Omega 2.5TD na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Omega 2.5TD na olej

Příspěvek od koil »

Zdarec.Jsem tu novej.Forum jsem si pročetl ale na svoji otázku jsem odpověd nenašel..... Chtěl bych si koupit omegu kombi 2.5 TD a předělat na olej ale nevím jestli to čerpadlo vydrží.Ted mám omegu sedan 2.0i 16v na LPG sekvenční vstřikování plynu ale žere mi to 10-11l tak se mi to zdá být už neekonomický ten plyn když podle palubáku to by mi chlplo 7l benálu.A taky ten sedan má malej kufr kort když je tam 60L válec na plyn a je líná (auto těžké na 2L) :roll: Jinak omega je skvělé auto :) Uvažoval jsem i o MB 124 v kombiku kvůli řadovému čerpadlu ale každý chce za dobrej kousek minimálně 30000kč a výbava žádná.Natož omega za 30000 je v plný palbě.... (noteeth) Jinak by mě zajímalo když se předehřívá olej na jakou maximální teplotu se může předehřívat? A čerpadlu nevadí horký olej? A dá se do omegy implatovat řadové čerpadlo? Jinak deně najedu 40 km......

UF KONEČNĚ JSEM SE VYPSAL CO JSEM CHTĚL (LOL)
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

No hodně záleží na tom,za kolik pak budeš mít olej,jestli se vyplatí na něho z LPG přejít..Já čistý rostlinný jsem kdysi do Omegy nalil a byla to bída-špatně startovala,kouřila a ztrácela výkon,než bych ji nějak upravoval,radši sem ji dojezdil na naftu a v klidu prodal..
Jezdím na vše co teče..
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

Spíš by mě zajímalo jaký má vliv teplota oleje na čerpadlo????
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to čerpadlo ti začne časem téct a budeš ho muset přetěnit pokud na to máš dej se na olej miloš
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

Miloši (pokud ti můžu tykat). :? To čerpadlo bude téct z důvodu že ta řepka likviduje těsnění nebo kvůli tomu horkému oleji (řepkáčí)? A jak jsou na tom ty řadové čerpadla u MB 124?Ty taky tečou nebou jsou odolná? Nemáš adresu na nějaké stránky kde je popsaná konstrukce naftovích čerpadel?- v knihovně je prd... :(
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

koil píše:Miloši (pokud ti můžu tykat). :? To čerpadlo bude téct z důvodu že ta řepka likviduje těsnění nebo kvůli tomu horkému oleji (řepkáčí)? A jak jsou na tom ty řadové čerpadla u MB 124?Ty taky tečou nebou jsou odolná? Nemáš adresu na nějaké stránky kde je popsaná konstrukce naftovích čerpadel?- v knihovně je prd... :(

zda bude téct nebo nebude uvidíš sám píšu ti horší variantu, vem si že ty 2.5TD jsou už staré vrány před smrtí, hadičky a těsnění to mají za sebou,

já jen abys stím počítal, pokud si umíš poradit tak hadičky na přepady si předěláš, pokud se rozteče horní víčko tak tam pasuje okroužek z olejového filtru z feldy TDi SDi, přední kroužek ti přehodí čerpadlář to se zde řeší, pokud se troufáš na vymontování čerpadla tak si přehodíš i gufero, to vyjde na stovku,

kolem čerpadla je blbý přístup musíš sdělat sání no rozdělat půl auta,

co se mi nelíbí tak jsi namířil na dost těžká auta šestiválec z bavoráku, po městě žere 10 litrů, já tu omegu nějakou sem tam oprevuji, jak kápne z čerpadla nasaje si altík ten taky odejde, pak se podělá starter, pak spojka vyteče musíš převodovka ven, pak se pořád sype komfort, centrál, a kde co, přední náprava trpí,

vcelku sluišná spořitelna omega na mega peněz miloš

;)
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

o nějakou konstrukci čerpadla bych se nezajímal

spíš se zajímej o to že těsnivo po roce 2000 má být konstrukce odolné proti metylesteru a starší vrány to nemají ;) miloš
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

A jak jsou na tom Mercedesy 124? Jinak omegy se mi líbí-ten náhon na zadek je prima jak to umí zatancovat na smyka na sotolině...... (noteeth) (rofl)
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

slovacek.milos píše:o nějakou konstrukci čerpadla bych se nezajímal

spíš se zajímej o to že těsnivo po roce 2000 má být konstrukce odolné proti metylesteru a starší vrány to nemají ;) miloš
Takže Miloši,jestli to tady všechno dobře chápu,tak pouze MĚŘO dělá problém s rozežíráním gumových částí v čerpadle. Řepkový olej z Lidlu to neudělá že ne? Jezdím 1 ku 1 RO ku LTO + 20ml Vif na půl nádrže. Krásná práce ne? :-D
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
peopleman
Přispěvovatel
Příspěvky: 279
Registrován: 10 srp 2010, 20:07

Příspěvek od peopleman »

Mě rostlinný olej z Kauflandu rozežral čerpadlo na Transitu a z Penny na Ventu,proto ho ted kupuju v Lidlu.. :P
Jezdím na vše co teče..
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radimes píše:
slovacek.milos píše:o nějakou konstrukci čerpadla bych se nezajímal

spíš se zajímej o to že těsnivo po roce 2000 má být konstrukce odolné proti metylesteru a starší vrány to nemají ;) miloš
Takže Miloši,jestli to tady všechno dobře chápu,tak pouze MĚŘO dělá problém s rozežíráním gumových částí v čerpadle. Řepkový olej z Lidlu to neudělá že ne? Jezdím 1 ku 1 RO ku LTO + 20ml Vif na půl nádrže. Krásná práce ne? :-D
zda se ti rozteče čerpadlo či nikoliv se dovíš zde http://www.vestirna.com/www2/_koule/index.php miloš
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

slovacek.milos píše:
radimes píše:
slovacek.milos píše:o nějakou konstrukci čerpadla bych se nezajímal

spíš se zajímej o to že těsnivo po roce 2000 má být konstrukce odolné proti metylesteru a starší vrány to nemají ;) miloš
Takže Miloši,jestli to tady všechno dobře chápu,tak pouze MĚŘO dělá problém s rozežíráním gumových částí v čerpadle. Řepkový olej z Lidlu to neudělá že ne? Jezdím 1 ku 1 RO ku LTO + 20ml Vif na půl nádrže. Krásná práce ne? :-D
zda se ti rozteče čerpadlo či nikoliv se dovíš zde http://www.vestirna.com/www2/_koule/index.php miloš
Tak mi vyšlo,že určitě ano. No,to jsi měm oc nepotěšil Miloši,to Ti teda povím. Však se stejně blíží zima a to já s RO končím. Takže snad to ještě něco vydrží...
Hoj ;)
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32862
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

naposledy jsem to u 2.5 td opravoval jako reklamaci že teče motorový olej,


ono tekl olej a že teče palivo jsem si moc nevšiml, protože motor byl celkově od oleje, dal jsem nové těsnění na vypoštěcí šroub oleje a bylo ještě KO horní těsnění víčka, to jsem dal celé druhé, spravily se i dlouhé starty

kámoš z motorestu to má taky a odkapy pod motorem jsou zatím neřeší miloš ;)
koil
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 16 čer 2010, 17:16

Příspěvek od koil »

Měl jsem možnost vyzkoušet omegu s 2.5TD a musím říct že ten motor je skvělej tahá jak bejk (noteeth) Měl jsem možnost vyzkoušet fabii 1.9 TDI 74kw v kombiku-není špatný ale 2.5TD mi přišel lepší a taky ten zvuk 6 válce ;) skoro tichý jak benzínák.....
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23

Příspěvek od dvorky1 »

zdárec. Mám BMW 525 TDS je tam ten motor co chceš ty. Všeobecně tam trpí čerpadla ohledně delších startů, ale teď jsem pořídil Ford Galaxy a tam je taky el. čerpadlo od Bosche a to samé. Dlouhej start za tepla. Nechal jsem si nastavit maximální startovací dávku paliva a chytně na brnknutí, tak snad u TDs by se to mohlo taky dát nějak ošulit. Jiank já mám najeto přes 50 tis ale nic moc spolehlivost. Podle mně je problém v hustotě oleje a v jeho dopravě do čerpadla. Dal jsem velký filtry z liazky + předehřev a stejně nic moc. Jak je to 6 ti válec tak myslím, že to čerpadlo potřebuje větší průtok než 4 válec a velice rychle tam dojde k podtlaku v palivové soustavě a motor ze začně dusit až se uplně udusí. V praxi tedy přidáš a auto vystřelí jak blesk, ale po chvilcezačně ztrácet výkon a pak jsi rád že jedeš do kopce 80 km/h na čtyřku.Pak se mi stalo, že na olej to drželo volnoběh, ale jakmile jsem tam chtěl propláchnout naftou tak to přestalo totálně držet volnoběh a nechtělo to čapnout. Jakmile jsi to na plynu pustil pod 1 200 otáček tak jako bys vypl klíček a auto zdechlo. Pak jakmile jsem tam připojil zase olej a ten se dostal do čerpadla, tak to chytlo a volnoběh drželo dobře. To se mi stalo u 2 čerpadel. Na naftu jsem tedy moc nenajezdil, ale na ten olej pokud byl jen čistej tak mně to moc nenadchlo + spotřeba kolem 8-9 l/100 km, JInak čerpadlo jsem měnil už asu 3x stejně tolikrát starter protože jak to nechytalo tak jsem total odrovnal uhlíky, ale ty jsem koupil za 250 Kč a nechal jen srovnat kotvu a zase dobrý. Altík taky odešli uhlíky ale ty jsem dal co pasujou do feldy a zase ok. Jinak Báwko je moc krásné autí, ale na ten olej to asi opravdu není stavěný. Možná ještě ředit půl na půl, ale pokud mi escort jezdí na čistej olej a za tepla chytne na drbnutí a za studena se to taky jakž takž dá + spotřeba je koelm 6,5 l tak pro mně to Báwko ztratí půvab. Jinak ted jak mám Galaxy tak jsem z ní ještě více nadšenej a Báwko čeká na dovymontování přestavby na friťák výměnu čerpadla a jde do světa. ObrázekObrázek to jen pokud by měl někdo zájem:-) boční lišty jsou doma a na dveře mám už namíchanou barvu - nehoda s heverem :-([/img]
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“