Stránka 1 z 2
ethanol
Napsal: 16 čer 2010, 12:23
od excuse.me
Dobrý den zahlid sem na benzince na stojanu nápis etanol viděl jsem to poprve vživotě a vubec nevim do jakych aut se to tankuje jestli do benziňáku nebo nafťáku vážně nevim nemohli byste mi to někdo vysvětlit? cena tam je 22.50 takže to je zajimavy nejsem chemik nebo tak takže otom nemám tuchu předem Vám děkuji za odpověď
Napsal: 17 čer 2010, 19:24
od turbo kamna power
ethanol se leje do chřtánu a pak se z toho motá hlava a je veselo

jinak existuje i E85, kde je 85% ethanolu a 15% benzínu a jezdí na to benzínový auta, jen myslím že u moderních aut je potřeba asi i něco upravit, aby chodilo jak má

Napsal: 17 čer 2010, 21:50
od chiptuning
Napsal: 18 čer 2010, 18:16
od fabiátor
turbo kamna power píše:ethanol se leje do chřtánu a pak se z toho motá hlava a je veselo

jinak existuje i E85, kde je 85% ethanolu a 15% benzínu a jezdí na to benzínový auta, jen myslím že u moderních aut je potřeba asi i něco upravit, aby chodilo jak má

přepíná se mapa v ECU

Napsal: 22 čer 2010, 08:44
od Forest
Mno priznam se, ze kdyz jsem videl ty ceny, tak jsem zacal uvazovat, zda se to TDI (se zvysenym vykonem) jeste vyplati. Mimochodem Oleg na to chce zacit jezdit se svym Saabem, tak uvidime.
Napsal: 24 čer 2010, 15:40
od Dukes
Mám to v autě cca 50:50 s naturalem 95, ujeto 250 km a zatím jede.

Napsal: 24 čer 2010, 17:10
od Lusťa
kolik to má oktanů?
Napsal: 24 čer 2010, 19:43
od Jayson
Pokud vím, tak na E85 jezdí Phob s Puntem, ale jistě to říct nemůžu. Zvuk jak za války by tomu odpovídal

Napsal: 24 čer 2010, 20:46
od fabiátor
Lusťa píše:kolik to má oktanů?
101 nebo vic, nekde se udava 109 (ČSN 656512)
jinak hoří pomaleji a ve válci jsou nižší teploty spalování než u benzinu
uprava softu v ECU se týká hlavně délky vstřiku
pak se dávají taky KN filtry kvuli vzduchu a svíčky s pulsnim zazehem
Napsal: 25 čer 2010, 19:47
od Da.Bojda
já jezdím na čistý etanol a jede to uplně stejně jak na benzín a bez uprav

Napsal: 26 čer 2010, 08:24
od Lusťa
Asi radši zůstanu u Vervy 100octan

Napsal: 29 čer 2010, 09:04
od Forest
Mno podle toho, jak se o tom vyjadroval Oleg, tak jen sama pozitiva a socialni jistoty - nizsi spalovaci teploty, delsi dojezd, takze cenove se to jeste dal vyplati (takze vlastne nic zajimaveho pro Lustu

) ). Co jsem se docetl, tak ve Skandinavii na to jezdi zcela bezne a nektere Fordy by to mely mit v serii.
Otazkou je, jak dlouho se ta cena bude drzet, predevsim bych se bal, ze soucasni vykutaleni vycuranci "v cele" si vymysli zpusob jak na to uvalit nejakou radnou dan, ktera by lidem uz zatnula tipec.
Napsal: 29 čer 2010, 14:41
od dawe2706
Brácha lije ethanol a natural 50:50 a pocitově jeho honda CRX jede líp.
Asi nemá smysl lít to třeba do Felice

Napsal: 12 črc 2010, 09:05
od fabiátor
dawe2706 píše:Brácha lije ethanol a natural 50:50 a pocitově jeho honda CRX jede líp.
Asi nemá smysl lít to třeba do Felice

Rozlisoval bych smes Benzinu a E85 od ciste E85. Cisty E85 ma vetsi efekt logicky u preplnovanych motoru. Aby to horelo optimalne, je treba vic kysliku, coz turbo splnuje a navic by se zde mohly projevit i dodatecne upravy (= vetsi) IC. Ostate ve Svedsku na to jezdi hlavne Saab a ten snad nepreplnovanej motor ani v arzenalu nema

Vim o jedne O1 1.8T, ktera na to jezdi taky a majitel si to nemuze vynachvalit. Akorat teda ta spotreba jde pry umerne nahoru.
Napsal: 12 črc 2010, 11:59
od karel4
Vidím,že škoda to doporučuje jen do 1,6/75 kW MultiFuel
http://www.skoda-auto.cz/cze/documents/ ... -m0450.htm