN
Já bych to taky spíš viděl na zatuhlejší klapku. Odpoj servomotorek a vyzkoušej. Když půjde ztuha tak rozchodit. Když jsem to řešil já, tak na jednu stranu to servomotorek přestavil, ale na druhou se klapka v polovině zastavila a v servomotorku to začalo lupat.Zatlačil jsem na klapku a ta se přesunula správně do krajní polohy. Rozchodil jsem klapku a provedl výše popsanou úpravu. Od té doby v poho.
Když jsem se pokoušel tam dostat, tak ventilátor nejde odpojit od celé jednotky. Jde jenom z té jednotky vyndat motor. Jinak to mám jako celek. Je možný, že bych tam měl něco jinýho? Nebo se tam dá dostat tím otvorem po vyndaném ventilátoru? Trochu mi to popiš, prosím.
OI 81kW AHF kombi 2000 - 510 000km - jen jednou vyměněná spojka - oil od výměny do výměny mezi ryskama
Zdarec panove,
tak jsem po 5hodinych se s tim nejak domluvil,hluk odstranen,ale mam problem servo pri zapojeni funguje,ale jen naprazdno kdyz k servu pripojim klapku a cumim na to jestli to pofachci tak jako by motorek byl slaby a nedokaze s tim pohnout,,,
to bude asi motorek v cudu,ze?
ci je nejaka finta?
a jeste mam jednu otazecku tohle na tech odkazech/foteckach je jaka si krabicka se 4 kablema a nevim co to je byla tam hned pod spolujzdcovou schrankou jen tak vlozena polozena....
dekuji moc za info/ppr rady dekuji
http://sklad.obrazku.cz/obr400233_DSC00150.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400234_DSC00151.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400235_DSC00152.JPG
tak jsem po 5hodinych se s tim nejak domluvil,hluk odstranen,ale mam problem servo pri zapojeni funguje,ale jen naprazdno kdyz k servu pripojim klapku a cumim na to jestli to pofachci tak jako by motorek byl slaby a nedokaze s tim pohnout,,,
to bude asi motorek v cudu,ze?
ci je nejaka finta?
a jeste mam jednu otazecku tohle na tech odkazech/foteckach je jaka si krabicka se 4 kablema a nevim co to je byla tam hned pod spolujzdcovou schrankou jen tak vlozena polozena....
dekuji moc za info/ppr rady dekuji
http://sklad.obrazku.cz/obr400233_DSC00150.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400234_DSC00151.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400235_DSC00152.JPG
Je to Hands Free sada do auta ... /neviem, či kompletná/maximus píše:Zdarec panove,
...
a jeste mam jednu otazecku tohle na tech odkazech/foteckach je jaka si krabicka se 4 kablema a nevim co to je byla tam hned pod spolujzdcovou schrankou jen tak vlozena polozena....
dekuji moc za info/ppr rady dekuji
http://sklad.obrazku.cz/obr400233_DSC00150.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400234_DSC00151.JPG
http://sklad.obrazku.cz/obr400235_DSC00152.JPG
Passat 1,9TDI, 81kW, 1998, AFN
!! Motorček nemôže byť "unavený" !!maximus píše:nevite je to jen tim motorekem,je unaveny ze pri namontovani ke klapce nechce s ni otocit,ale kdyz to zkousim na volno tak to jede jak ma...
bude stacit vymenit ve skrince jen ten motorek?
Najpravdepodobnejšie nevládze pohnúť s klapkou preto, lebo samotná klapka je mechanicky pridretá / skús rukou pohnúť s tou klapkou, keď tam nie je motorček, či ide ľahko /.

Passat 1,9TDI, 81kW, 1998, AFN