nejede TDi - Turbo nebo váha?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

nejede TDi - Turbo nebo váha?

Příspěvek od __Arny__ »

Cau vsem,asi se to tu mozna uz nekde ptalo,ale uprimne na prolistovani 40 stranek nemam cas a v tech co jsem byl jsem to nenasel.Mam Leona 1.9Tdi/2001 a poslednich par dnu mi to poradne netahne.Problem ale je,ze je to stridave kazdy den.Jednou se mi to zastavi na 120km/h pak jedu vecer a dostanu z nej 160.Druhy den se mu zase nechce a pak jo.Nejdriv jsem si myslel,ze to bude vaha,ale tohle by mi asi nedelala,ne?Taky jsem zkousel kdyz se mi to stane vypnout motor a po nastartovani se mi to zase rozjelo,sice si myslim,ze ne tak svizne,ale 160 jsem klidne dal.Par kluku mi rikalo,ze to budou lopatky v turbu,co myslite vy?Muze to byt jeste neco jineho nebo se mam hlavne zamerit na to turbo.Na diagnostice jsem nebyl,je pro me docela problem nekam s tim zajet a nechat to bezet,kdyz se mi to stava pri ceste do prace a nebo z prace kdy uz nikdo nemaka.Dik vsem
Seat Leon 1.9TDi Sport
Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

nejde

Příspěvek od Package »

tak na tu diagnostiku by si mal ist v prvom rade..chyba bude ulozena v pameti a da sa vycitat.bez toho je to ako opravat miniatury s 5kg kladivom.
vsetko co si napisal to moze bit.t.j aj vaha aj turbo aj ventil aj dalsich asi milion veci.daj sem protokol z diagnostiky a bude sa presne od coho odrazit.teraz ti len mozeme dat vseobecne rady ako vycisti vahu,preskusaj chod nastavenia lopatiek turba ci prever ventil n75 a komplet podtlaky k nemu, palivovy a vzduchovy filter.
viac myslim ze sa neda ani urobit bez diagnostiky.
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

Na turbe je plechovka , ktora ovlada lopatky turba - skus ju pohybat, musi ti to chodit reletivne lahko --11mm. Ak to drie mas to najdene a "" turbo von z vreca"" a mozes cistit, , alebo vymenit plechovku - pridreta ovladacia tycka.
Praci cest (rofl)
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
David-pv
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 25 říj 2006, 19:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od David-pv »

Chtělo by to v první řadě udělat diagostiku, přečíst závady. Diagnostikou i zjistíš stav váhy vzduchu a tlak turba a budeš hned vědět na čem jsi.
TDi
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Břeclav

..

Příspěvek od mecano »

Podle toho,co píšeš to váha nebude. Je to něco s regulací plnícího tlaku..dává moc a nebo naopak málo a padá ti to do nouzového režimu. Pokud ti to po vypnutí klíčku a dalším nastartování zase jakž takž jede. Může to být nějaká z netěsných hadiček,N75,nebo turbo/třeba jen zatuhlé,nebo vyběhané ovládání,popř. lopatky.
Uživatelský avatar
autoelektrika
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 20 lis 2006, 22:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoelektrika »

Zkus vystříkat váhu čističem na brzdy,nešahej na ní štětcem,jenom vystříkej ;)
Popřípadně jí vyzkoušej vyměnit třeba z kteréhokoliv 1.9TDi.
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Tak se mi podarilo dostat na diagnostiku.Nebylo to sice v servisu,ale u super kluku,co prodavaji VAG techniku.Nicmene v pameti byl zapis,ze problem dela magneticky spinac plniciho tlaku.Vaha vzduchu je tedy uplne mimo,ta funguje dobre.Divne vsak s tim magnetickym spinacem je to,ze napajeni do nej jde,pri testu cvaka,ale kdyz to rozjedu,tak mi zustane otevrena klapka a nemam zadny tlak(zustane otevrena na 94,4%).Jeste divnejsi ale je,ze kdyz jsme ten spinac odpojili,takze by se to nemelo regulovat vubec,tak to stejne nejelo a zustala mi otevrena klapka(nebo ventil,nevim :-) ) Dokaze mi to nekdo vysvetlit a poradit co dal?Mam i tabulku z mereni vahy a tlaku.Pro ty co se v tom vyznaji upozornuju,ze jak je sloupec tlaku kde ma byt kolem 1500 - 1700 mbar mam ja 2570mbar,protoze mam chip a tudiz vetsi tlak :-) Jinak k te tabulce,kazdy sloupec je oddeleny carkou a prvni sloupec je cas,druhy jsou otacky motoru nebo vaha vzduchu(podle tabulky),treti mi nejak vypadlo co je,ctvrty je tlak turba a paty je otevreni klapky v % a nebo seslapnutej plyn u mereni vahy, jestli to rikam dobre.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Seat Leon 1.9TDi Sport
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

co mas za kod motoru resp kw v serii ?

jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !

pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip

protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje :)

takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Kod motoru je ASV a je to 81kW.To je prave to co nevim s tim chipem kdo to delal,nemam od toho zadnej papir,ale bylo to delany v Nemecku.Ale kdyz tomu nalozim,tak to nekouri,takze mi nepridali jenom vic nafty.... A proc o tom v pameti nebyl zadnej zapis,ze to pada do nouzaku?Jak je mozny,ze to zacalo delat az pozdeji a ne od zacatku.A co mam teda delat.Dik

Jo a z ceho usuzujes,ze to je neodborne delany chip?
Seat Leon 1.9TDi Sport
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Delal jsem s kamaradem novou diagnostiku a podle grafu to vypada na spatny ventil plniciho tlaku,pri nalozeni uz se mi vubec nezavira a turbo ikdyz funguje,tak nic moc netlaci.Dam sem odkaz na moje logy i s tim programem na grafy,muzete se mi na to moc prosim podivat.Chci mit jasno co to bude.


Dik moc
Seat Leon 1.9TDi Sport
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

mvolesko píše:co mas za kod motoru resp kw v serii ?

jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !

pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip

protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje :)

takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
pozadavek je ta hodnota kterou nastavujes v chipu a jestli je skutecnost jina tak je chyba v regulaci
tuhle jsem delal passata , ktery mel vadny snimac tlaku a ukazoval max tlak i kdyz nebezel motor a jen se zaplo zapalovani
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od jayd »

mi ty logy nejak nejdou stahnout...chyba 404..nenalezeno
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

chiptuning píše:
mvolesko píše:co mas za kod motoru resp kw v serii ?

jinak ten chip vypada dost amatersky co amatersky primo prasacky !

pada ti to do nouzaku, muze za to ten chip

protoze pozadavek mas cca 1970 a realitu 2550, jak to presahne rozdil o 0.5 bar tak to spatne do nouzaku a to se ti deje :)

takze problem neni v mechanickejch dilech ale v chipu
pozadavek je ta hodnota kterou nastavujes v chipu a jestli je skutecnost jina tak je chyba v regulaci
tuhle jsem delal passata , ktery mel vadny snimac tlaku a ukazoval max tlak i kdyz nebezel motor a jen se zaplo zapalovani
to sice je taky jedna varianta, ale taky muzou bejt jen upraveny mapy na naftu a turbo se nestiha regulovat, ja mel power box jen na naftu asi 3 roky zpatky a taky to tlacilo az 1.5 a pozadavek byl 1.1 a obcas to spadlo do nouzaku
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

to je presne to , proc nemam rad powerboxy
__Arny__
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 28 lis 2006, 13:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od __Arny__ »

Tak jo tady je odkaz,uz by to melo jit.Je to i s tim programem.

http://data1.edisk.cz/stahni/62976/logy ... .66kB.html
Seat Leon 1.9TDi Sport
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“