Nastavení čerpadla - jak poznám,že je vše OK

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Nastavení čerpadla - jak poznám,že je vše OK

Příspěvek od skodik »

ahoj,
nedávno jsem měnil rozvody a tak mě napadlo,jak poznám,že mám řemenici na čerpadle správně? Při rozvodech se aretuje a pak se doladuje v rozmezí cca 3cm co dovolí ta mezera,ale je možno zkontrolovat,že ji mám správně a nemám třeba přetočenou a 1/4 otáčky? Příklad,nezaaretuji a otočím s řemenicí třeba o půl otáčky.
Jen mě to tak napadlo a rád bych to věděl,díky za odpovědi
Seat Toledo 1L 96´, 66kw 1Z - serie
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34016
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Nastavení čerpadla - jak poznám,že je vše OK

Příspěvek od slovacek.milos »

že ji mám správně a nemám třeba přetočenou a 1/4 otáčky?


vcelku jednoduše vemeš klíček staruješ a nenatočíš ;) miloš
lesek
Přispěvovatel
Příspěvky: 679
Registrován: 01 črc 2007, 21:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od lesek »

po rozvodech u rotačky by se měl doladit předvstřik přes TDI graf...
Skoda Octavia I combi 1,9TDI, 96kW, ASZ
Skoda Octavia II 4x4 combi 1,9TDI, 77kW, BKC
VW Caddy 2,0SDI, 51kW, BDJ
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

takže jen srovnám předvstřik a zkontroluji dle vagu - to je normální, jen jsem myslel, jetli nehrozí něco jiného....myslel jsem,jestli nemá nějakou referenční polohu - rysku,klika má na setrváku rysku,vačka taky určitou polohu a tak mě napadlo jestli to nemá i čerpadlo.
Seat Toledo 1L 96´, 66kw 1Z - serie
Mato86
Přispěvovatel
Příspěvky: 835
Registrován: 03 čer 2007, 21:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od Mato86 »

Aky motor???
Passat 3C variant 2,0tdi BMP
VAG CAN PRO,K+CAN Commander,Delphi uni diag. VAGPROG
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

čerpadlo se dává na 6mm trubičku. Já to například nastavil, nasadil rozvod a nechytlo. Někdo předemnou povolil tu prostřední matku na čerpadle a hnul s rozvodovým kolem. Je dobré si udělat pro jistotu svou rysku
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

misa.89 píše:čerpadlo se dává na 6mm trubičku. Já to například nastavil, nasadil rozvod a nechytlo. Někdo předemnou povolil tu prostřední matku na čerpadle a hnul s rozvodovým kolem. Je dobré si udělat pro jistotu svou rysku
to si delas srandu ne? zadne rysky neni potreba a pokud na motoru jsou znacky barvou nebo fixem tak je na stopro jasne ,ze to delal nekdo kdo o tom moc nevi
v rychlosti kratky postup
1.postavit kliku na znacku
2.zkontrolovat , ze i cerpadlo se da zaaretovat , pokud ne tak otocit motor o jednu otacku / starsi motory kolik 15mm , novejsi 6mm /
po aretaci kolikem u novejsich motoru povolit ty 3 srouby na kole cerpadla
3.vlozit pripravek do vacky
4.povolit napinaci kladku
5.srazit vackove kolo z kuzele
6.vymenit remen a kladky i vodni pumpu
7.napnout remen
8.dotahnout srouby na kole cerpadla
9.dotahnout vackove kolo
9.vyndat aretacni pripravky

pokud to udelas takhle tak budes muset doladit predvstrik tak maximalne na jednom aute z 20
;)

p.s. po povoleni stredove matky na cerpadle se s tim tezko pootoci kdyz je tam pero.....
Drag Power
skodik
Přispěvovatel
Příspěvky: 263
Registrován: 30 říj 2006, 17:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od skodik »

kluci,výměna rozvodů je jasná a tady hodně popsaná....ale mě jde o situaci kdy sundám rozvodový řemen a čerpadlo nemám zaaretovaný a ted nekdo příjde a tím kolem otočí.....co potom,děse něco nebo je to jedno a co potom udělat aby bylo vše zase jak má......tuhle situaci myslím
Seat Toledo 1L 96´, 66kw 1Z - serie
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

chiptuning píše:
misa.89 píše:čerpadlo se dává na 6mm trubičku. Já to například nastavil, nasadil rozvod a nechytlo. Někdo předemnou povolil tu prostřední matku na čerpadle a hnul s rozvodovým kolem. Je dobré si udělat pro jistotu svou rysku
to si delas srandu ne? zadne rysky neni potreba a pokud na motoru jsou znacky barvou nebo fixem tak je na stopro jasne ,ze to delal nekdo kdo o tom moc nevi
v rychlosti kratky postup
1.postavit kliku na znacku
2.zkontrolovat , ze i cerpadlo se da zaaretovat , pokud ne tak otocit motor o jednu otacku / starsi motory kolik 15mm , novejsi 6mm /
po aretaci kolikem u novejsich motoru povolit ty 3 srouby na kole cerpadla
3.vlozit pripravek do vacky
4.povolit napinaci kladku
5.srazit vackove kolo z kuzele
6.vymenit remen a kladky i vodni pumpu
7.napnout remen
8.dotahnout srouby na kole cerpadla
9.dotahnout vackove kolo
9.vyndat aretacni pripravky

pokud to udelas takhle tak budes muset doladit predvstrik tak maximalne na jednom aute z 20
;)

p.s. po povoleni stredove matky na cerpadle se s tim tezko pootoci kdyz je tam pero.....
promin, ale to co jsem napsal, tak jsem myslel vážně. Pero tam není vždy, řešil jsem to tu, když jsem to měl na přípravky a nešlo to nastartovat. Kdybych si neudělal rysku, tak jsem prostě v kelu a musel bych laborovat s tím kdy mi čerpadlo dává naftu. A že se nemusí nastovavat předvstřik na 19 autech z dvaceti? K tobě bych si auto nedal.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
JohnyFlat
Přispěvovatel
Příspěvky: 882
Registrován: 23 črc 2008, 16:06
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od JohnyFlat »

na hřídelích čerpadla drážka pro pero je, ale v nábojích ne vždy, opravdu se někde nedává...
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vždy to dělám na přípravky, ale jelikož dělám různé vozy,dám si tam svoji značku, kterou pak umeji acetonem..A to proto, že nevěřím ničemu...jen tomu, že motor předtím běžel...Dokud nechytne, je všechno jen teorie...Jsem pokorný a nevím, který ocas a mistr to dělal přede mnou..Viděl jsem odborně udělanou rysku , která člověka totálně spletla..A když tam máš víc vaček a nemáš k tomu manuál, musíš mít nějakou jistotu..Byly totiž časy, že jsi neměl etku a internet ale musel jsi nastavit motor bez čehokoliv..Dnes to udělá každý vocas, co má dvě ruce a internet nebo kámoše, co mu sežene manuál třeba na ferarri..Ale nastavovat motor bez ničeho, tam poznáš, zač je toho loket....
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

misa.89 píše:
chiptuning píše:
misa.89 píše:čerpadlo se dává na 6mm trubičku. Já to například nastavil, nasadil rozvod a nechytlo. Někdo předemnou povolil tu prostřední matku na čerpadle a hnul s rozvodovým kolem. Je dobré si udělat pro jistotu svou rysku
to si delas srandu ne? zadne rysky neni potreba a pokud na motoru jsou znacky barvou nebo fixem tak je na stopro jasne ,ze to delal nekdo kdo o tom moc nevi
v rychlosti kratky postup
1.postavit kliku na znacku
2.zkontrolovat , ze i cerpadlo se da zaaretovat , pokud ne tak otocit motor o jednu otacku / starsi motory kolik 15mm , novejsi 6mm /
po aretaci kolikem u novejsich motoru povolit ty 3 srouby na kole cerpadla
3.vlozit pripravek do vacky
4.povolit napinaci kladku
5.srazit vackove kolo z kuzele
6.vymenit remen a kladky i vodni pumpu
7.napnout remen
8.dotahnout srouby na kole cerpadla
9.dotahnout vackove kolo
9.vyndat aretacni pripravky

pokud to udelas takhle tak budes muset doladit predvstrik tak maximalne na jednom aute z 20
;)

p.s. po povoleni stredove matky na cerpadle se s tim tezko pootoci kdyz je tam pero.....
promin, ale to co jsem napsal, tak jsem myslel vážně. Pero tam není vždy, řešil jsem to tu, když jsem to měl na přípravky a nešlo to nastartovat. Kdybych si neudělal rysku, tak jsem prostě v kelu a musel bych laborovat s tím kdy mi čerpadlo dává naftu. A že se nemusí nastovavat předvstřik na 19 autech z dvaceti? K tobě bych si auto nedal.
nemusis ho nastavovat , protoze je spravne - tak to bylo mysleno asi jsi to spatne pochopil ;)
Drag Power
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

asi jo teda. Jako že na koplet všech aretacích je ideální předvstřik teda
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

misa.89 píše:
chiptuning píše:
misa.89 píše:čerpadlo se dává na 6mm trubičku. Já to například nastavil, nasadil rozvod a nechytlo. Někdo předemnou povolil tu prostřední matku na čerpadle a hnul s rozvodovým kolem. Je dobré si udělat pro jistotu svou rysku
to si delas srandu ne? zadne rysky neni potreba a pokud na motoru jsou znacky barvou nebo fixem tak je na stopro jasne ,ze to delal nekdo kdo o tom moc nevi
v rychlosti kratky postup
1.postavit kliku na znacku
2.zkontrolovat , ze i cerpadlo se da zaaretovat , pokud ne tak otocit motor o jednu otacku / starsi motory kolik 15mm , novejsi 6mm /
po aretaci kolikem u novejsich motoru povolit ty 3 srouby na kole cerpadla
3.vlozit pripravek do vacky
4.povolit napinaci kladku
5.srazit vackove kolo z kuzele
6.vymenit remen a kladky i vodni pumpu
7.napnout remen
8.dotahnout srouby na kole cerpadla
9.dotahnout vackove kolo
9.vyndat aretacni pripravky

pokud to udelas takhle tak budes muset doladit predvstrik tak maximalne na jednom aute z 20
;)

p.s. po povoleni stredove matky na cerpadle se s tim tezko pootoci kdyz je tam pero.....
promin, ale to co jsem napsal, tak jsem myslel vážně. Pero tam není vždy, řešil jsem to tu, když jsem to měl na přípravky a nešlo to nastartovat. Kdybych si neudělal rysku, tak jsem prostě v kelu a musel bych laborovat s tím kdy mi čerpadlo dává naftu. A že se nemusí nastovavat předvstřik na 19 autech z dvaceti? K tobě bych si auto nedal.
nemusis ho nastavovat , protoze je spravne - tak to bylo mysleno asi jsi to spatne pochopil ;)
pero na cerpadle byt musi,pokud tam neni tak ho nekdo stratil a neni problem ho tam opet dat
Drag Power
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

;)
Naposledy upravil(a) chiptuning dne 18 lis 2010, 14:38, celkem upraveno 1 x.
Drag Power
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“