IC z ARL do O1

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

IC z ARL do O1

Příspěvek od Vici »

Tak jsem svého času bádal, ptal se a otravoval a vyzvídal jak pořešit učinnější IC do O1 ASZ.

Postupně jsem zavrhnul FMIC hned z několika důvodů (tím nemyslím že je na jeho použití něco špatného, prostě já ho jen nechtěl)

Díky Ladasovi, Nogisovi,LukeBeanovi a dalším za konzultace a Ladasovi speciálně díky za pomoc s díly.

Je třeba koupit z ARL auta:

- chladiče + sahary
- hadice kompresor - chladič klimy
- trubka expanzní ventil - vysoušeč
- vysoušeč
- hrdlo termostatu + spodní hadice k chladiči
- horní hadice k chladiči
- plastová trubka vedení vzduchu + držáky + hadice na
obě strany - odvod od IC
- plechová trubka + hadice – přívod do IC
- hadice nádobka serva - čerpadlo (i když šla by použít i z ASZ
asi)

V rychlosti postup :

- sundat veškeré původní vedení vzduchu krom oranžové hadice
za turbem
- sundat IC včetně držáku
- upravit chladičovku (tak aby se tam chladiče vešly spodní
stranou která je širší díky vývodům IC) + vyřešit spodní
uchycení chladičů
- přihnout vodní trubku na bloku – vadí hadici od termostatu
- vyměnit spodní hadici klimy – má jinak natočený konec
- vyměnit tenkou trubku klimy od exp. ventilu k vysoušeči +
vyměnit vysoušeč (jinak natočený vstup zespoda)
- upravit trubku k servu u převodovky – koliduje s rourou k IC - já ji natvaroval aby šla blíž kolem bloku, až za vedením
vzduchu, a předělal jsem držák - drží to teď na stejném šroubu
jako spodní držák vedení vzduchu z ARL
- vyměnit horní držáky krytu motoru – na těch nových drží
roura vedení vzduchu + jeden přidat na spodek bloku u
převodovky
- elektrika k saharám a čidlu teploty pasuje
- vyměnit hadici od nádobky serva

Taky se budou muset upravit spodní plast. kryty motorového prostoru - pak doplním

Já ještě měnil rovnou turbo a dávám do kupy klimu tak s tím mám trochu víc práce.

Snad to někomu pomůže. Vypadá to origo jako z fabriky, nikde ničemu nic nevadí, ARL IC zvládne jistě 200 koní, spíš víc, čili ani tam není problém. A nemám pod kapotou divně se motající nerez hady a vo to mi šlo :-) (kromě toho z montáže nerez hadů by mě asi odvezli do pakárny rovnou - na to bych nervy asi neměl)

Prozajímavost přímé náklady : jeté ale TOP stav chladiče, hadice, trubky atd. 13 000, vysoušeč 600. A nějaké drobnosti jako O-kroužky, chladící kapalina a podobně. A moje práce...

P.S. dejte si vždycky pozor na větráky které kupujete, hodně aut které jezdí pořád na režim "AUTO" má kaput předřadné odpory na větrácích a ty pak nejdou na prvni stupeň což je špatně - když se pustí klima tak se větráky musí ihned rozběhnout na prvni stupeň a běžet stále. Pokud se nerozběhnou a za chvíli se pustí naplno a za chvíli zas vypnou, tak mají KO ty předřadné odpory, na první stupeň neběží a pustí se až naplno na druhý stupeň.. druhý stupeň se pustí nouzově protože v klimě vzroste tlak nad povolený limit, díky tomu že se nechladí

rychlá kontrola - propísknout si v konektoru větráku oba dráty proti třetímu kde je kostra.. pokud jeden z nich nejde propísknout tak je KO předřadný odpor = větrák je na prd
Naposledy upravil(a) Vici dne 06 led 2014, 11:41, celkem upraveno 3 x.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

čekal jsem fotky... ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

Mně by zajímalo kolik hodin to trvalo.
Nedostatek téhle instalace je, mnoho(né zrovna super těsných) spojů a IC není svařené.

Jinak nějaké foto? Pochlub se ;)
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Lusťa
blázen
Příspěvky: 1416
Registrován: 23 led 2006, 17:42
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí Prahy

Příspěvek od Lusťa »

Indi píše:Mně by zajímalo kolik hodin to trvalo.
Nedostatek téhle instalace je, mnoho(né zrovna super těsných) spojů a IC není svařené.

Jinak nějaké foto? Pochlub se ;)
čus Indi, myslíš strany že nejsou svařené? zajímalo by mě, jestli už někomu třeba fouknul ARL IC. Osobně zatim o nikom nevim.
Jasný, souhlasim s tebou, že je to daleko lepší mít komplet alu IC, ale spíš by mě zajímalo,jestli se s tim někdo setkal...
díky
Uživatelský avatar
miš
Přispěvovatel
Příspěvky: 611
Registrován: 16 úno 2007, 14:12
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od miš »

Ufff cena je teda peklo... proto jsem sel FMICem, ale cist tohle tak pred 2-3 lety tak bych vahal...
RIP _ O1 - L&K- 159PS/388Nm by Reesha
Sharan II AUY - stand by
VW T2 Doka "wally" - 1,6/34kW - 1976 -- to 120 kW
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

fotky nejsou... oktávku bez chladičovky viděl asi každý :-D
ale jo, můžu vyfotit alespoň výsledek :-)

spoje - no jo, ale zas funguje to tak i na všech O2 a zas toliko problémů s tím snad není... a IC snad nepraskne :-)

cena - no když jsem řešil co pořídím, tak i cena FMIC s potřebnýma věcma nebyla zrovna nízká....

pracnost - neměnit zrovna i turbo tak by to byla akce na jeden celý den, pokud by člověk měl vše nachystané (já jsem zjistil že nemám jednu trubku, tak jsem n ani čekal, a stejně jsem neměl moc času dělat na autě, čili stojí už 14 dní....)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

pravda že na ARL sem tam nějaká hadice spadne ale to je nemoc hliníkových zámků myslím ale že pavel má všechny krásný ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

Lusťa píše:
Indi píše:Mně by zajímalo kolik hodin to trvalo.
Nedostatek téhle instalace je, mnoho(né zrovna super těsných) spojů a IC není svařené.

Jinak nějaké foto? Pochlub se ;)
čus Indi, myslíš strany že nejsou svařené? zajímalo by mě, jestli už někomu třeba fouknul ARL IC. Osobně zatim o nikom nevim.
Jasný, souhlasim s tebou, že je to daleko lepší mít komplet alu IC, ale spíš by mě zajímalo,jestli se s tim někdo setkal...
díky
To že není svařený, jsem myslel, že je potřeba s tlakem zacházet opatrně.
Ty spoje (bajonety)se mi nelíbí jen proto, že jak přijede auto s více jak 100tkm, tak jsou včechny spoje ochcané( netěsné) a je tam dost hadic( nafukují se).
Taky jsem montoval ARL IC, ale vše se předělalo, včetně vstupu a výstupu IC, aby se to nevytrhlo a perfektně těsnilo.
Na svém autě mám taky jeden origo bajonet a drží, ale až po úpravě.
Zcela nové motory používají opět klasický spoj s objímkou ;) a né bajonet :roll:
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Jo mě se ty bajonety taky nelíbí.. Ale když sem sundával původní IC a rozvod vzduchu, byly všecky bajonety Ok a suché - najeto 174tkm....
Tak než to někde rozstřelím to snad vydrží (LOL)

Indi : jak jsi předělal napojení na IC? dals tam nějaké vyrobené redukce?
Uživatelský avatar
Indi
Přispěvovatel
Příspěvky: 462
Registrován: 27 led 2006, 18:54
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Indi »

Přesně tak, hodně natěsno,aby se to nemohlo vrtět do stran.
Audi cab AVF 190kW/518Nm
Seat Alhambra 190PS/420Nm
Audi A4 3.0TDI Q 150kW/450Nm
woodyalan
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 26 pro 2009, 01:36
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od woodyalan »

nemohl by si sem dát nějáký foto toho vedení trubek z motorovýho prostoru protože plánuju to samí ale chci tam nacpat cooler z Oct II
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

foto - není tam asi moc co fotit.. omrkni si to nejlíp na něčem se 110kW motorem nebo na tej O2. tak získáš nejlepší představu
woodyalan
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 26 pro 2009, 01:36
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od woodyalan »

no to jo ale já plánuju na ASZ vedení vzduchu z ARL ale nevim jak tam sou natočený vývody z cooleru jestli to je stejný jak U Oct.II
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

jo tak. dej mail pošlu ti něco!
woodyalan
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 26 pro 2009, 01:36
Odpovědi: 0
Bydliště: praha

Příspěvek od woodyalan »

Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“