Startování s dvouhmotovým setrvačníkem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Antonin
Sběrač informací
Příspěvky: 38
Registrován: 18 dub 2006, 09:00
Odpovědi: 0

Startování s dvouhmotovým setrvačníkem

Příspěvek od Antonin »

Ahoj, asi se vam bude zdát tento dotaz dost bláznivý, ale jeden odborník na VW mne přesvědčuje, že auto s dvouhmotovým setrvačníkem se má startovat bez vymáčknuté spojky, protože setrvačník je vyvážen i na točení se spojkovým talířem. V opačném případě se poškozuje! Jaké máte zkušenosti?
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Asi spojkovým talířem myslí lamelu...těžko říct...
Podle mýho názoru tim že budeš startovat na neutrál bez spojky životnost setrvačníku nijak neprodloužíš...kdyžtak mě někdo poučte :)
Mnohem větší vliv na to má styl jízdy, rozjezdy a vůbec stav a chod motoru.
Jinak pokud ten setrvačník sotva drží při sobě, je možná naopak lepší ho přitlačit přez spojkový ložisko :)
***VAG,PSA,Renault***
miso.chapy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 lis 2008, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od miso.chapy »

Čo znamena styl jazdy a rozjazd...Teda, aky je ideal pre najdlhšiu životnosť dvojhmot.zotrvačniku....
Škoda Superb
rv: 2006
AMX 2.8 V6 142kw
EX
VW Golf
rv: 2006
BXE 77kw
Uživatelský avatar
chosepm
Aktivista
Příspěvky: 1985
Registrován: 27 zář 2007, 18:09
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chosepm »

Zkrátka to neni dělaný na pálení gum na dvojku :) Musí s tim člověk počítat a chovat se k tomu...Někdo ani neví, že tam nějakou dvouhmotu má...Recept na to neni, je to závislý i na materiálu...kus od kusu.
Rozjezd spíš jak u benzínu vyšší otáčky než na volnoběh ;)
***VAG,PSA,Renault***
miso.chapy
Přispěvovatel
Příspěvky: 166
Registrován: 07 lis 2008, 15:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od miso.chapy »

Jazdim normalne, žiaden zahul jednička-dvojka....ale jazdim dosť v zapkach...a použivam iba zabeh spojky bez plynu....Spojka a zotrvačnik ma tak 5-6tisic čo som ju menil...a neviem či sa mi to zda, ale už sem tam zatrase :o
Škoda Superb
rv: 2006
AMX 2.8 V6 142kw
EX
VW Golf
rv: 2006
BXE 77kw
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

Ahoj, ja štartujem vždy bez stlačenej spojky...tak som si zvykol, a vôbec pri tom nemyslím na to že niečomu pri tom pomáham alebo to poškodzujem...
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5140
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Puštěná spojka a v mrazech musíš roztočit i ztuhlou převodovku.Chytrák od VW má vytápěnou garáž nebo jezdí služebákem pro soukromé účely.Styl jízdy má na to vliv jak píšou ostatní.Já mám původní a zatím se nezdá,že by byla na odchodu.Seat výměna až v 550tis.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Dvouhmota nemá ráda jakékoliv šoky..a to i ty, když se pustí náhle spojka i na místě...Martinsidlo má místo nohy pavučinu...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

startovat bez spojky se pry taky doporucuje kvuli mensimu namahani axialniho loziska ńa klice ???
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
marhan
Přispěvovatel
Příspěvky: 148
Registrován: 01 pro 2009, 07:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marhan »

Njn, ale ja treba na passatu 3C (B6) bez seslaple spojky nenastartuju...
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

marhan píše:
Njn, ale ja treba na passatu 3C (B6) bez seslaple spojky nenastartuju...
tak mas aspon vyreseno a nemusis premejslet, jestli jo nebo ne :D
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
maros261177
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 09 pro 2006, 20:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od maros261177 »

martinsidlo píše:Puštěná spojka a v mrazech musíš roztočit i ztuhlou převodovku.Chytrák od VW má vytápěnou garáž nebo jezdí služebákem pro soukromé účely.Styl jízdy má na to vliv jak píšou ostatní.Já mám původní a zatím se nezdá,že by byla na odchodu.Seat výměna až v 550tis.
U nas su mrazy aj cez - 20 a nebol ziatial ziadny problem a baterku urcite nemenim kazdé 4 roky...(parkujem na dvore)
Škoda Octavia II, bez uprav-v jednoduchosti je krása
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo... :)
nepropadat panice...
omas1977
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 29 kvě 2010, 23:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od omas1977 »

jericho-3 píše:Tenhle zvyk ochrání například mechanika, když řekne natoč to a dotyčný tam má kvalt..jakmile je zvyklý startovat se spojkou a náhodou tam kvalt je,při pouštění spojky to pozná..Ale když rovnou zastartuje...už je v ponku nebo urazí nohy..Já sice automaticky při startování nejsem líný, ale zalezu bokem...a velmi se mi to vyplatilo... :)
a nie len Tebe... (noteeth) (noteeth) (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“