T4 2,4d rozdíl výkonu vysunutý/zasunutý přesuvník vstřiku
Napsal: 01 říj 2010, 20:57
Zdravím,
prosím, máte někdo zkušenosti s následujícím?
Vozidlo: VW Transporter T4, motor 2,4d AJA 55 kW, mechanické rotační čerpadlo, ručně ovládaný přesuvník vstřiku na studené starty.
Problém: Nechal jsem u známého (šikovný a zkušený automechanik vlastnící totéž vozidlo) vyměnit rozvody a on při té příležitosti vyměnil i drážkovaný řemen pohánějící čerpadlo. No a od té doby auto nejede
Řešili jsme to spolu, prý to měl postavené na ryskách a jen vyměnil řemen. Nemám důvod mu nevěřit. Zvláštní bylo, že motor byl "hluchý" a špatně táhl jen při zataženém přesuvníku vstřiku (jak má být při teplém motoru), jakmile jsem přesuvník vytáhl, běžel zase jako dřív. Vzhledem k "náročnosti" úkonu jsem se do nápravy pustil sám a přidal trochu předstih na čerpadle. No a od té doby jsem to dělal snad šestkrát a najel pár tisíc kilometrů. Jednou jsem to "nafóroval" tak, že motor běžel jak utržená lokomotiva (teda, bavíme se o 55 kW v téměř dvoutunovém autě
), ale taky už chod nebyl zrovna tichý a když jsem při studeném motoru vytáhl přesuvník, už zpod kapoty šly zvuky, jako by tam trpaslíci mlátili do kovadlin.
Teď naposledy jsem si dal tu práci, že jsem všechno puntíčkářsky nastavil na rysky, možná je tam o chloupek větší předstih, než by měl být (protože když to bylo přesně, tak motor na volnoběh zakopával), a situace pořád stejná: při zataženém přesuvníku motor sice hezky jemně přede, ale při akceleraci mírně škube a hlavně je takový udušený, auto skoro neuveze, zatímco dřív jsem po dálnici jezdil v pohodě 130 km/h a motor se volně točil, teď je to plný plyn a s bídou 120. Stačí však vytáhnout přesuvník a motor sice trochu zhrubne, ale škubání je pryč, akcelerace slušná a na dálnici se musím hlídat, aby mi to pořád nelezlo ke 140. Selskou logikou, která ovšem s logikou automechanickou nemusí mít nic společného
docházím k závěru, že s vysunutým přesuvníkem má motor efektivnější spalování (taky míň žere), ale zase nerad bych se dočkal nějakýho překvápka v podobě propáleného pístu nebo tak nějak. Poradí mi někdo, jestli to mám řešit, nebo prostě jezdit s vysunutým přesuvníkem furt? Máte někdo podobnou zkušenost? Je mi to celé takové divné, před výměnou rozvodů to jezdilo normálně...
Díky za rady
prosím, máte někdo zkušenosti s následujícím?
Vozidlo: VW Transporter T4, motor 2,4d AJA 55 kW, mechanické rotační čerpadlo, ručně ovládaný přesuvník vstřiku na studené starty.
Problém: Nechal jsem u známého (šikovný a zkušený automechanik vlastnící totéž vozidlo) vyměnit rozvody a on při té příležitosti vyměnil i drážkovaný řemen pohánějící čerpadlo. No a od té doby auto nejede

Řešili jsme to spolu, prý to měl postavené na ryskách a jen vyměnil řemen. Nemám důvod mu nevěřit. Zvláštní bylo, že motor byl "hluchý" a špatně táhl jen při zataženém přesuvníku vstřiku (jak má být při teplém motoru), jakmile jsem přesuvník vytáhl, běžel zase jako dřív. Vzhledem k "náročnosti" úkonu jsem se do nápravy pustil sám a přidal trochu předstih na čerpadle. No a od té doby jsem to dělal snad šestkrát a najel pár tisíc kilometrů. Jednou jsem to "nafóroval" tak, že motor běžel jak utržená lokomotiva (teda, bavíme se o 55 kW v téměř dvoutunovém autě

Teď naposledy jsem si dal tu práci, že jsem všechno puntíčkářsky nastavil na rysky, možná je tam o chloupek větší předstih, než by měl být (protože když to bylo přesně, tak motor na volnoběh zakopával), a situace pořád stejná: při zataženém přesuvníku motor sice hezky jemně přede, ale při akceleraci mírně škube a hlavně je takový udušený, auto skoro neuveze, zatímco dřív jsem po dálnici jezdil v pohodě 130 km/h a motor se volně točil, teď je to plný plyn a s bídou 120. Stačí však vytáhnout přesuvník a motor sice trochu zhrubne, ale škubání je pryč, akcelerace slušná a na dálnici se musím hlídat, aby mi to pořád nelezlo ke 140. Selskou logikou, která ovšem s logikou automechanickou nemusí mít nic společného

Díky za rady