Stránka 1 z 3
predehrev motoru....zima se blizi:-)
Napsal: 21 říj 2010, 22:16
od patrik.kloucek
zdar kluci ...zima se blizi a ja cim dal vis laskuju s myslenkou udelat predehrev motoru ptze kazdej den lezt do vymrzliho auta ktery se ohreje kdyz uz pomalu jsem u cile je opruz
A proto se vas chci zeptat......kdo to ma ....zkusennosti....jakej doporucujete.
Je jasny ze ideal je bufik s hodinama,ale to je dost penez.Mam na mysli nejakej vehement napajenej 230V co by se namontil do ohruhu vody a spinal se treba spinacima hodinama.Kdesi jsem to videl ze to pouzivaj ve Svedsku.Zkratka neco lacinyho a ucinyho co by si clovek udelal treba doma sam.Vsak vite..

Napsal: 22 říj 2010, 08:43
od zdendazde
některý "severský vozy" mají topné tělísko v olejové vaně.Líp to startuje a dřív to topí po nastartování. Každopádně jsou tam vždycky velké tepelné ztráty. Kdysi jsem to řešil na firemní feldě obyčejným fénem na vlasy(1800W), kterej jsem dal do interiéru po nastartování auta, a než jsem oškrábal okna, tam tam bylo přijatelně i při mínus dvacítce. Běží ti to 10minut a máš to pod kontrolou(nevyhoříš). Do vodního okruhu bych topení nedával, to by bylo plýtvání energií. Dnes mám na autě manželky (v nevytápěné garáži

) obyčejný konzervátor akumulátoru a stačí nastartovat a nechat 5minut běžet motor.......
Napsal: 22 říj 2010, 10:36
od SupermanXXX
atačí kopit topný těleso takový to na ohřívání v hrníčku co se prodávalo za komančů a pak už jen udělat díru do bloku motoru a silikonem to utěsniť

známej to tak měl na avii a startovala na brnk. samozřejmě musíšš mít před barák vytaženou prodlužku nebo to napojit na veřejné osvětlení

Napsal: 22 říj 2010, 19:00
od patrik.kloucek
SupermanXXX píše:atačí kopit topný těleso takový to na ohřívání v hrníčku co se prodávalo za komančů a pak už jen udělat díru do bloku motoru a silikonem to utěsniť

známej to tak měl na avii a startovala na brnk. samozřejmě musíšš mít před barák vytaženou prodlužku nebo to napojit na veřejné osvětlení

fakt rada nad zlato...

Napsal: 22 říj 2010, 20:09
od mir77
No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto

Uvidíme, jestli to k něčemu bude

Napsal: 22 říj 2010, 21:43
od Zdeněk M
mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto

Uvidíme, jestli to k něčemu bude

Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle.

Napsal: 22 říj 2010, 22:09
od Rolan
Já jsem měl kdysi na Feldě udělátko z 3kW topné patrony do elektrokotle a topenářského oběhového čerpadla. Vsazený to bylo do okruhu výměníku do kabiny, takže to ohřívalo celý motor. Za cca 20 min se to ohřálo na provozní teplotu jenom se to píchlo na prodlužku. Dokonce jsem to ani jednou nezapoměl před jízdou odpojit

Napsal: 22 říj 2010, 22:28
od mir77
Zdeněk M píše:mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto

Uvidíme, jestli to k něčemu bude

Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle.


No splašil jsem nějakej starší komplet z GIV, kterej byl.. No řekněme né ve vyhovujícím stavu, tak pak ještě jedno z T5, přehazovali se řídící jednotky, kabeláž atd

Tak teď to mám v garáží v přepravce a čekám na montáž, tak jsem docela zvědavej, co z toho vyleze

A taky co na to baterka

Když jsem si s tou myšlenkou začal pohrávat, tak jsem si to maloval, jak si to zapnu pomalu před každym startem

Ono to neni úplně samospásný z toho, co jsem se dozvěděl od uživatelů, lidí, kteří to servisujou a montujou a z různých dalších diskuzí

Každopádně, až bude v autě a bude odzkoušený, tak se tady podělím o náklady, zkušenosti z provozu atd...
Napsal: 22 říj 2010, 22:59
od Zdeněk M
mir77 píše:Zdeněk M píše:mir77 píše:No, já jdu ve čtvrtek montovat Webasto

Uvidíme, jestli to k něčemu bude

Určitě jo, Scharan to ma standartně, protože v nem je spousta vody a ty svíce bi to neohřaly, jak to čapne tak to ohřiva rychle.


No splašil jsem nějakej starší komplet z GIV, kterej byl.. No řekněme né ve vyhovujícím stavu, tak pak ještě jedno z T5, přehazovali se řídící jednotky, kabeláž atd

Tak teď to mám v garáží v přepravce a čekám na montáž, tak jsem docela zvědavej, co z toho vyleze

A taky co na to baterka

Když jsem si s tou myšlenkou začal pohrávat, tak jsem si to maloval, jak si to zapnu pomalu před každym startem

Ono to neni úplně samospásný z toho, co jsem se dozvěděl od uživatelů, lidí, kteří to servisujou a montujou a z různých dalších diskuzí

Každopádně, až bude v autě a bude odzkoušený, tak se tady podělím o náklady, zkušenosti z provozu atd...
No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
Napsal: 22 říj 2010, 23:24
od mir77
Zdeněk M píše:No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
To je přesně ono

Tady na fóru a na vw-clubu všichni, že baterku alespoň 100 Ah. Tak mi to trošku srazilo hřebínek, protože tam mám funglovku 77 Ah a nechce se mi jí hned dávat do hajzlu.
A pak to řešim dál a mluvil jsem s pár uživatelema, byl jsem se na to podívat a mluvil jsem s chlapem, co mi to bude montovat a má to v kombíkový dieselový Astře. A řekne mi, že 77 Ah neni problém, otevře kapotu a ukáže mi, že tam má 72 Ah baterku.
Takže pak moc nevim, komu věřit a co je reálný a co ne

Takže prostě na baterku zatim feru. Prubnu to takhle a když bude problém, tak to teprv budu řešit.
Nebudu zas kupovat novej akumulátor a ještě ho pasovat do Octávky, aby se vůbec vešel

Napsal: 22 říj 2010, 23:32
od Zdeněk M
mir77 píše:Zdeněk M píše:No nejni to jen tak, pokud to chces jako klasickej bufík s casovacem, tak se to připojuje i na motorek topení, je tam i oběhové čerpadlo , hlida to i napětí baterky, baterku tak aspon 100Ah.
To je přesně ono

Tady na fóru a na vw-clubu všichni, že baterku alespoň 100 Ah. Tak mi to trošku srazilo hřebínek, protože tam mám funglovku 77 Ah a nechce se mi jí hned dávat do hajzlu.
A pak to řešim dál a mluvil jsem s pár uživatelema, byl jsem se na to podívat a mluvil jsem s chlapem, co mi to bude montovat a má to v kombíkový dieselový Astře. A řekne mi, že 77 Ah neni problém, otevře kapotu a ukáže mi, že tam má 72 Ah baterku.
Takže pak moc nevim, komu věřit a co je reálný a co ne

Takže prostě na baterku zatim feru. Prubnu to takhle a když bude problém, tak to teprv budu řešit.
Nebudu zas kupovat novej akumulátor a ještě ho pasovat do Octávky, aby se vůbec vešel

De oto kolik stim jedes km do prace a jak dlouho to poběží, na kolik to bude ohřivat vodu apod. pokud připnes nabijecku (aspon abi davala 10A)tak je to uplne jedno a 77Ah ti stací. Též postací za 3-5 dní baterku dobít, ta se musí dobít! Jinak nema plnou kapacitu a jezdís s baterkou nabitou třeba jen na polovinu a při startu vyda maximum a v podstatě ji těma startama rozvaříš (desky uvnitř) a ztratí kapacitu a mužes ji vyhodit. Zaroven ti jede altík naplno, ubejvaj mu uhlíky apod.

Napsal: 22 říj 2010, 23:50
od prazi007
Ja mam baterku 85Ah,webasto mam vzdy nastaveny aby se zaplo tak 20minut pred jizdou.Nikdy jsem z baterkou nemel zadny problem.....

A do prace to mam kousek.
Napsal: 22 říj 2010, 23:59
od mir77
A zase

Dva protichůdný názory

Prostě si počkám na praxi

Napsal: 23 říj 2010, 00:12
od Zdeněk M
mir77 píše:A zase

Dva protichůdný názory

Prostě si počkám na praxi

njn každej stim ma jine skusenosti, čas ukáže.

Napsal: 23 říj 2010, 18:39
od Warlockvw
mam bufik Ebersparcher,nastavim rano 15 az 20 min.pred odjazdom a parada.Motor tak na 70 a vnutro teplo,samozrejme teplota klesne po nastartovani,voda sa rozprudi do obehu.Po 2 kilometroch je to na 90
