Tak som naplnil tlmice novym olejom

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Tak som naplnil tlmice novym olejom

Příspěvek od Csala »

Co vy na to?
Stary osvedceny sposob. Na spodku tlmica som vyvrtal otvor o priemere 4 mm. Narezal zavit M5. Vytlacil do nadoby stary olej z tlmica, zmeral jeho mnozstvo. Injekcnou striekackou som naplnil tlmic novym olejom. Otvor som uzavrel skrutkou M5 patricnej dlzky. Tesni to cez zavit skrutky, na ktoru som namotal teflonovu pasku. Tlmicovy olej som nezohnal, tak som pouzil hydraulicky, ktory ma vraj podobne vlastnosti.
Urcite to nema zmysel pri tlmicoch, ktore netesnia, pripadne vykazuju volu opotrebenim.
Tlmic totiz moze pocas prevadzky nasat vacsie mnozstvo vody zo vzdusnej vlhkosti a v zime zamrzne. Takto som tomu predisiel (noteeth)
Tlmiace vlastnosti sa radikalne zlepsili :)
Diky za vase nazory.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
lukee
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 24 led 2006, 07:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukee »

Co na to říct :) Když to funguje tak proč ne ;) Hlavně má pak člověk dobrý pocit, že ušetřil nějakou tu korunu, kterou by jinak dal za repasi nebo nový tlumič . V kterém místě jsi navrtal? Pokud možno foto. Díky
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9JTDm 16V
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

lukee píše:Co na to říct :) Když to funguje tak proč ne ;) Hlavně má pak člověk dobrý pocit, že ušetřil nějakou tu korunu, kterou by jinak dal za repasi nebo nový tlumič . V kterém místě jsi navrtal? Pokud možno foto. Díky
Tak som s tym odjazdil uz cca 200 km a je to fakt dobre. Rozdiel je markantny. Pouzil som hydraulicky olej OT-HP32 (ISO VG32 , ALLISON C3) Stal 70,-SKK 1 liter.
Nieco som nasiel na internete ohladom viskozity tohto oleja a zda sa, ze je o nieco hustejsi ako tlmicovy olej a pravdepodobne aj to zlepsilo vlastnosti jazdeneho tlmica.
Inac aj na modernych motocykloch sa olej v tlmicoch meni po 10 tisic km a nezda sa mi, ze by v automobilovych tlmicoch bol pouzity nejaky kvalitnejsi olej z pohladu zivotnosti.
Otvor je navrtany na najspodnejsom mieste tlmica vstrede. Tam je stena vonkajsej trubky tlmica najhrubsia, cca 3mm.
Dalsia vyhoda takto upraveneho tlmica je ta, ze si mozeme nastavit tvrdost tlmenia v znacne sirokom rozmedzi hustotou oleja. To sa uplne bezne vyuziva pri motocyklovych tlmicoch.
Prilezitostne dodam foto, teraz, ked uz je to na aute namontovane, bod vrtania je zle pristupny pre nejake fotenie.
Ak sa niekto rozhodnete do toho ist, tak na vlastne riziko (noteeth)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
jarda3tipo
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 24 led 2006, 16:55
Odpovědi: 0
Bydliště: vysocina

Příspěvek od jarda3tipo »

Financi uspora je zajimava ;)
Mozna bych mel obavu za pri vrtani otvoru ai pri rezani zavitu muze proniknout nejaka sponka do aktivni casti tlumice.
Po naplneni olejem budou tyto castice unaseny olejem.
Tyto castice mohou poskodit tesnost pistu a preposteciho mechanizmu.
Nekde jsem cetl reklamu na repas tlumicu.
Chteli zato asi 1/3 ceny noveho.
Moza si odhalil jejich technologii :)
Hodne uspechu a davej vedet jak to chodi.
Fiat Tipo 1,9TD
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

jarda3tipo píše:Financi uspora je zajimava ;)
Mozna bych mel obavu za pri vrtani otvoru ai pri rezani zavitu muze proniknout nejaka sponka do aktivni casti tlumice.
Po naplneni olejem budou tyto castice unaseny olejem.
Tyto castice mohou poskodit tesnost pistu a preposteciho mechanizmu.
Nekde jsem cetl reklamu na repas tlumicu.
Chteli zato asi 1/3 ceny noveho.
Moza si odhalil jejich technologii :)
Hodne uspechu a davej vedet jak to chodi.
Zo sponkami som pocital. Pri vrtani takmer vsetko pada von. Pri prevrtani otvoru je v tlmici maly pretlak a olej sponky hned vyplavi von. Zbytok vytiahnem ocelovym dratom, ku ktoremu prilozim silny magnet. Pri rezani zavitu je to so sponkami horsie, taktiez sa ich snazim vytiahnut zmagnetizovanym dratom. Dalej predpokladam, ze zbytok vyplavi stary olej, ktory az nasledne po narezani zavitu z tlmica vypumpujem.
Takyto "repas" nerozoberatelnych tlmicov je stara vec. Ja som na to neprisiel, len som to praktizoval na viacerych svojich autach k mojej uplnej spokojnosti.
Nema zmysel sa venovat tlmicom, ktore vykazuju velku volu opotrebenim. Predny tlmic je totiz zaroven rejdovy cap.
Inac, ked som rozrezal tlmic, aby som zistil princip, vacsina dielov je z kalenej ocele a tym nejaka ocelova sponka ublizit nedokaze.
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Při tom řezání závitu bych závitník potřel vazelínou, otočil o tři otáčky, vyndal, vyčistil, potřel atd. až do vyřezání celého závitu. Špony se přilepí na vazelínu a dovnitř by žádná neměla spadnout.
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

vilik píše:Při tom řezání závitu bych závitník potřel vazelínou, otočil o tři otáčky, vyndal, vyčistil, potřel atd. až do vyřezání celého závitu. Špony se přilepí na vazelínu a dovnitř by žádná neměla spadnout.
Dobry napad :)
Diky.
Uz sa chystam na zadne tlmice 8)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“