filtrace přez vložku olej. filtru

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

filtrace přez vložku olej. filtru

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj všem už nějakej ten čas filtruju přez vložku olej. filtru (liaz...) nestojí moc peněz,ale někdo tu psal že přez ní dá 500l vyfritu,ja dam tak max 100l než se na filtr usadí bordel (těstíčko) které olej obsahuje,poté musim filtr vyndat a prohnat ho horkou vodou pod sprchou,protože nepropouští,nemůže ta voda nějak poničit filtr nebo změnit kvalitu filtrování? Jaké s touto metodou nebo jinou finančně lepší metodou máte zkušenosti?Jak filtrujete?Díky.Tomáš
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Filtruju přes něj taky, ale nechávám friťák odstát pár dní než ho leju do nádoby s filtrem a nenalejvám tam usazeninu ze dna. Bordel ze dna slejvám do barelu a pak ho v teple naředím benzínem kterej rozpustí i ten ztuhlej tuk a pak to přes kuchyňskej cedník naleju do filtru.Proplachovat teplou vodou jsem ho už zkoušel taky ale moc to nepomůže, jak se jednou ucpe bordelem tak už se to z něj pořádně nedostane.
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

nevim, jestli myslis palivovy PJ/PH filtr, nebo olejovy. Ale kazdy se po case zanese, cim jemnejsi, tim rychlejsi zanaseni mikrocasticemi, pory se ucpnou, filtracni kapacita se vycerpa a musi se vyhodit... vestinou se zanese tukem, pak to staci prohnat treba horkym fritem, ale je to jen prodlouzeni zivotnosti, stejne se pak snizuje prutocnost...
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Ja tam usazeninu taky nedavam,mě jde v zasadě o ten luj nebo mouku ktera se mi na filtr nabali a prostě to neteče,když to vemu pod sprchu tak teče dobře,jak vlastně kontrolujete kvalitu již přefiltrovaného oleje?Ja to vždycky naleju do petky a koukám na to až vyprchaji bublinky,tak cca 24 h pokud tam je usazenina,jednou se mi to už stalo,tak to přejedu ještě jednou a je to v cajku,stalo se mi to jen u oleje co dostávám od pekárny.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

Na přefiltrovanej olej nekoukám jak je přefiltrovanej. Protáhnu ho přes olejovej filtr z liazu a leju rovnou do auta, vždyť mám v autě palivovej filtr a ten zachytí zbytek bordelu.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

jasny,díky,jeste jsem se chtel zeptat jake mate zkusenosti s pridavanim VIFU do oleje.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

jenze obcas se stane, ze olej je tekuty, pri teplote filtrace, prefiltrujete - je krasne ciry, do rana se ochladi o 10°C a v jiz prefiltrovanem oleji se vysrazi krupice tuku, bo ceho, muzete opet prefiltrovat a opet se tam vysrazi takove vlocky (pri poklesu teploty). Nejjednodussi je prefiltrovat, i kdyz se srazi, tak nahrat 2 min. na plynovem sporaku v hrnci a je vymalovano - sup s tim do auta.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33588
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

když jsem filroval a přestalo to téct tak jsem vzal do kýblu horké vody a přelil opačným chodem že by to nějak snížilo kvalitu filtrování bych neřek miloš ;)
fastarrow
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 25 čer 2010, 21:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od fastarrow »

NO a tak jaký je závěr? Chci filtrovat a teď mi není jasné jak na to. To ten filtr z liazky je nějak udělaný že tam naleju rovnou olej? Nebo je to klasický válec a musím si to nějak přizpůsobit? Nevím jestli myslíte palivový nebo hydraulický, našel jsem tento http://malina-vrse.info/shop/index.php? ... uct_id=209

A ještě ten příspěvek, že když ztuhne už v přeceděném oleji tuk, tak když to nahřeju a rozmíchám v benzínu, tak už to neztuhne? Protože co pak až to bude v nádrži...

Chci to lít do 1,9td xantia

A vodu z toho oleje nijak neřešíte?
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

a hele ten je levnejsi nez ten na olej :) postup je tu popsany v tematu filtrace o par temat nize,kde se hadam,ze to neprotece:D
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:a hele ten je levnejsi nez ten na olej :) postup je tu popsany v tematu filtrace o par temat nize,kde se hadam,ze to neprotece:D
Neproteče to jen tobě :D Všem ostatním to teče. Ten na hydrauliku je skoro poloviční oproti olejovýmu.
http://www.skarab.cz/cs/zbozi/4516/
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

oldaf píše:
sikin1987 píše:a hele ten je levnejsi nez ten na olej :) postup je tu popsany v tematu filtrace o par temat nize,kde se hadam,ze to neprotece:D
Neproteče to jen tobě :D Všem ostatním to teče. Ten na hydrauliku je skoro poloviční oproti olejovýmu.
http://www.skarab.cz/cs/zbozi/4516/
mozna to bude trosku kapat,ale ze by to chcalo a z celeho objemu nadoby je takrka nemozne.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

fastarrow píše:NO a tak jaký je závěr? Chci filtrovat a teď mi není jasné jak na to. To ten filtr z liazky je nějak udělaný že tam naleju rovnou olej? Nebo je to klasický válec a musím si to nějak přizpůsobit? Nevím jestli myslíte palivový nebo hydraulický, našel jsem tento http://malina-vrse.info/shop/index.php? ... uct_id=209

A ještě ten příspěvek, že když ztuhne už v přeceděném oleji tuk, tak když to nahřeju a rozmíchám v benzínu, tak už to neztuhne? Protože co pak až to bude v nádrži...

Chci to lít do 1,9td xantia

A vodu z toho oleje nijak neřešíte?
Tady to máš i s fotkama, olejový filtr liaz a teče to přes něj do sudu. Sádlo nemusíš nahřívat, stačí do něj nalejt benzín a za pár dní se rozpustí, stačí to dát na sluníčko je to pak rychlejší, pak jen přefiltrovat.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Tu trošku vody auto taky zvládne, usadí se ve filtru, stačí to sem tam odkalovákem odpustit.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Registrován: 01 čer 2007, 22:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od oldaf »

sikin1987 píše:
oldaf píše:
sikin1987 píše:a hele ten je levnejsi nez ten na olej :) postup je tu popsany v tematu filtrace o par temat nize,kde se hadam,ze to neprotece:D
Neproteče to jen tobě :D Všem ostatním to teče. Ten na hydrauliku je skoro poloviční oproti olejovýmu.
http://www.skarab.cz/cs/zbozi/4516/
mozna to bude trosku kapat,ale ze by to chcalo a z celeho objemu nadoby je takrka nemozne.
Tobě nemá cenu asi něco vysvětlovat, meleš si furt tu svou ale na olej jsi najel úplný hovno. Ale abys neřekl tak mám na zejtra k filtraci 300 litrů oleje, tak ti natočím na kameru jak dlouho trvá přefiltrovat barel. Ale to budu filtrovat přes použitej filtr co už má za sebou asi 400litrů takže to pojede pomalejc.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

a co jako,ze sem najel hovno? to mam kvuli tobe jezdit sem a tam? jezdom dle potreby jako normalni clovek.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“