Stránka 1 z 3

96Kw AVF v zimě nejde nastartovat

Napsal: 02 pro 2010, 09:30
od Fidorek
Passat 1.9TDI 96KW AVF rok 2002. Asi tak 14 dní zpět když klesla teplota pod nulu nešlo nastartovat, po chvilce hledání zjištěno že 3 ze 4 žhaviček byly K.O. a vubec nehřály :( tak se vyměnili žhaviče. Auto jezdilo a startovalo krásně, žádnej problém.
Včera -8 a nenastartoval jsem :evil: kontrolka žhavení svítila asi 6-8vteřin a pak točim točim a nic, ani naznak že by se chytal :cry: Prosím rady co zkontrolovat nejdříve :oops: je možné že už při -8 zamrzla nafta? Aditiva nedávam :( Zkusim vyměnit palivový filtr jelikož mam auto krátce a ještě sem ho po předchozim majiteli neměnil. Co dál když to nepomůže :? ?

Napsal: 02 pro 2010, 09:48
od codll
no ten naf. filtr to jsi nejspis zavahal ale zkoukni ty zhavice jestli jsou ok a diag? koukni jestli se kouri z vyfuku (kdyz startujes) co treba servisni ukony rozvody atd aby ti to stim netocilo jak kdyz ma starter vetci vykon nez motor

Napsal: 02 pro 2010, 09:51
od mir77
Zkontroluj předvstřik a koukni na startér. Já se nedávno divil, proč mi to špatně startuje, pak jsem to jednou natočil s otevřenejma dveřma a jen jsem slyšel chrrrr, jak se startér dotáčel na sucho :D Musí ven a promazat.

Napsal: 02 pro 2010, 09:54
od Fidorek
No žhavyče se vyměnili před 14 dnama za uplně nové BERU. Diag sem nedělal. Jestli kouří z vejfuku kouknu, ale prostě nemá ani náznak chytnout jak kdyby tam nešla nafta a točil uplně naprázdno :(
Když měnim ten palivovej filtr, nezvzdušnim si palivovej system?
Mi to startovalo uplně krásně po tý výměně žhaviček prostě jak se řiká na drc a ze dne naden nic :(

Napsal: 02 pro 2010, 09:57
od mir77
No, asi trochu jo, ale většinou to neni takovej problém. Vytáhnout filtr, dát si bacha, aby nafta netakla všude po motoru, pak si vzít novej, injekční stříkačku ideálně s trubičkou na konci, vždycky do ní natáhnout naftu a pak jí stříknout do filtru tam, kde šipka ukazuje přívod paliva. Pořádně ho zaplň až po okraj, ať to pak nestartuješ suchý.
Připoj, přišroubuj, do auta, zkus to nastartovat, asi bduš muset s plynem a chvilku tam drž tak 1500, než se to pořádně chytne...
když tam dáš filter prázdnej, tak se z toho posereš ;)

Napsal: 02 pro 2010, 10:13
od Fidorek
Dík zejtra zkusim ten palivák vyměnit ;) snad to pomůže buhví jak už tam je dlouho :(

Napsal: 02 pro 2010, 10:17
od tomiisp
mir77 píše:No, asi trochu jo, ale většinou to neni takovej problém. Vytáhnout filtr, dát si bacha, aby nafta netakla všude po motoru, pak si vzít novej, injekční stříkačku ideálně s trubičkou na konci, vždycky do ní natáhnout naftu a pak jí stříknout do filtru tam, kde šipka ukazuje přívod paliva. Pořádně ho zaplň až po okraj, ať to pak nestartuješ suchý.
Připoj, přišroubuj, do auta, zkus to nastartovat, asi bduš muset s plynem a chvilku tam drž tak 1500, než se to pořádně chytne...
když tam dáš filter prázdnej, tak se z toho posereš ;)
je to PD takze nejaky predvstrik nebo drzeni plynu pri startu moc nepomuze :D

Napsal: 02 pro 2010, 10:20
od mir77
Jaj, vidíš to :D Nečtu, jsem kokot :D

Napsal: 02 pro 2010, 10:25
od Fidorek
Možná to bude znít hloupě ale mam v tom těď guláš (noteeth) u PD se teda předvstřik neřeší a je to jen záležitost rotaček?

Napsal: 02 pro 2010, 10:28
od tomiisp
mir77 píše:Jaj, vidíš to :D Nečtu, jsem kokot :D
stane se :)

jinak to AVFko by mnelo mit podavaci cerpadlo v nadrzi, je slyset kdyz otocis klickem ? vymen palivak, zalej ho naftou, potom par krat zap/vyp klicek aby cerpadlo natlacilo a skousej startovat, v nouzi muzes skusit i cistic na brzdy do sani ale s mirou ! Jinak ta diag by tez neuskodila se kouknout ci neni problem taky jinde.

Napsal: 02 pro 2010, 10:29
od dhfool
Jo.Předstřik jen u rotaček. U PD se řeší synchronizace klika/vačka.

Napsal: 02 pro 2010, 10:30
od mir77
Tak tak :) Tady takhle ošklivě mystifikuji :D

Napsal: 02 pro 2010, 10:30
od tomiisp
Fidorek píše:Možná to bude znít hloupě ale mam v tom těď guláš (noteeth) u PD se teda předvstřik neřeší a je to jen záležitost rotaček?
predvstrik ne, akurat se kontroluje nastaveni rozvodu na VAGu (Merane hodnoty, skupina 004 a policko uplne vpravo, idealne by tam nelo byt 0.0 , odchylka +/-0.5 je ok, nad +/- 3 nebo 4 uz to ma problem chytnout)

Napsal: 02 pro 2010, 10:31
od makov
ja som menil filter a dal som ho prazdny auto chytilo a potom skapalo. Bolo treba par krat postartovat potom sa to chytlo a vynechavalo ale ked som tomu pomohol plynom tak sa to chytlo a islo to. Nic hrozne. Ak mas moznost daj do neho naftu, budes mat o starost menej.
Ja som min. rok menil na ATD zhavice, origo su tam nejake drahe tak som vybral nejake co sa davali do novsich 1,9 PD motorov BOSCH ale teraz mam pocit ze nehreju lebo po starte ide biely dym ked bolo -8°C a predtym to nerobilo.
Nema niekto skusenost, ako to je s tymi zhavicmi?

Napsal: 02 pro 2010, 10:37
od boobika
na ATD nejsou žhaviče zrovna drahé, řekl bych, že jako na všechny ostatní.

jinak myslíte, že při -8st. nenastartuje pd-čko jen kvůli žhavičům? zkoušel jsem to párkrát ve větších mrazech bez žhavení a vždy chytlo. vydává to sice zvuky, jak kdyby se blok trhal v půlce, ale chytne.