Ahoj, chtel jsem se optat co mi poradite na zazimovani auta - mam Octavii rv.98 TDi 66kW, najeto 307 000 a dostal jsem sluzebni auto, tj. okavka bude celou zimu zavrena v garazi. Jelikoz uz tam chudinka takhle hnije mesic, rad bych vedel, co mam udelat abych ji tim "nejezdenim" neublizil - mam ji jednou za 14 dni projet? Kazdy napad vitam...
V garazi je okolo 5-10 stupnu, pri velkejch mrazech min ale vyjimecne.
Zazimovani auta
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Celkem originální rada, ale asi ti moc nepomohla, co? Svého času jsem po odpovědi na tuhle otázku pátral sám, ale marně. Opravdu bych rád věděl, co třeba pro motor znamená taková půlroční odstávka a jestli není vhodné jej alespoň jednou za čas protočit - třeba aby se kritická místa znovu pokryla vrstvičkou oleje nebo tak něco. Nevím a pochybuji, že se to někdy dozvím...
Mám pocit, že autu dělá rozumný pohyb dobře, ale popojíždět s ním v zimě jen tak? Je jasné, že agregáty se jízdou neustále zdravě "prokrvují", ale na druhou stranu starty studeného motoru myslím zbytečně snižují jeho životnost (zde není od věci předehřívání motoru nezávislým topením). Já sám tedy motor během zimní odstávky preventivně neprotáčím, auto nechávám na dobře větraném místě (ideální by asi bylo hodit stroj na špalky, ale to už je nad moje možnosti), teplota myslím není tak podstatná. Před ustájením je asi dobré ostříkat podvozek od soli a nečistot. Občas lehce jednorázově dobiju akumulátor. Akumulátor je potřeba udržovat nabitý. K akumulátoru jeden postřeh: v odborných kruzích se říká, že pokud není akumulátor v automobilu vystaven běžnému provozu (větší proudové odběry) a je pouze pečlivě dobíjen, stárne rychleji.
No, asi se nikdy nedozvím, jestli jsem takovou odstávkou autu uškodil, ale připadá mi to lepší než stroj, jen z důvodu prevence, trápit studenými starty a popojížděním v solance. Pokud má někdo jiný typ na rozumný způsob zimního uskladnění, rád se poučím.
Mám pocit, že autu dělá rozumný pohyb dobře, ale popojíždět s ním v zimě jen tak? Je jasné, že agregáty se jízdou neustále zdravě "prokrvují", ale na druhou stranu starty studeného motoru myslím zbytečně snižují jeho životnost (zde není od věci předehřívání motoru nezávislým topením). Já sám tedy motor během zimní odstávky preventivně neprotáčím, auto nechávám na dobře větraném místě (ideální by asi bylo hodit stroj na špalky, ale to už je nad moje možnosti), teplota myslím není tak podstatná. Před ustájením je asi dobré ostříkat podvozek od soli a nečistot. Občas lehce jednorázově dobiju akumulátor. Akumulátor je potřeba udržovat nabitý. K akumulátoru jeden postřeh: v odborných kruzích se říká, že pokud není akumulátor v automobilu vystaven běžnému provozu (větší proudové odběry) a je pouze pečlivě dobíjen, stárne rychleji.
No, asi se nikdy nedozvím, jestli jsem takovou odstávkou autu uškodil, ale připadá mi to lepší než stroj, jen z důvodu prevence, trápit studenými starty a popojížděním v solance. Pokud má někdo jiný typ na rozumný způsob zimního uskladnění, rád se poučím.