Zadní levá brzda se nevrací úplně....

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Fire
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 23 kvě 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Zadní levá brzda se nevrací úplně....

Příspěvek od Fire »

Ahoj, tak když už řeším brzdypřední, tak pro jistotu i zadní. Mám cca 5000tis.km po výměně desek + kotoučů na zadní nápravě a pozoruji, že mi na levém zadním kole ubývá podstatě rychleji brzdová destička !!!! Tzn., že pravděpodobně levé zadní brzdí více... asi předevčírem mi jsem dokonce dojel cca 10km do cíle a úplně rudej kotouč - rožhavenej. Tak jsem to párkrát pořádně probrzdil, ručku nahoru dolu a po cestě zpět zase v pohodě. Ručka se nezasekává - vrací se ...děkuji za názory... co to tedy může způsobovat ? Cena opravy a nároćnost?
Lupino
Přispěvovatel
Příspěvky: 346
Registrován: 24 bře 2007, 11:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Orlickoústecko

Příspěvek od Lupino »

žeby přidřeny zadní vodítko třmenu zhod třmen a voditka musi chodit krasne volne
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5146
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Zadní levá brzda se nevrací úplně....

Příspěvek od martinsidlo »

Fire píše: Mám cca 5000tis.km po výměně desek + kotoučů
= 5 000 000 km,hezký,takový brzdy bych chtěl taky.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Nevím jaký auto, ale na O1 jsou ty origo prachovky uplně na hovno i nový, chce to použít jiný a hlavně použít vazelínu, která tam patří.
Potom mi to vydrží mnohem delší dobu, kontroluju a mažu tak 2x ročně.
Fire
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 23 kvě 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fire »

Jde o oktavii... kolik může stát oprava v servise ??? Stačí jen rozebrat - vyčistit - složit ?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14464
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pokud choděj vodící čepy a není třeba zduřelá brzdová hadička že tlak tam pustí, ale zpět ni krok, případně něco s lanovodem tak bude chyba v mechanismu v třmenu, můžeš to rozebrat, ale já osobně u třmenů kde je integrovaná ruční brzda volím buďto jiný funkční díl, jiný díl továrně repasovaný a nebo nový díl, konkrétně na Octavii apod. prodává jeden chlapec na vw clubu nové zadní třmeny po 1000 kč/ks.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 732
Registrován: 29 bře 2008, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Richi »

Já tam cpu prachovky z francouzů. Ta prachovka je na Citroen Berlingo, Fiat Ducato a Peugeoty.
Je mnohem delší, takže se nenatahuje s ubývajícími destičkami jako originál na Oc1 ale naopak se jen vrací do původní délky a hlavně má na obou stranách stejně malou díru.
Na Oc1 je jedna díra malá a druhá velká jak kráva a ta velká nedrží.

Za nějakých 100-150k km vyzkoušená a prověřená věc. A ta vazelína na čepy je speciálka. Ta tuba je poměrně drahá a ne v každém servise je mají a tak to ojebají. Ještě se to nechá sehnat v takových malých kapsičkách, takových, které jsou součástí balení čepů nebo prachovek.
Často ti tam proto nacpou kdejakou srágoru která vyschne, prachovka z čepu spadne a každý měsíc je pak čep zatuhlý.
Tohle jsem řešil neustále dokola až teď mám na půl roku - cca. 25k km klid.
Fire
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 23 kvě 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fire »

V pondělí jedu do serisu, ale zítra náhle nutně potŘebuju ujet tam 200km a zpět, myslíte, že se do může úplně zadřít či nějak nenávratně poškodit ??
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

maximalne uplne zlikvidujes kotouc a desticky, protoze tim velkym teplem se kotouc zkrivi a na desticce se ti odlepi ta brzdici hmota od te kovove zakladny, kterou se opira o pistek a doraz na druhe casti trmenu..jinak jestli muzu poradit, nevim jestli pouzivas rucku, ale me se ted stalo to stejny, prijel sem vecer dom, zatahl rucku, mechanizmus na trmenu ktere je ovladane ruckou zamrzl a dobrzdovalo to..takze ted uz rucku rac nezatahuju..jinak to bude asi fakt tema cepama-spadne prachovka, dostane se tam bordel a voda a je to...jinak co tyce te hadicky, je to mozny, ale me se vzdycky stalo spis to, ze tlak nesel ke trmenu a kolo nebrzdilo..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
yirka
Aktivista
Příspěvky: 1314
Registrován: 12 zář 2007, 18:46
Odpovědi: 0
Bydliště: Karlovy Vary už jinde

Příspěvek od yirka »

Fire píše:V pondělí jedu do serisu, ale zítra náhle nutně potŘebuju ujet tam 200km a zpět, myslíte, že se do může úplně zadřít či nějak nenávratně poškodit ??
provizorně tam jde dát tažná pružinka, která vrací páku zpět, používám pružiny co jsou v sedačce, dával jsem je na OI i GIV
Eddy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 414
Registrován: 31 říj 2010, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Eddy91 »

a nenechal si ted nejak dele zatahlou rucku? já totiz jo a zamrzlo mi to,staci povolit lanka u ručky a vzadu do bovdenu u brzdice nakapat olej a rozhybat to
VW G4 1,9 Tdi PD 85 kw AJM-chip cca 160 hp, 5,2 kw hudba :D
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

řeším ted na OI levá zadní strana to samé! destíčky a kotouč new! třemny chodí volně ručka se krásně vrací, pístek zaltačen-zatočen a tejně se to občas hřeje takže asi ten řtmen -ruční brzda
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Fire
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 23 kvě 2007, 21:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fire »

dnes to bylo rozdělaný, vše očistěno, dle mě to je prasátko který se tak důsledně nevrací zpět do chlívka...zítra jedu 200km tam, v neděli zpět 200km...a v pondělí do servisu a pak dám vědět co tomu bylo !!!! každopádně ráno dám zátěžovou zkoušku a uvidíme jestli se to hřeje moooc... ;)
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

ani sem zadní třmen nikdy nerozebíral! :-( je na to třeba náký udělátko??? nechá se tam vubec něco ladit?
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

na zadnim trmenu je jen takova packa, na kterou vede lanko od rucky, a tim ze ty zatahnes za rucku, tak zatahnes za tu packu a ta packa vysune pistek ktere se opre do brzd. desticky..no a kdyz je ta packa zatazena a v teto poloze zamrzne, tak pri povoleni rucky zustane ve sve poloze, protoze vratny perko co by ju melo vratit to nepremuzee vic a pak to samozdrejme dobrzduje. nekdy pomuze tu rucku zatahnout jeste vic nez byla a tim ten led jakokdyby utrhnout..
jinak k tomu trmenu vede jeste samozdrejme hadicka s brzd. kapalinou pro brzdeni normalne pedalem..
jinak tam nic na naselovani neni..
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“