chlazení IC vodou?!

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
THOMASLO
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 čer 2010, 08:08
Odpovědi: 0
Bydliště: ZNOJMO DVWOJMO

chlazení IC vodou?!

Příspěvek od THOMASLO »

zkoušel to někdo když bude chladit IC vodou? Nebo řešil to tu někdo? Jak moc to pomuže?
VW MK2 1.6D brzy GTD, VW MK1 2.0 16V GTi, AUDI A4 B5 1.9 TDi
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Odpovědi: 0
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

řešil, stačí hledat ;) z mého pohledu k ničemu, lepší je větší FMIC
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Touto myslenkou jsem se zabyval jiz pred tak 4 roky a narazil jsem i u vseobecne vnimanych odborniku na zcela protichudne nazory a postoje. Z toho duvodu jsem se na to informoval u opravdovych odborniku a o vysledky se s vami dovolim podelit.

Chlazeni vodou je vhodne v pripade, kdyz:
- by bylo vedeni vzduchu neunosne dlouhe (napr. motor vzadu, nemozne pruduchy pro chlazeni, takze vedeni vzduchu k chladici dopredu by byl holy nesmysl diky vzniklemu turbolagu)
- je dostateny objem chladici kapaliny - duvod je prosty: voda je schopna vskutku skvele akumulovat teplo, nicmene si ho stejne skvele drzi ... z toho duvodu je treba mi dostatecny objem chladici kapaliny (s ohledem na velikost a ucinnost chladice, ktery se stara o snizeni teploty cirkulujici kapaliny
- se jedna o aplikaci, kdy je potreba narazove pojmout teplotu ... coz je pripad kratkych trati nebo sprintu; duvodem je to, ze zde neni treba mit velky objem chladici kapaliny (a ani to kvuli vaze kapaliny neni zadouci) a diky tomu, ze vzduch v IC je chlazen jiz od pocatku (oproti naporovemu chlazeni vzduch-vzduch), disponuje motor po celou dobu sprintu podstatne chladnejsim vzduchem; v pripade techto aplikaci je nezridka misto relativne beznych kapalin vyuzito tekuteho dusiku, ledove triste apod. Prave na zaklade techto aplikaci na dragsterech dochazi k subjektivnimu nazoru, ze je toto chlazeni lepsi a tudiz i lepsi pro pouziti ve vozech pro denni pouziti.

V ostatnich pripadech (tedy drtive vetsine seriovych a street racing aplikacich) je chlazeni vzduchem vyhodnejsi.

Jinymi slovy, pokud to chces pro vuz na denni jezdeni, pak se rozmysli, jesli jsi schopen zajistit dostatecny objem chladici kapaliny a jeji zchlazeni. Nekde jsem slysel o tom, ze se to nekdo pokousel chladit z klasickeho obehu urceneho primarne na chlazeni motoru, coz je absolutni nesmysl. Takze pokud vodu, pak samostatny okruh se svym vlastnim chladicem ovsem zasobnik musi byt umisten tak, aby se vychlazena kapalina nikde pred pouzitim neohrivala a to ani v pripade, ze vuz stoji ... protoze ona nizka teplota opet pochazi z naporoveho chlazeni vzduchem, ktere je v kolone nebo pri stojicim vozu neucinne. Oproti tomu kdyz stavis auto na sprinty a ses schopen zajistit pokazde na startu nizkou teplotu chladici kapaliny, nemuze byt nic lepsiho (snad mimo pouziti nitra).

Takze kdyz vam nekdo nekdy jednoznacne odpovi, ze je jeden nebo druhej typ chlazeni lepsi a nedoda vyse uvedene pak se jedna o cloveka, ktery to ma nekde vyposlouchane nebo radoby vyctene a ani nevi, o cem mluvi. Na internetu najdete desitky tvrzeni, jak je vodni chladic lepsi a i s grafy teplot, ale nikdo vam uz nerekne, ze tu teplotu chladici kapaliny musite udrzovat abyste dosahovali stejnych parametru prubezne.

Ted jsem si vsiml jeste dvojsmyslnosti nazvu Tveho tematu. Pokud jsi se ptal na ostrik soucastneho (vzduch-vzduch) chladice vodou, pak mohu jen doporucit. Sam jsem to na aute mel nainstalovano a vysledky nebyly az tak zanedbatelne (ostatne kazdy z nas zajiste zazil pomyslne "oziti" vozu v desti. Ano, je zpusobeno primarne zvysenou vlhosti, ktera ma vliv na spalovani, ale take i na chlazeni. V tomto pripade je ale nutne zajistit, aby se jednalo o "poprasek" vodni mlhovinou (nejlepe nejakymi tryskami), nikoliv "namoceni" IC ostrikovaci na sklo, kdy dojde nejen k rychlemu ubytku chladici kapaliny, ale i k tomu, ze pak mate vodu vsude, kam se jen mohla dostat (noteeth)
Naposledy upravil(a) Forest dne 02 črc 2010, 14:37, celkem upraveno 2 x.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
THOMASLO
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 čer 2010, 08:08
Odpovědi: 0
Bydliště: ZNOJMO DVWOJMO

Příspěvek od THOMASLO »

diky moc za takovou radu, viděl jsem to právě např. na sprintech u delta HF integrale. využíval bych to jen tak na sprinty nebo něco takvýho, ono by šlo o to že by to chtělo ledovou vodu, a mlhou to ostřikovat, vim o tryskách co dělají krásnou mlhu.
VW MK2 1.6D brzy GTD, VW MK1 2.0 16V GTi, AUDI A4 B5 1.9 TDi
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Pokud je to na vuz jen na sprinty, pak neni asi lepsi volby (mimo vyse zminovaneho nitra). Jinak co se tyce tech trysek, tak bych mozna mel zajem, pripadne mi dej vedet, kde se to da sehnat. Jde o to, ze bud mohou byt trysky, ktere jsou umisteny v rozich intercooleru s uhlem ostriku 90° a tak pokryji cely IC, nebo jsou trysky, ktere jsou umisteny pred IC a strikaji po obvodu "do boku", ale ty co jsem slysel tak nepokryji IC uplne.

V mem pripade se jednalo o vylozene amatersky pokus a vyuzil jsem trysky od Gardeny (urceno pro zavlazovani travniku), ale u nich byl problem v az prilis velkem prutoku, takze bylo vsechno mokre. Nicmene v ten moment to melo svuj nezanedbatelny ucinek ... precijen fyziku neocuras ;) Ostatne vzdyt treba STicka to maji v serii. Rozhodne zvlast pro soucasne venkovni teploty dobra utilitka nejen do mesta ... jen si musite zvyknout na to, ze vas lidi kolem upozornuji na to, ze "vam z toho neco tece" (noteeth)

Jinak jsem nasel to, co kluci pouzivaly pro ostrik klasickeho IC v podbehu: http://www.nejlevnejsizdravi.cz/shop.ph ... _id=104282 ... kratkodoby ale nezanedbatelny efekt.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
fabiátor
Moderátor
Příspěvky: 1258
Registrován: 23 led 2006, 14:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Střední Čechy a Šumava

Příspěvek od fabiátor »

Jen takovej momentalni asi blbej napad, co treba zkusit vyuzit klima = chladit s ni tu vodu na ostrik ? Vim jasne, zere to kone, ale ne zas tolik, viz mereni co jsme delali s Reeshou na FRS. Navic kdyz se pouziva klima v invertovany funkci i jako tepelny cerpadlo, mozna to neni uplne od veci. Nebo jo ?
Uživatelský avatar
THOMASLO
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 17 čer 2010, 08:08
Odpovědi: 0
Bydliště: ZNOJMO DVWOJMO

Příspěvek od THOMASLO »

fabiátor píše:Jen takovej momentalni asi blbej napad, co treba zkusit vyuzit klima = chladit s ni tu vodu na ostrik ? Vim jasne, zere to kone, ale ne zas tolik, viz mereni co jsme delali s Reeshou na FRS. Navic kdyz se pouziva klima v invertovany funkci i jako tepelny cerpadlo, mozna to neni uplne od veci. Nebo jo ?
samozřejmě pokud tu klimu máš tak je ideální aby to chladilo vodu, pokud nemáš tak musíš mít doma a na cesty dobrou zásobu ledu! :D
VW MK2 1.6D brzy GTD, VW MK1 2.0 16V GTi, AUDI A4 B5 1.9 TDi
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

no a ještě taková malá idea... co takhle skombinovat vodní IC, a IC vzduch-vzduch, a zapojit je za sebe sériově... například do G4, třeba do podběhu namísto původního IC dát menší vodní cooler a dopředu před chladič umístit FMIC, nemusel by být ani nějakých obludných rozměrů... vodní IC, by měl vlastní okruh, který by chladil třeba další klimachladič, při normální jízdě by se teplota vody v okruhu pohybovala dejme tomu okolo 90°C (???), takže by tam nebyl moc na škodu, protože teplota vzduchu při plném tlaku je hooodně nad těch 90°C, no a pak by tam byl ten menší FMIC, který by se staral o schlazení. No a pak na sprintech bys do okruhu vodního IC nalil ledovou vodu, a měl bys ochlazený vzduch už na startu
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Vodny ic ma nezavisly chladiaci nizkotepelny okruh. Inymi slovami. zvlast nadobka na kvapalinu, zvlastny chladic na nizkotepelnu vodu a obehove, dost vykonne cerpadlo.... Vodne ic sa nechladi z vodou vysokotepelneho okruhu motora. v tom pripade by to bol skor ohrievac oproti klasickemu ic
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

napr. chladenie nafty na passate PD je ten isty vodny okruh ako motor a je nizkoteplotne. Ma len samostatny chladic a cerpadlo.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
misil
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 25 dub 2009, 09:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od misil »

tusite nekdo, jakej je prutok vzduchu skrz IC? Neuchladilo by to nekolik Peltierovejch clanku v serii (za cenu toho, ze by to tu chvilku odsravala baterka)?
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

vnitřní průtok je v max otáčkách a zatížení kolem 100-150L/s vzduchu
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

misil píše:tusite nekdo, jakej je prutok vzduchu skrz IC? Neuchladilo by to nekolik Peltierovejch clanku v serii (za cenu toho, ze by to tu chvilku odsravala baterka)?
neexistuje
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
misil
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 25 dub 2009, 09:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od misil »

100L/s? Neni to trosku moc?

Pak me jeste napadlo, co pouzit na chlazeni Ranqueho trubici ?(http://www.lontech.cz/files/virove_trub ... trubic.pdf)
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

na peltierův článek i na tu trubici zapomeň, nic účinějšího než klasickej Intercooler vzduch-vzduch není
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“