VAROVÁNÍ *Alpiners2*

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
sunic
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 18 čer 2010, 17:43

VAROVÁNÍ *Alpiners2*

Příspěvek od sunic »

Omlouvám se všem za off-topic téma, ale po tom co jsem zjistil, že člověk jménem Igor Kojnok alias Alpiners2 ze Slovenska stále na fórech funguje, tak si dovolím připojit jednu zkušenost s ním. Loni na podzim mi čipoval auto (AR159 1.9JTDm-prosím nečertěte se, každý má auto jaký se mu líbí, dal za něj svý prachy a už jsem vyrostl z toho že bych se s lidma co maj jinou značku káry hádal že moje značka je lepší než značka ostatních.) Ale k věci, tento člověk mi loni na podzim přijel cestou na dovolenou do Čech načipovat do Prahy auto. Jelikož jsem tomu nerozuměl, tak jsem po něm chtěl slyšet názor na čipování,rizika a hlavně, jaké je naporosto bezpečné maximum pro zvýšení výkonu motoru aby nedošel k úhoně. Řekl mi 25% je bezpečných, ale že nejdřív zkusíme míň a uvidím jak mi to bude vyhovovat. Tak to zvednul tuším o 15%, jeli jsme to projet, ale fakt to zvýšení výkonu nebylo vůbec znát. Takže jsem i kvůli časovýmu presu(mému i jeho) řekl Igorovi, ať tam nastaví těch podle něho bezpečných 25%. Tak to nastavil, a jeli jsme to projet. A teď to konečně bylo znát, auto jelo jak pila, fakt maximální spokojenost. Takže jsme se vrátili, zaplatil jsem mu 5000,-kč s tím, že když by byl nějaký problém, tak že mi to zas přijede opravit a nebo když budu mít problém, tak že mi těch 5 litrů vrátí. Že je férový a můžu mu věřit, a i tak na mě působil. Tak jsem si od něj nechal na disk nahrát(naštěstí) původní tovární nastavení jednotky. Rozešli jsme se a já se těšil že to po cestě z práce protáhnu. Cesta domů byla v pohodě a já mu ještě po návratu psal smsku, že jsem fakt spokojenej. Jenže to vydrželo jen do další cesty do práce (dojíždím cca 130km) kdy si tak napohodu(podotýkám napohodu, už žádně tůrování) jedu do práce a najednou se mi rozsvítila kontrolka motoru a auto přestalo skoro jet. No prostě jsem spadl do nouzáku. Tak to hned volám Igorovi, on že neví kde je problém, tak jsem s tím zajel(pomalu:-) ke svýmu mechanikovi, ten to napíchl na comp a zjistil, podle kódu(ten mi vyluštil Igor) že je zanešený FAP filtr. Tak to opět volám od mechanika Igorovi a ten mi nejdřív telefon odmítal zvednout a když to teda na poněkolikátý zvednul, tak se vymlouval, že mi asi došlo aditivum pro FAP. Tak jsme tu nádobku marně hledali, nakonec jsem s tím jel i do Fiatu a tam mi řekli, že tady ten FAP funguje na principu jednorázového vstříknutí většího množství nafty a né na přítomnosti externího aditiva. Tak mu to volám a pán dělal blbýho, že to je blbost. Holt je to pan Alpiners chytrý kluk a ví víc než autorizovanej servis, co si to našel v manuálech. Ale k závěru. Tento člověk si tu hraje a uděluje rady jak je zkušený chiptuner a není si schopen ani zjistit, než mi to přijede načipovat, že tam mám FAP filtr. A to to věděl snad 14dní předem. Podle jeho řečí už toho má pomalu tolik načipovanýho jak já naježdíno. A pak když jsem s ních chtěl řešit nápravu, prostě aby mi ten čip po původní dohodě vyrušil a vrátil prachy, tak už nekomunikoval vůbec. Telefon mi snad ze 100 pokusů o dovolání se nezvedl ani jednou, na smsky neodpovídal a když jsem mi to omylem zvedl z jiného čísla, který sem použil, tak sypal jen výmluvy a sliby, že čip zrušíme a dá mi prachy. Prostě absolutně u něj neexistuje jakákoli možnost přiznat svojí chybu a hledá jen důvody okolo. No a nakonec po snad dvou měsících mi poslal kontakt na kluka z jižních čech, abych si za ním zajel a že mi to vyruší. Tak jsem za ním jel přes 200km a když jsem si mu za to dovolil zaplatit, čistě jen z mé vlastní vůle, že jsem byl šťastnej, že už zas můžu aspoň normálně jezdit a nepředjížděj mě Felicie, tak ten kluk od Alpinerse dostal vynadáno, že si vzal prachy. Je to normální?? Prostě ko.k.ot největší. A na závěr, i přes několik jeho mejlových slíbů, že mi peníze pošle, je dodnes nemám. Tak co, ještě si od něj necháte poradit nebo nedej bože načipovat auto??

A Igore, kdyby jsi tu zas měl potřebu něco vypisovat, že mi blbla převodovka(mám automat a při fakt prudkým zrychlení mi občas vyskočí dvojka), tak se zamysli než se tu strapníš. Ona totiž převodovka, i kdyby byla naprosto nefunkční nemá jakýkoli vliv na chod a kouřivost motoru, natož na FAP filtr. Nebo si snad stále myslíš že ano?? Totéž platí na Tvé komentáře, že jsem asi už měl ten FAP špatnej, tak Tě můžu uklidnit, že od té doby, co mi to ten klučina z JČ dal do původního stavu, tak o filtru nevím. A to už mám od tý doby najeto dost přes 20tisíc km.

BTW.: A moc bych chtěl poprosit admina tohoto fóra, aby tu toto upozornění pokud možno nechal jako varování před samozvanejma čiptunerama jako je Igůrek.
alpiners2
Přispěvovatel
Příspěvky: 215
Registrován: 31 črc 2009, 17:03
Bydliště: Rimavská Sobota, Slovakia

Příspěvek od alpiners2 »

mal by si začať písať knižky.
na fap som sa ťa pýtal, tvrdil si že tam nieje.
po prvom softe ti už vyhadzovalo dvojku to nezaprieš.
bolo ti málo, chcel si viac. min 25%, že sa na tom turbe viac pridať nedá lebo by sa rozsypalo si tiež vedel. ty si len mlel svoje dokola.
a k tomu fapu: zabudol si napísať aké pokusy ste s ním robili, ako ste ho 2x vyprali vo vode kým si konečne odišiel do riadneho servisu. tvoj skvelý mechanik ani nevedel čo za chybu ti vypisuje.
sunic
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 18 čer 2010, 17:43

Příspěvek od sunic »

alpiners2 píše:mal by si začať písať knižky.
na fap som sa ťa pýtal, tvrdil si že tam nieje.
po prvom softe ti už vyhadzovalo dvojku to nezaprieš.
bolo ti málo, chcel si viac. min 25%, že sa na tom turbe viac pridať nedá lebo by sa rozsypalo si tiež vedel. ty si len mlel svoje dokola.
a k tomu fapu: zabudol si napísať aké pokusy ste s ním robili, ako ste ho 2x vyprali vo vode kým si konečne odišiel do riadneho servisu. tvoj skvelý mechanik ani nevedel čo za chybu ti vypisuje.
No jo, zase výmluvy.. napíšu to jako blb velkými písmeny, tak snad to pochopíš.
1. NIKDY JSEM TI NETVRDIL, ŽE TAM FAP NENÍ!!! TO AUTO JSEM MĚL PŘED TOU ÚPRAVOU OD TEBE 3 MĚSÍCE. A NA TO JESTLI JE V NĚM FAP JSI SE MĚ NIKDY NEPTAL, PROTOŽE KDYBY JO, TAK TI URČITĚ ŘEKNU, ŽE TO NEVÍM.
2. OD ZAČÁTKU JSI VĚDĚL, ŽE ČIPOVÁNÍ NEROZUMÍM, NĚKOLIKRÁT JSEM TI TO OPAKOVAL!!!! A NECHTĚL JSEM JEŠTĚ VÍC, JAK TU PÍŠEŠ, ALE CHTĚL JSEM JEN TEBOU DOPORUČENÉ BEZPEČNÉ MAXIMUM. KDYŽ TO PO PRVNÍ ÚPRAVĚ, KTEROU JSI MI NAVRHL A JÁ NA TEBE DAL, NEBYLO ZNÁT, TAK AŽ POTOM JSI TO ZVÝŠIL NA TĚCH 25%. MOC DOBŘE VÍŠ, ŽE PO TOM ZVÝŠENÍ O 25% JSEM UŽ BYL NADMÍRU SPOKOJENEJ. A STOPROCENTNĚ JSEM NIKDY NECHTĚL VÍC JAK 25%, TAK TU NELŽI A NEOPAKUJ SVÉ STÁLE STEJNÉ VÝMLUVY.
3. DVOJKU MI TO VYHAZOVALO JEŠTĚ DÁVNO PŘED NAČIPOVÁNÍM, TAKŽE TO S TEBOU NEMĚLO NIKDY NIC SPOLEČNÝHO, A NIKDY JSEM TI ANI NIC NETVRDIL, ŽE TO JE TVÁ VINA. Mimochodem, jak jsem psal výš, dvojku to vyhazuje jen při maximální snaze o zrychlení, čili od rozjezdu s plynem na podlaze (a to jen v režimu automatu, při manuálním řazení ji to nevyhodí ani při plný náloži). Jinak při běžné jízdě jí to nevyhodí nikdy a jezdím s tím tak do dneška.
4. ANO, FAP MŮJ MECHANIK 2* ČISTIL VAPKOU NEŽ JSEM S TÍM JEL DO FIATA NA VYČISTĚNÍ PŘES EXAMINER. UZNÁVÁM ŽE TO SICE NENÍ NEJLEPŠÍ ZPŮSOB, ALE NEBYL PRVNÍ A ANI POSLEDNÍ ČLOVĚK KTERÝ TO TAK DĚLAL. ALE TO NA TO STEJNĚ NEMÁ VLIV, PROTOŽE OD TÉ DOBY, CO MI TAM TEN KLUK Z JČ VRÁTIL PŮVODNÍ NASTAVENÍ JEDNOTKY, TAK O FAPU "NEVÍM" A JEZDÍ TO NAPROSTO NORMÁLNĚ A TO OD TÝ DOBY UŽ HODNĚ PŘES 20 TISÍC KILOMETRŮ.
A POKUD JDE O MÉHO MECHANIKA, TAK MÁŠ POCIT, ŽE KDYŽ SE SPECIALIZUJE SPÍŠ NA NĚMECKÝ AUTA NEŽ NA ITALY, TAKŽE MUSÍ ZNÁT KAŽDÝ KÓD CO JEDNOTKA VYHODÍ? MÁ SICE DIAGNOSTIKU ZA ČTVRT MEGA, ALE CHODÍ MU NA NÍ KAŽDÝ ROK NA CD AKTUALIZACE, TAKŽE HOLT V TÝ DOBĚ TA DIAGNOSTIKA JEŠTĚ NEVĚDĚLA CO JE TO ZA CHYBU, TAK MU VYHODILA JEN JEJÍ KÓD.

Takže jakou výmluvu zvolíš dál? Jinak moc dobře víš, že jsem ti říkal, že se prostě chyba stane a nijak jsem se za ní na Tebe nezlobil(zprvu), ale jde hlavně o to jí chlapsky vyřešit a dodržet dohodu která na začátku byla a né jak skunk před realitou utíkat a kalkulovat s tím že jsem z daleka, takže si za Tebou nedojedu.
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2368
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

U aut ako je alfa romeo sa neda vonkoncom hovorit o percentach. Ak by sa mala uprava urobit korektne tak jedine na brzde... Obzvlast ak je auto vybavene casticovym filtrom, s ktorym mala prve casy problemy alfa aj v serii... Nehodnotim niciu pracu, ale tvrdit taku vec, ze narast 25 percent na vykone je v celku absurdne...
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1259
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Aniz bych chtel jakkoliv zasahovat do vaseho sporu, ciste technicky je FAP sam osobe problem pri navysovani vykonu. Jde to proti sobe, protoze ruku v ruce s vyssim vykonem jde vetsi pozadavek na tlak turba a k tomu je treba vic nafty a jak jinak ciptuningem, nez prodlouzenim doby vstriku ze. Takze nasleduje vetsi kourivost, vic zanesenej FAP a nasledne vetsi diference tlaku na cidlech pred a za FAP, coz nakonec vede k tomu co pise uzivatel Sunic. Jednoduse se FAP rychlejc ucpe.

Osobne to vidim jako chybu upravce, ktery pokud je seriozni, tak si nejdriv poradne zjisti co upravuje a neslibuje nesmysly, byt by chtel zakaznik cokoliv a nebo bych si to nechal od zakaznika podepsat, kdyz na takovy uprave opravdu trva pres veskere upozorneni. Ale osobne zastavam spis prvni moznost, tzn nevydelavat prachy za kazdou cenu a zakazniky tohoto typu radeji odmitnout.

Chyba zakaznika je pak jednoznacne v tom, ze si poridi auto za statisice Kc a pak si do nej necha fusovat tim nejhroznejsim zpusobem tzv. "na parkovisti u Lidlu". Snad tyto pripady povedou alespon k tomu, ze lidi zacnou vic premejslet, nez si nechaji lacine zasahnout do auta. Cim vetsi je nepomer ceny auta k cene upravy, tim vetsi je pravdepodobnost, ze to dopadne jak jest popsano.
alpiners2
Přispěvovatel
Příspěvky: 215
Registrován: 31 črc 2009, 17:03
Bydliště: Rimavská Sobota, Slovakia

Příspěvek od alpiners2 »

nemá zmysel sa s tebou o tom naťahovať preto že melieš dokola to samé a všetko ajtak nepriznáš. očierňoval si ma na alfa fóre, tam si nejako nepochodil tak začínaš tu. a viac na tvoje výmysly nereagujem, píš si čo sa ti hodí ;)
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2368
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

sonic- Je to aj tvoja chyba, lebo mas auto nie malo penazi a chces setrit na uprave softu.....
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3492
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Chyba nechyba, ať je čí je, prachy by mu měl vrátit a fertich.
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
Champion
Přispěvovatel
Příspěvky: 293
Registrován: 08 zář 2009, 20:38
Bydliště: Slovakia-NR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Champion »

Neviem co tu teraz vyplakavas za 5000kc by si co chcel dozivotnu zaruku. Mne tiez odisla po chipe spojka a nikoho som neobvinoval . Proste aj keby ti to robili neviem kde treba vzdy pocitat ze sa take nieco moze stat a kazde navysenie vykonu nesie nejake to riziko .
Golf IV 1.9TDI ATD PD, EGR-KAT=OFF, spojka VR6+ kovokeramika, prevodka dlha EWT, vstreky AL, turbo hybrid, sanie ARL, custom FMIC 60mm, custom NEREZ vyfuk 63mm, brzdy RS 312/256 , Lowtec stelovak -6cm , 18" REPLICA RS4 carbon, look R32, soft by DTech
Uživatelský avatar
jipi
Přispěvovatel
Příspěvky: 477
Registrován: 23 led 2006, 14:30
Bydliště: Slovensko-Bratislava

Příspěvek od jipi »

Mimo témy:

Champion: ale ty si bol upozornený že ked sa dvihne krutak, spojka pôjde :) išiel si do toho aj ked si vedel následok.
VW Passat B5 TDI xxxPS , EGR off, Kat off, Turbo by BH, FMIC custom,exhaust custom ,330x30 4 piest predné brzdy, 312x22mm zadok
sunic
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 18 čer 2010, 17:43

Příspěvek od sunic »

alpiners2 píše:nemá zmysel sa s tebou o tom naťahovať preto že melieš dokola to samé a všetko ajtak nepriznáš. očierňoval si ma na alfa fóre, tam si nejako nepochodil tak začínaš tu. a viac na tvoje výmysly nereagujem, píš si čo sa ti hodí ;)


Nemyslím si, že bych na Alfa fóru nepochodil.. ale tady přece nejde o to jestli Tě chci očerňovat a jestli mi to někdo někde uvěří a nebo neuvěří. Já jsem Ti prve na alfa fóru řekl, že bych chtěl zvýšit výkon a ty jsi mi odpověděl, že už v tom máš velkou praxi a že víš co a jak. Já jsem ti říkal, že do toho absolutně nevidím a to jsem Ti opakoval několikrát. Prostě jsem dal na Tebe a řídil se tím co jsi mi ty, jako "odborník" řekl. Nic víc, nic míň. A všechny body co jsem Ti popsal výše, jsou naprosto pravdivý a víš to moc dobře sám. Jenže Tvůj problém je v tiom, že u Tebe nehrozí sebemenší možnost sebereflexe. A co jsem tu četl diskuze s Tebou, tak to myslím ví většina lidí odsud která s Tebou komunikovala. Takže pokud je nějaká věc ve které, jak ty stále tvrdíš, lžu, rád si jí poslechnu, takže můžeš psát...

A jen dodatek: Věřím, že je určitě s Tvojí prací i dost lidí spokojených, ale tady jde o to, jak se začneš chovat, když se to nepovede. Ono totiž člověk, pro kterýho jsi něco dělal a je s tím spokojenej, si těžko bude na něco stěžovat a nepozná jak by ses choval kdyby se to nepovedlo. Takže ten výše psaný příspěvek s mojí zkušeností s Tebou je varování pro TY co by se dostali do problému po Tvé nepovedené úpravě. Není to očerňování a ničení Tvé "živnosti", ale jen poznatek jak to taky může dopadnout. Prostě nedržíš slovo a je-li problém, nepřiznáš ho a jen se vymlouváš na vše a všechny okolo.
Naposledy upravil(a) sunic dne 20 čer 2010, 14:58, celkem upraveno 2 x.
sunic
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 18 čer 2010, 17:43

Příspěvek od sunic »

fabiátor píše:Aniz bych chtel jakkoliv zasahovat do vaseho sporu, ciste technicky je FAP sam osobe problem pri navysovani vykonu. Jde to proti sobe, protoze ruku v ruce s vyssim vykonem jde vetsi pozadavek na tlak turba a k tomu je treba vic nafty a jak jinak ciptuningem, nez prodlouzenim doby vstriku ze. Takze nasleduje vetsi kourivost, vic zanesenej FAP a nasledne vetsi diference tlaku na cidlech pred a za FAP, coz nakonec vede k tomu co pise uzivatel Sunic. Jednoduse se FAP rychlejc ucpe.

Osobne to vidim jako chybu upravce, ktery pokud je seriozni, tak si nejdriv poradne zjisti co upravuje a neslibuje nesmysly, byt by chtel zakaznik cokoliv a nebo bych si to nechal od zakaznika podepsat, kdyz na takovy uprave opravdu trva pres veskere upozorneni. Ale osobne zastavam spis prvni moznost, tzn nevydelavat prachy za kazdou cenu a zakazniky tohoto typu radeji odmitnout.

Chyba zakaznika je pak jednoznacne v tom, ze si poridi auto za statisice Kc a pak si do nej necha fusovat tim nejhroznejsim zpusobem tzv. "na parkovisti u Lidlu". Snad tyto pripady povedou alespon k tomu, ze lidi zacnou vic premejslet, nez si nechaji lacine zasahnout do auta. Cim vetsi je nepomer ceny auta k cene upravy, tim vetsi je pravdepodobnost, ze to dopadne jak jest popsano.
Bohužel s Tebou musím ve všem souhlasit.. asi jsem chtěl přehnaně šetřit, to uznávám, ale fakt pro mně v tu chvíli byla směrodatnější slova onoho úpravce než nízká cena za jakou mi to udělá. A taky, nemusel jsem nikam jezdit a přijel za mnou do práce při cestě na svou dovolenou přes Prahu. Auto tím naštěstí trvalejší poškození neutrpělo(dodnes jezdí bez problémů), jen se v tu chvíli zanášel ten FAP. Jenže i když si o sobě myslím, že do aut trošku vidím a samozřejmě jsem věděl, že se tyhle fitry do novějších aut z důvodu ekologie dávají, tak v tu chvíli mě to u mého ani nenapadlo. Nebo přesnějc, nepřemýšlel jsem jestli ho tam mám nebo nemám. Nj, chybama se člověk učí. Ale hlavně, já jsem Alpinersovi nedával za chybu to že se objevil nějakej problém, i jsem mu to říkal, že se prostě chyba stát může každýmu, kor když se někdo vrtá v softu auta, ale jde o to jí vyřešit a napravit, nebo dodržet dohodu která před upravováním byla. Sám Igor říkal, že 159tku ještě nedělal, ale 156tky s tímhle motorem už jo, takže by problém být neměl. A ta dohoda zněla, když bude problém, tak se zkusí vyřešit, nebo se to dá do původního stavu a vrátí peníze. Do původního stavu se to po snad dvou měsících dalo, i když s přispěním někoho úplně jiného, ale peníze holt nemám. Ale čert vem peníze, ty si člověk zase vydělá a aspoň tak má zkušenost jak může dopadnout chlapská dohoda, ale spíš jde o to, že se prostě Alpiners pak už jen vymlouval a neexistovalo aby byť sebemenším způsobem přiznal svojí chybu. Tak asi tak..
Markus01
Aktivista
Příspěvky: 1132
Registrován: 21 úno 2006, 18:04
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od Markus01 »

Poměrně velkou chybu vidim v tom, že tuner nevěděl co čipuje. Je to jeho práce si takový věci zjistit. Obzvlášť když zákazník sám tvrdí, že do toho nevidí.
OI: ASV+S764+hybrid RR Auto+soft Dragpower . HP+Eibach+Strongflex+TT puky+23mm stab . FN-III 312mm
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1417
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Jasnej příklad rejžování prachů z lidí,co tomu nerozumí. Stejný jako ABC. Oblbovat kecama a když se něco posere, tak zapírat, zapírat a zapírat a hlavně, NEZVEDAT telefony
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Taky do sporu nevidím, ale byla by slušnost od chiptunera aby vrátil peníze když dílo co udělal funguje naprd!
Ale hlavně vymlouvat se na to že zákazník nevěděl že tam není fap, kde to jsme? Chiptuner má uvažovat že zákazník je laik a zjistit si max info o voze aby dílo bylo kvalitní.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“